Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
20 apr 2008 13:45
Beste Porsche-rijders,
Ik heb een acuut probleem waar ik zelf niet meer uitkom;
Als ik mijn 3.0 SC uit 1979 (USA-import) na een week stilstaan start, start hij direct waarbij het wel opvalt dat er veel witte rook uit de uitlaat komt. Loopt stationair wel goed, wel redelijk hoog in de toeren en met veel rook. Als je iets gas geeft daalt het toerental tot zo'n 1200 rpm en rookt hij ook veel minder.
Als ik de straat uitrij rijdt hij redelijk goed; wel enigszins stotterend maar dat komt waarschijnlijk doordat motor nog koud is.
Maar nu komt uit; na de eerste bocht slaat de motor af en wil hij niet meer starten. Startmotor draait wel rond en de motor lijkt elke keer aan te slaan maar hij blijft niet lopen.
En daar sta je dan in het zonnetje; auto maar weer naar huis gesleept.
Een kennis (monteur-maar geen 911 specialist) heeft vervolgens de injectoren gereinigd en de KJ-tronic afgesteld en hij liep weer.
VANDAAG weer de auto uit de garage gehaald (starten en lopen), ik rijd de straat uit, ga de bocht om en de auto slaat weer af. Het lukt ook niet meer om hem te starten (slaat wel aan maar blijft niet lopen) dus de auto maar weer naar huis geduwd. Lekker op de eerste mooie zondag.....
WIE KAN MIJ HELPEN MET TIPS, zodat er weer gereden kan worden?
Alvast bedankt voor alle bijdragen.
20 apr 2008 15:17
slegs rechtdoor rijden....flauw.
sc heeft mechanisch injectiesysteem wat alleen door een echte specialist goed afgesteld kan worden. heb je ook niets aan nu...
stel je vraag eens op pelicanparts.com.
25 apr 2008 16:31
hallo,
bij mijn sc(82) is het toerental nu ongeveer 1200trn en na een paar 100 meter gatt deze naar 1000 toe, als de motor warm is dan is deze ongeveer 900ttrn.
witte rook heb ik ook wel eens maar das bij mij meer zo als ik er een aantal weken niet mee gereden heb of als ie na een regenbui een week later weer wordt gebruikt.
is bij jou het toeren tal stationeer niet te hoog; draai deze is iets naar beneden waarschijnlijk gaat de motor dan zagen (hoog-laag-hoog enz) dit hebben de meeste sc's
anders evt je co waarde naar laten kijken/bijstellen.
succes richard911sc
02 mei 2008 12:52
Hier even een update;
Nadat ik de luchtschuif een paar keer iets heb opgetild en er dus benzine werd ingespoten start hij weer. Het starten gaat wel gepaard met veel blauwe rookontwikkeling. Op een gegeven moment verdwijnt deze blauwe rook vanzelf. Door op deze manier te starten wijst er volgens mij op dat de warmloopregelaar kapot is; KLOPT DIT?
Nu krijg ik de auto wel weer aan het lopen maar rookt hij erg veel. Het blijkt dat er na elke rit olie op de bodem van het luchtfilter ligt; dit zal ook het blauwe rook kunnen verklaren bij het starten. Wordt deze olie ook door een defecte warmloopregelaar veroorzaakt?
Graag jullie reacties....
16 mei 2008 21:06
Klinkt me bekend in de oren, had mijn SC ooit ook last van. Ff denken wat het toen ook al weer was hoor.. ehh.. volgens mij defecte luchtschuif (zit op het middelste rechter inlaatspruistuk). Is te testen met een ohm meter.
Kan inderdaad ook de warmloopregelaar zijn, maar ik zou eerst de luchtschuif even testen.
Als dat het starten helpt maar het afslaan bij gas loslaten niet, check dan al je vacuumslangen. Check ook of ze wel goed zijn aangesloten! Ik weet nog dat de mijne gewoon allemaal verkeerd waren aangesloten door de vorige bewoner..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.