Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 mei 2008 11:25
Ja ja, ik weet het, weer een warme start probleem, maar nu net weer ff anders.
Mijn SC uit 1982 start altijd (koud) zonder problemen. Zet ik ergens de motor af, dan start hij echter vaak niet meer. De motor is zelfs al een keer onder het rijden stilgevallen! En op de vluchtstrook, met wat pompen op het gas, al uitrollend, weer aangeslagen. Het probleem lijkt bij de mijne echter steeds in de rode zekering van de brandstofpomp te zitten. Deze corrodeerd vrij snel (aluminium(?) op koper). Als ik hem vervang door een nieuw exemplaar, is het probleem tot nu toe steeds verholpen (al een keer of 5 opgetreden).
Heeft er iemand een idee, waarom deze zekering zo corrodeert/aanslaat, misschien vonkt ie wat en moet ik hem 'straker'/onder spanning monteren, door de beugeltjes iets te verbuigen, of is er ergens iets anders (electrisch) loos, waardoor dit probleem zich voor gaat doen?
23 mei 2008 12:28
zuurvrije vaseline erop smeren ?
Werkt goed op de accu polen..wie weet ook op zekeringen.
Maar ben geen expert op dat gebied, dus wieweet kan iemand anders dit bevestigen cq ontkrachten.
Rob
25 mei 2008 13:01
Frank,
Met mijn 930 turbo heb ik ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen smolt de plastic van de zekering weg. Het draadje van de zekering bleef heel. Mijn eigen visie was dat de betreffende zekering van de brandstofpompen op een of andere manier te veel stroom afnamen. Volgens de meeste geleerden zou er een overgangsweerstand in de houder zitten waar de zekering ingeklemd zit. Omdat zwakstroom niet mijn sterkste kant is (meten) heb ik een zwevende zekering eroverheen gezet (lees: netjes gesoldeerd) met hetzelfde amperage als origineel. Tot op heden geen problemen meer gehad met slecht starten en/of stopvallen. Dit hoeft niet jouw problemen op te losssen, maar wellicht heb je iets aan dit verhaal. Succes, en laat eens weten hoe het gegaan is.
Met vriendelijke groet,
Paul.
23 jun 2008 10:44
911turbofahrer schreef:Frank,
Met mijn 930 turbo heb ik ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen smolt de plastic van de zekering weg. Het draadje van de zekering bleef heel. Mijn eigen visie was dat de betreffende zekering van de brandstofpompen op een of andere manier te veel stroom afnamen. Volgens de meeste geleerden zou er een overgangsweerstand in de houder zitten waar de zekering ingeklemd zit. Omdat zwakstroom niet mijn sterkste kant is (meten) heb ik een zwevende zekering eroverheen gezet (lees: netjes gesoldeerd) met hetzelfde amperage als origineel. Tot op heden geen problemen meer gehad met slecht starten en/of stopvallen. Dit hoeft niet jouw problemen op te losssen, maar wellicht heb je iets aan dit verhaal. Succes, en laat eens weten hoe het gegaan is.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Ik heb info ingewonnen bij mijn Porsche Specialist (Waalgarage Broek in Waterland). Jouw oplossing lijkt mij en hun inderdaad de juiste. De verklaring is dat de brandstofpomp vanwege zijn leeftijd wat lui is en zwaarder draait en daardoor wat meer stroom trekt als de zekering aankan. Deze gaat daardoor wat 'vonken'. Ze raden me aan een by-pass met dikkere draden te maken met een wat zwaardere zekering.
23 jun 2008 13:51
Je zou ook de draden op zekering kunnen solderen.
Hierdoor kan e.e.a. niet meer vonken daar er geen / weinig weerstand is tussen de aansluitpunten.
23 jun 2008 14:33
Alfred schreef:Je zou ook de draden op zekering kunnen solderen.
Hierdoor kan e.e.a. niet meer vonken daar er geen / weinig weerstand is tussen de aansluitpunten.
Aan een zekering solderen? Moet ik dan ook een doos bougievonkjes uit teh magazijn halen, of is het geen grap?
23 jun 2008 16:17
1 april is al een tijdje voorbij, dus geen grap.
Ik weet niet precies waar deze zekering zit maar als je een zwevende zekering er overheen kan solderen kan je ook de draadjes direct aan een zekering solderen.
Naar mijn idee een veelvuldig gebruikte toepassing in andere situaties.
Het punt wat ik wilde maken is dat je het probleem moet oplossen (lees: overgang die gaat spetteren door slecht contact) en niet een symtoon moet gaan bestrijden.
Een gesoldeerde aansluiting heeft (als het goed is) geen slecht contact meer en zal dus ook niet gaan spetteren/vonken.
Problem solved.
23 jun 2008 18:05
Dus op zoek naar een soldeerpistool op 12V, want je wilt onderweg wel de zekering kunnen vervangen.
.
23 jun 2008 18:36
Renntech schreef:Dus op zoek naar een soldeerpistool op 12V.[/color]
Wie zegt dat hij die niet al heeft
24 jun 2008 18:12
Echt antwoorden waar iemand mee geholpen is.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.