Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

getande riem vervangen?

20 mei 2008 21:21

Vanmiddag reed ik rustig weg, motor koud. Na 3 minuten ging plotseling het uitroepteken branden en het verklikkerlampje van de getande riem (tussen de 4 en 5 in de klok) ook. Na 2 seconden gingen ze vanzelf weer uit en sindsdien niet meer aan. What to do?

20 mei 2008 21:24

Kijk eens naar de fanbelt! Mischien slipt die als je motor start en wordt dan warm(heet?) en krijgt weer grip!

21 mei 2008 8:34

dan zou het ok de sensor kunnen zijn.

dat had ik laatst ook.

Ik heb toe het eraf gehaald 2 boutjes en de sensor open gemaakt 3 schroeven.

Het grote wiel dat tegen de riem aanloopt zit op een stuk plastic wat weer tegen een heel klein wieltje van het relaitje duwt.(grote van een lucifer kopje)

dat wieltje draaide bij mij al een tijd niet meer waarschijnlijk door vuil en was dus aan een kant plat geworden waardoor het op die plek niet goed contact maakt en dus het lampje oplicht.

wieltje met de hand los gemaakt op een andere stand gezet en met een drup lijm vastgezet.

werkt weer perfect en de volgende keer als ik bij renntech ben even vervangen.

robert

21 mei 2008 16:56

Zou inderdaad de sensor kunnen zijn :idea:

.. zit bij 'n 964 goed bereikbaar - dus kan je zelf even het kabeltje en de stekker controleren - en mss zelfs even luisteren of het lagertje in het wieltje niet versleten is ...

Sensor is niet zo prijzig en redelijk makkelijk (zelf) te vervangen .....
... gewoon met zo'n Ikea-sleuteltje waarvan je er wss legio op de zaak hebt :mrgreen:

21 mei 2008 17:37

heb je het tegen horn :?: :mrgreen:

21 mei 2008 22:11

thanks, appeltje-eitje dus. zo'n sleuteltje heb ik wel. :twisted: :lol:
Plaats een reactie