Hallo, klein vraagje.
Was gistern een rit met de wagen gaan rijden, eesrt op het gemak goed warm rijden en dan langzaamderhand wat meer toeren en iets sportiever gereden.
Ik rij hooguit 5000 km/jaar, olieverbruik bedraagt +/- 1L op 9000 km (dus geen slechte waarde voor luchtgekoelde 911 met vol synthetische motorolie).
Na een rustig tempo van 130 km/h op autoweg te rijden komt er een prachtige 997 GT3
achter mij hangen, steekt mij heel langzaam voorbij, wij wuiven naar elkaar en rijden verder. Een kwartier daarna, komt er een "would like to be a Porsche"
Cayenne S werkelijk dicht op mijn bumper hangen. Een beetje geënerveerd schakel ik bij tempo 135 km/u terug naar 4de, toerental neemt toe tot 4000 omw/min. Nadat de wagen voor mij terug ingevoegd heeft, duw ik volledig mijn gas in en rij de Cayenne weg, maar bemerk in mijn spiegel een lichte rookpluim in de Xenon-lichten van de Cayenne achter mij. Dadelijk naar 5de en 6de geschakeld en minder toeren gedraaid, geen rook meer bemerkt.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt, dit is de eerste maal dat ik zoiets opmerk bij mijn 993. Ik heb 90.000 km en zoals gezegd rij ik maar 5.000 km/jaar. Begin mei moet ik trouwens nog op onderhoud gaan.
Alvast bedankt voor de reacties.