Ben eindelijk begonnen met het installeren van de nieuwe motormanagement. De belangrijkste verschillen is dat de oude luchtmassameter eruit kan (veel minder weerstand in de inlaat, dus meer lucht, en meer pk's, vooral onderin!), en dat ik nu zelf elke parameter in kan stellen
Info voor de geinteresseerden:
www.sdsefi.com
Ziehier het resultaat tot nu toe van mijn bezigheden, jammer dat ik geen fotos heb van toen alle draden nog los lagen, dan hadden die fotos geimpliceerd dat ik ergens verstand van heb
Eerst de luchtfilterbehuizing:
De luchtmassameter zat vroeger op de plek van die PVC pijp. Die is met glasvezel en polyester vast gemaakt. Het liefste zou ik een kegelvormige luchtfilter en wat fatsoenlijke leidingwerk installeren, maar dit werkt voorlopig wel.
Nog een foto van mijn kwaliteits (ahem) werk:
Motorruim op dit moment (kabels grotendeels al netjes weggewerkt):
Het nieuwe uiteinde van mijn kabelboom:
De binnenkant:
Links de zuurstofsensor kastje, daarop een relais die erbij moest komen, en rechts de nieuwe ECU.
Nieuw onderdeel voor de ontsteking: een MSD6A
Heb een mooi beugeltje gemaakt zodat het perfect past. Moest de onderkant alleen wel volplakken met hitte reflecterende tape ivm warmte vd uitlaat.
De ouwe kabelboom, ondertussen ontdaan van enige kabels die zijn 'gerecycled' in mn nieuwe systeem.
Ik heb zowaar een stekker vd oude ECU kunnen hergebruiken zodat ik verder een minimale hoeveelheid kabels moet trekken! Bijna alles is weer via de oude DME relais geschakeld!
Straks weer verder. Ik moet alleen de koude toerental luchtklep installeren, en een beugeltje maken voor die weerstanden naast de MSD box, en de inlaatdruk sensor. En dan... GASSEN