Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
30 jul 2008 10:57
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met dit soort producten. Als je het mag geloven werkt het het goed.
http://www.electricsupercharger.com/products.html
30 jul 2008 11:05
Dure Fohn, meer is het niet........
Zoek maar eens op you tube naar filmpjes met bladblazers op de "intake"
m.a.w. bladblazer van de gamma is goedkoper
30 jul 2008 12:11
Moet je nog maar afwachten of ze hem goed aansluiten, anders is het min 15 PK.
30 jul 2008 15:20
ding varieert toch ook helemaal niet met de toeren,staat dat hij alleen aangaat bij hoge toeren? Dus effect is in een minimaal toerengebied dan toch?
als je het goed zou willen laten werken heb je lijkt mij een systeem nodig dat (desnoods idd vanaf een bepaald toerental) steeds meer toeren ook maakt(weet niet of de lucht/brandstof behoefte van de motor lineair is met de toeren of exponentieel). Daarnaast lijkt het mij dat je zonder aanpassing van de hoeveelheid branstof bij die toeren, het ook niet goeed is voor de motor(een overschot relatief aan zuurstof, ja toch?).
Lijkt mij dat het wel werkt als er een directe terugkoppeling is vanuit de ontsteking(toerental) op die ventilator die in dat ding zit, en die ventilator over heel het toerengebied werkt EN je de brandstofbehoefte over het toerental dan ook goed aanpast.
Maar zo lijkt het mij geen oplossing:
1. Overschot aan lucht lijkt mij niet goed voor motor(hij gaat niet meer brandstof inspuiten).
2.Als het al effect zou hebben zou het in een bepaald toerental zijn.
3. Ik weet niet hoeveel lucht die ventulator in dat ding de motor in duwt, maar als je P in de hoogste toeren meer zuurstof nodig heeft dan die ventilator erin kan blazen, levert dit zelfs een vermogensafname op voor de hoge toeren.
Of zijn dit allemaal hele rare aannames die ik maak?
30 jul 2008 16:05
Het ding zit voor de LMM, met de hoeveelheid brandstof zit het dus wel goed. Ik denk alleen dat er niet tot nauwelijks overdruk gecreeerd wordt dus het effect is nil, misschien zelfs negatief omdat het een weerstand vormt voor de luchtstroom (en als er een forse overdruk ontstaat krijg je problemen met detonatie door de hoge compressie van een gewone motor).
11 aug 2008 15:28
Voor de liefhebbers heb ik er een te koop ( E-ram super ) gebruikt op een 3.2
Het klinkt wel leuk bij volgas, je mag hem maar 20 seconden gebruiken dus niet continue want anders verbranden de lagers.
Het effect was niet om over naar huis te schrijven en zeker het geld niet waard.
11 aug 2008 16:14
Kon ik je van tevoren ook wel vertellen.
Maar denk gewoon dat je hiervan weer geleerd hebt, meer vermogen kost nu eenmaal geld, als het zo simpel was.
11 aug 2008 16:46
Was gelukkig niet zo'n dure "upgrade" ( ik ben per jaar meer kwijt aan banden) en als je alles van te voren weet kan je eerder stil gaan leven.
Ik heb een paar jaar geleden op het forum gezocht naar meer info maar helaas was er niemand met ervaring.
Ik heb toen maar een 993 met 3.8 motor en rs vliegwiel en koppeling aangeschaft en heb nu voorlopig genoeg pk'tjes.
Helaas went dat ook weer.....................................
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.