26 sep 2004 10:53
26 sep 2004 11:02
26 sep 2004 11:26
26 sep 2004 11:54
26 sep 2004 12:03
26 sep 2004 12:19
Paul van Engelen schreef:Wacht nu nog op het oosten van NL: daar gaat de zon toch eerder op
26 sep 2004 12:52
26 sep 2004 13:02
26 sep 2004 14:31
26 sep 2004 14:37
26 sep 2004 14:39
26 sep 2004 15:25
Paul van Engelen schreef: je hoort nog van me! Al was het alleen maar omdat ik zelf goed weet hoe frustrerend het kan zijn als je niets meer hoort van een probleem waaraan je hebt proberen bij te dragen.
26 sep 2004 21:49
Paul van Engelen schreef:Een C1 van '88 met 165.000 km ...
29 sep 2004 20:47
29 sep 2004 21:01
29 sep 2004 21:39
30 sep 2004 8:32
Lou schreef:No prob, als je hier nieuw bent is het onmogelijk om alle items te kunnen lezen....
30 sep 2004 21:31
02 okt 2004 13:54
Paul van Engelen schreef:Begrijp wel iets van de techniek en vond in een Bosch Technische Unterrichtung van 30 jaar terug de beschrijving van de K-Jetronic, waardoor ik PAscAL wel een antwoord kan geven.
De 'K' is een mechanisch systeem waarbij de luchthoeveelheid-metende-schijf direct de toevoer van benzine naar de ventielen vrijgeeft/regeld waardoor het door je genoemde effect merkbaar/hoorbaar is.
De opvolger L-Jetronic is gebaseerd op electronica. De hoeveelheid langsstromende lucht wordt gemeten door de afkoeling van een weerstandsdraad om te zetten in een weerstand die aan de DME(Digitale Motor Electronica) wordt doorgegeven. De DME bepaalt vervolgens zelf of, bijvoorbeeld alleen bij draaiende motor!, en zo ja hoelang hij de ventielen open zet.
02 okt 2004 14:30
02 okt 2004 20:00
02 okt 2004 21:26
02 okt 2004 23:42
03 okt 2004 7:53
paSCal schreef:Dus als ik bovenstaande goed lees (20x gedaan nu), werkt het 'truukje' met het optillen van die schijf en het horen van de injectoren dus niet bij een 3.2? En dus alleen bij een K-Jetronic? Toch?
03 okt 2004 17:37
Lou schreef:......een hamer met vertraagde impact.........