15 okt 2004 15:45
15 okt 2004 15:50
15 okt 2004 16:53
15 okt 2004 17:11
gerard 964 schreef:Volle tank is mij altijd verteld, voorkomt ook condensvorming in de tank.
Groet,
Gerard
15 okt 2004 17:14
15 okt 2004 18:13
carrera32 schreef:Ach ja, heb ik in elk geval weer een mooi ritje naar de pomp! (15 km verderop..)
15 okt 2004 18:30
horn schreef:DAN kan je met een Porsche dus NOOIT je auto met een volle tank wegzetten (of neem je wat extra benzine mee in een jerrycan)
15 okt 2004 19:28
15 okt 2004 19:31
Marco schreef:nou kan je mij bijna alles wijs maken als het over techniek gaat
15 okt 2004 19:33
horn schreef:Als je een bootje voor de winter weglegt is het het beste voor de motor om vlak voordat je hem voor de laatste keer uitzet, in een kippenpak drie rondjes om de boot te zwemmen. Heb ik gehoord van een oude kapitein. Doen hoor!!!
15 okt 2004 19:45
Marco schreef:.... haal ik aan het eind van het seizoen altijd de tank leeg, mij is nl. vertelt dat de benzine "arm" wordt na verloop van tijd![]()
15 okt 2004 19:55
15 okt 2004 19:57
Marco schreef:juist, en tankje van het bootje is kunststof... dus ik doe het goed![]()
en tank van Porsje niet, dus vol laten....
15 okt 2004 20:04
Marco schreef:juist, en tankje van het bootje is kunststof... dus ik doe het goed![]()
en tank van Porsje niet, dus vol laten....
15 okt 2004 20:08
15 okt 2004 20:11
15 okt 2004 20:15
EriC4C schreef:Tuurlijk..... we hadden het specifiek over jouw bootje en de Porsche van "carrera32"
![]()
![]()
15 okt 2004 20:24
EriC4C schreef:... de benzine er in veroudert inderdaad, dus als de motor (echt) lang niet heeft gelopen kun je het bestede benzine vervangen door verse voor je de motor weer start
15 okt 2004 23:54
16 okt 2004 0:43
16 okt 2004 6:22
16 okt 2004 8:02
16 okt 2004 10:12
16 okt 2004 11:31
De Geus schreef:En als we dan verder gaan met de echte stalling van +- 4/5 maanden
bestaat er ook een spuitbus die men in de carborateur moet spuiten bij stationaire motor,de motor begint dan en beetje te kwalmen.
Men doet dit pas op plaats bestemming en zet hem dan uit.
De cilinders hebben nu een filmlaagje en kunnen niet aangetast worden door evt. vocht.
Word bij alle speedboten(V4,V6,V8<acht>) voor de winterstalling gedaan en bij oldtimers die lange tijd stilstaan.
het voordeel hiervan is dat hij beter start na een paar maanden en de motor in conditie blijft.
Enigste nadeel als men de motor na een paar maanden start ,dan verschijnt er heel even een zwarte zeer onschuldige pluim.eenmalig !!!![]()
Dit is eigenlijk de normale gang van zaken voor een langdurige stalling .
16 okt 2004 15:52