Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

storing

21 nov 2003 22:56

het heeft wat zoekwerk gevergd maar ik ben er uit. had last van een slechter wordende bougiedop. deze liet al gaande weg steeds minder stroom door of te wel de weerstand nam langzaam aan.

het heeft wat zoeken gevergd, alle afstellingen nalopen nogmaals goedzetten en dan van iets wat je niet verwacht een storing

vooral voor diegenen die een nieuwe(re) porsche hebben, is het leuk om te weten dat dit onderdeel voor hun veel goedkoper is. een nieuwe beru bougiedop koste me 30 euro, 1 stuks. gelukkig dus geen onderzoeks uren...

tot slot ben ik nieuwsgierig wat het nu betekent dat mijn 5 oude doppen een weerstand op de 20k schaal van een digitale meter geven tussen 0.98 en 1.23 en dat de nieuwe dop op dezelfde schaal 2.63 geeft. ik heb de motor alleen even gestart ter controle, was koud etc sloeg meteen aan en voelde goed aan, maar zoals ik al zei slecht 30 sec, gelopen.

gr arie

22 nov 2003 17:39

Electrische problemen SUCK!!!
Kan je je helemaal debiel naar zoeken... hoe moderner je P, hoe leuker het wordt

Afgelopen zomer de DME-computer van mijn 911 vervangen. Die gaan dus NOOIT kapot... behalve bij deze eikel :cry:

Ook eens een geintje gehad met een kapot achterlicht... bleek dus dat het lampje van de binnenverlichting van de motorruimte serieel geschakeld zit op het linker achterlicht... Je raad het al de houder van DAT lampje was dus verroest en maakte kortsluiting.

Omdat electrische storingen nooit constant zijn (zo doet 'ie het wel, zo doet 'ie het niet) zijn ze erg moeilijk te achterhalen

gr.

Jeroen

22 nov 2003 18:20

klopt, ellende was dat de weerstand juist langzaam slechter werd, eenmaal losgedraaid van de kabel was de weerstand op een gegeven moment zelf maximaal, maar goed hij doet het weer, moet alleen even ondervinden hoe groot het verschil zal zijn.

gr arie

28 dec 2003 17:28

Tja, ik zoek me momenteel ook al een maandje of wat rot naar een elektrische storing in mijn 944 turbo waardoor de ontsteking bij ca. 5500 omw./min wordt uitgeschakeld. Erg lastig als je weer eens een Impreza tracht te verschalken.
Plaats een reactie