Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Hoe kun je meten of je warmloopregelaar werkt bij 911SC '81?

18 aug 2008 19:43

Mijn '81 911 SC wil, nadat ik er ongeveer 20 minuten mee gereden heb, niet aan slaan. Hij start dus prima. Een half uurt tot een uur laten staan en het is starten en lopen. Inmiddels is het brandstoffilter, de brandstofpomp, bougies vervangen. Als de motor draait, rijdt ie perfect. Nu hoor ik dat de warmloopregelaar nog wel eens de geest wil geven. Wie kan me helpen?

18 aug 2008 21:22

Gebruik eens de zoekfunctie op "warme start", is al veel over geschreven :wink:

18 aug 2008 21:24

MetalGreen911SC schreef:Gebruik eens de zoekfunctie op "warme start", is al veel over geschreven :wink:


Thanks!

23 aug 2008 8:19

Hier omtrent is inderdaad al veel over geschreven maar heeft er iemand een oplossing ?????

Volgens Peilcanparts kan de "fuel accumulator" een van de oorzaken zijn
Bij het vervangen van deze benzine accumulator door een 2de handse dacht ik dat het probleem was opgelost maar het probleem is opnieuw opgedoken !!!
Volgende stap zal nu het vervangen van de " fuel check valve" zijn.......
Als er nog iemand en die zijn blijkbaar talrijk een GOUDEN TIP :idea: heeft, laat maar weten.
Groetjes

28 aug 2008 10:10

NIEMAND !!!!!!!!!!!!!!! :cry: :cry:

Bosch-Probleem

28 aug 2008 20:54

Niet toevallig last van vieze of lekkende verstuivers?

Bekend verschijnsel bij SC's meen ik eerder hier gelezen te hebben..

28 aug 2008 21:09

Lees DIT draadje eens door,incl fine tune van je K JET TRONIC http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=81658 (Engels gti forum)

:salut:

09 sep 2008 21:14

FERDY schreef:Hier omtrent is inderdaad al veel over geschreven maar heeft er iemand een oplossing ?????


METEN IS WETEN

Kan verschillende oorzaken hebben en een specialist heeft de juiste benodigde gereedschappen, kortom een bezoekje dus.

Je kan zelf wel van alles vervangen, maar zonder een goede diagnose vervang je veelal de verkeerde onderdelen. Vaak eerst dus de goedkopere en blijkt het achteraf een simpel of juist een heel duur onderdeel te zijn.

Veel voorkomende oorzaak is het te snel aflopen van de restdruk in het brandstofsysteem waardoor de brandstof kan verdampen. Wil je op dat moment de motor starten moet eerst deze lucht "verwerkt" worden.

13 okt 2008 16:28

FERDY is het probleem nu opgelost met de warme start,want
als ik het goed begrijp heb ik het zelfde probleem met mijn
3.0sc van 1980.
Ik ben benieuwd wat het probleem was

25 okt 2008 12:56

p.reigel schreef:FERDY is het probleem nu opgelost met de warme start,want
als ik het goed begrijp heb ik het zelfde probleem met mijn
3.0sc van 1980.
Ik ben benieuwd wat het probleem was


Ik heb mijn 911 SC naar Renntech gebracht en bij mijn 911 was inderdaad de warmloopregelaar kapot. Renntech heeft mij dit ook laten zien. De warmloopregelaar regelt je systeemdruk. Hij hoort op, ik geloof, de druk op 2 bar af te regelen. De druk liep bij mijn Porsche al snel op richting 3,5 bar. Daardoor krijgt de motor veel te veel brandstof (dus ook hoger brandstofverbruik), de motor gaat beroerd lopen. Zogauw je de motor afzet en binnen korte tijd weer wilt starten, is de overtollige hoeveelheid brandstof nog niet verdampt en wil de motor dus niet aanslaan (verzopen). Toen de kapotte warmloopregelaar bij mijn 911 er nog in zat, liet Renntech zien wat er precies gebeurt. Speciale meter aansluiten op het brandstofsysteem. De bout iets losdraaien vlakbij de meter zelf, daardoor lekt de brandstof weg en daalt dus de druk. Je hoorde de motor op dat moment gewoon merkbaar beter gaan lopen.
Plaats een reactie