Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

911 uit 1973 met een 2.4 T motor.

22 jul 2008 21:25

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 911 uit 1973 met een 2.4 T motor erin, Oorsprongkelijk was het een 2.4 E. De injectie is vervangen voor carburateurs. Nu blijft hij maar gevoelige IMS Lager in de uitlaat en is daarvoor
in een garage geweest maar alles was goed en die zeggen dat dat normaal is. Nu ben ik op zoek naar iemand die ook een 911 heeft en die ook is omgebouwd van een 2.4 E naar een 2.4T met carburateurs maar die geen last heeft van het knallen in de uitlaat of iemand die hiermee ervaring heeft.

met vriendelijke groet wim.

22 jul 2008 22:20

Wim,

Alle vroege 911'en hebben soms wat last van knallen (uitlaat) en hoesten (inlaat). Als dit echter voortdurend gebeurd is er wat mis. Ze moeten normaal kunnen lopen. De oorzaak kan van alles zijn, verkeerde timing nokkenas, verkeerde timing ontsteking, versleten gaskleppen, versleten carburateurs, versleten motor, etc.. Het is moeilijk om dit zo van afstand te beoordelen.

22 jul 2008 22:58

De oude dames knallen vaker, da's doodnormaal.
(En mooi als het donker is :twisted:)

23 jul 2008 8:36

Wim, ik zou er een 911 expert bijhalen.
(iemand die al 30 jaar met Porsches werkt, iemand als Paul Veens van Car Care in Soest bijvoorbeeld)
Want een goed afgestelde 911 met carbs hoort gewoon nooit te knallen!

Als je zelf wat technische kennis hebt, is deze link misschien handig:

Porsche Zenith 40 TIN Carburettors - Specs and Adjustment

Succes!
Plaats een reactie