Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

vloeistof in rechter achterspatbord

31 mei 2008 16:02

was vanmorgen weer eens kijken naar een 964 c4 , de auto zag er goed uit maar er lekte vloeistof binnen in het rechter achterspatbord het was bruin van kleur iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??

alvast bedankt wimmen911

31 mei 2008 16:05

Lijkt me olie, op zeker :!: :D

In de rechter wielkast zitten koppelingen van dikke olieleidingen die naar de oliekoeler voor lopen, het oliereservoir en een thermostaatklep.

31 mei 2008 17:03

Heb ik een maand geleden ook gehad.
Onderdorpel weggehaald en met de hogedrukspuit alle blubber e.d. weggespoten.
Laten drogen en kon daarna precies zien welke slang lek was.

Succes.

31 mei 2008 17:38

lopen deze leidingen alleen aan de rechter kant??en is het gemakkelijk te verhelpen en wat zijn de kosten van zo n leiding

31 mei 2008 18:05

Er zit van alles zoals Paul van Engelen al meldde.
Dus het kan makkelijk / moeilijk en goedkoop / minder goedkoop worden afhankelijk wat er lek is.

Bij mij was een korte slang van ongeveer 10cm defect.
Als je het zelfde euvel hebt en zelf gaat sleutelen ben je goedkoop uit.

Zorg er wel voor dat je eerst alle olie eruit laat lopen in een hele schone bak en kijk uit dat er geen vuil meekomt vanuit je spatbord o.i.d.
Dan kan je je olie weer hergebruiken.

02 jun 2008 19:17

Ik vond een paar weken geleden een paar druppels olie op de garagevloer. Bleek afkomstig uit de wielkuip rechts achter. Op de brug bij de specialist bleek de metalen olieleiding lek te zijn precies onder de bevestigingsklem waarmee de leiding vastgeschroefd zit aan de binnenzijde van de kuip.
Bleek een klusje van 3 kwartier en onderdeel is vervangen voor een gebruikte leiding. Duurste was eigenlijk nog de olie die net een week er voor was vervangen. Totaal incl. arbeid was ik € 175,00 kwijt (in de btw).
Let er op dat als de auto warm is, de olie er uit kan spuiten als de metalen leiding wordt losgeschroefd van de rubber leidingen voor en achter. Beter met koude motor.

02 jun 2008 20:54

wimmen911 schreef:lopen deze leidingen alleen aan de rechter kant??en is het gemakkelijk te verhelpen en wat zijn de kosten van zo n leiding

Ja, alleen rechts naar/van de oliekoeler rechts voor.

Hoe dan ook, geen reden/kosten om de auto te laten staan. Een P. heeft vroeg of later (dit soort) kwalen.
De auto als totaal (laten) beoordelen incl. dit 'dingetje' 8) :wink:

02 jun 2008 21:10

De aanstuurpomp van de stuurbekrachtiging zit daar ook, de slang daarvan is bij mij ook eens stuk gegaan (van mijn 964).
Of net olie bijgevuld en er wat naast gemorst :evil:

Suc-6

02 jun 2008 21:38

Die slangen zijn met wat kunst en vliegwerk best te vervangen. Hangt er inderdaad helemaal van af wat er lek is. Meest voorkomende euvel zijn de lichtmetalen koppelingen die op de slangen zijn geklemd.
Als je de grote slang (die helemaal achter in het spatbord vast zit en naar de thermostaat loopt) moet vervangen is het wellicht wijs om ook de andere kleine slangen van het oliereservoir te vervangen. Die moet toch los namenlijk.

Zoals Paul al schrijft zeker geen punt om de auto voor te laten staan. (Mits er geen andere gebreken zijn natuurlijk)

Succes

02 jun 2008 22:14

het blok van de carrera was bovenop ook wat nat zeg maar zou dat ook van die leidingen kunnen zijn?? en ik vond de koppeling ook erg zwaar gaan denk dat daar ook iets mis is.
verder nog wat deukjes hier en daar en 2 sterretjes in de voorruit.
ik weet nie of het hem word deze.
ga waarschijnlijk zaterdag bij carlo van krey kijken naar een 964 carrera 4, heeft iemand ervaringen met deze garage???

wimmen911

20 jun 2008 22:39

Alfred schreef:Er zit van alles zoals Paul van Engelen al meldde.
Dus het kan makkelijk / moeilijk en goedkoop / minder goedkoop worden afhankelijk wat er lek is.

Bij mij was een korte slang van ongeveer 10cm defect.
Als je het zelfde euvel hebt en zelf gaat sleutelen ben je goedkoop uit.

Zorg er wel voor dat je eerst alle olie eruit laat lopen in een hele schone bak en kijk uit dat er geen vuil meekomt vanuit je spatbord o.i.d.
Dan kan je je olie weer hergebruiken.


Hoi Alfred,

Heb jij deze werkzaamheden zelf gedaan?

Gr.Erwin

21 jun 2008 17:08

Nee, samen met een kennis die het onderhoud van mijn P doet.

21 jun 2008 18:20

Alfred schreef:Nee, samen met een kennis die het onderhoud van mijn P doet.


Wat vraag die kennis er voor om alles na te lopen en eventueel wat slangetjes of keering te veranderen. Niet dat hij zo lekt maar het zweet een beetje :( :(

Gr.Erwin

ps. Ik woon in Voorburg
Plaats een reactie