Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

accu

25 aug 2008 21:43

Tja balen hij wilde net niet starten. Moet tot 8 september even zuinig zijn met de kilometers i.v.m. de verzekering. Dus een 7 tal dagen niet gereden en 3 x gestart om de porsche te verplaatsen(1 kort stuk gereden). Zal hem weer aan de druppellader hangen maar heb toch even een vraag aan 964 gebruikers. Hoe lang duurt het bij de meesten, als ze geen lader gebruiken, voordat de accu leeg raakt door bijv. het alarm als de P een paar dagen stil staat? gr. Ernest

25 aug 2008 21:52

Zoekfunctie, is heel wat over geschreven. Bij mijn beide 964's viel dit heel erg tegen, was ook weinig/niks aan te doen. Redelijk irritant.

25 aug 2008 21:52

mijn 993 is in 5 dagen leeg..... :?

Als ik de druppellader er op zet, dan is ie na 2 weken ook leeg, ik heb ergens zwaar stroom verlies , ff uit laten zoeken waar mijn stroom heen druppelt.... :roll:

25 aug 2008 22:22

Het langste dat mijn 964 stil heeft gestaan is 3 weken,daarna start hij nog gewoon.Dus dat valt erg mee.

25 aug 2008 22:26

Na 14 dagen kan ik het dak nog open doen en daarna starten. Wat voor alarm heb je?

25 aug 2008 22:26

bij een wat oudere accu is een week bij mij de max. bij mijn vorige werkte de dynamo ook niet 100% dus de druppellader was nodig. als je er een nieuwe (bv Bosch Silver) ingooit, redde de mijne het idd een week of 3. Gooi er zelf overigens als hij langer dan een week stilstaat de druppellader op.

26 aug 2008 10:01

Ja vooral door starten en verplaatsen gaat het snel. Vorig jaar een nieuwe accu erin gedaan. Maar heb ook af en toe storing in de verwarming. Die trekt soms ook nog stroom door nadat de P uit staat. Ik heb een tex alarm uit 1992 en die gebruiken veel volgens mij. Moet morgen toch weer het alarm laten keuren dus ff stroom lekkage na gaan. Thnx voor de reacties. Het gemiddelde zit dus wel ergens rond de 10 dagen of zo.

26 aug 2008 10:40

soepkip 964 schreef: Het gemiddelde zit dus wel ergens rond de 10 dagen of zo.
En dat vinden jullie allemaal normaal voor een Porsche ?....

26 aug 2008 10:43

Nee ...

... week of 4 met de SC.

... week of 3+ met de 964.

... maar al sinds 'n paar jaar aan de druppellader - NO SURPRISES - en beter voor de accu :wink:

26 aug 2008 10:51

Is echt zo veel info op dit forum, in andere draadjes :idea: :roll: :D

Samenvatting: 4 weken zelfs in de winter (lagere temperatuur dus accu eerder slap); bij een originele installatie is verbruik dan 40 mA bij ingeschakelde beveiliging en uiteraard alle lampjes uit.

26 aug 2008 10:54

3.6rs schreef: En dat vinden jullie allemaal normaal voor een Porsche ?....

van 17 jaar... ach, daar schrik ik idd niet zo van. Auto rijdt niet dagelijks, dynamo is ook al 17 jaar oud. zeker als de accu niet nieuw is, meeste hebben een aftermarket alarm en/of stereo installatie, na al die jaren verslijten de contactjes ook waardoor kofferbakverlichting, binnenverlichting etc niet altijd meer goed functioneert. Als ik een nieuwe 997 zou hebben zou ik er meteen mee terug gaan als de accu na 10 dagen leeg zou zijn.

26 aug 2008 12:12

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt schrik als hij het (heel) soms niet doet. Ik weet dat inderdaad, zoals Horn zegt, de dynamo voldoende functioneert maar niet uitstekend. Dat ik elektrische storingen heb in de kachel (ook veel draadjes op dit forum) en hij is nog maar 16 jaar oud. Menige auto wordt niet eens 16 jaar oud. Laten we het topic maar sluiten. gr. Ernest

26 aug 2008 13:41

horn schreef:
3.6rs schreef: En dat vinden jullie allemaal normaal voor een Porsche ?....

van 17 jaar... ach, daar schrik ik idd niet zo van. Auto rijdt niet dagelijks, dynamo is ook al 17 jaar oud. zeker als de accu niet nieuw is, meeste hebben een aftermarket alarm en/of stereo installatie, na al die jaren verslijten de contactjes ook waardoor kofferbakverlichting, binnenverlichting etc niet altijd meer goed functioneert. Als ik een nieuwe 997 zou hebben zou ik er meteen mee terug gaan als de accu na 10 dagen leeg zou zijn.

Ik heb een Porsche van bijna 30 jaar, met een "aftermarket" alarm (viper), en na een maand in het buitenland kom ik in de wagen en start hem onmiddellijk (zonder druppellader, zonder enige andere starthulp). Indien een batterij plat is na een tiental dagen (of zelfs na een drietal weken) is er toch iets serieus mis met de bedrading of de aangesloten verbruikers.)

26 aug 2008 13:45

3.6rs schreef:... is er toch iets serieus mis met de bedrading of de aangesloten verbruikers.)


... of met de batterij zelf :wink:

26 aug 2008 14:14

dat kan. maar je vroeg of wij dat normaal vinden bij een Porsche. Ik vind het geen probleem. Druppellader lost het op. Maar gezien de verhalen die ik hier door de jaren heen gelezen heb is na 4 weken probleemloos starten eerder de uitzondering dan de regel. maar top dat jij het goed voor elkaar hebt. ik vind het de moeite niet om er een vermogen in te investeren zolang hij na 10 dagen nog maar gewoon start. en zoals zo vaak; wie betaalt bepaalt. :salut:

26 aug 2008 14:25

horn schreef:dat kan. maar je vroeg of wij dat normaal vinden bij een Porsche. Ik vind het geen probleem. Druppellader lost het op.

Mag ik dan ook eens vragen hoelang de batterij meegaat met het constant gebruiken van een druppellader ? Want daar kan ik ook het een en het ander over meespreken ; zowel een goedkope als een duurdere druppellader zal waarschijnlijk de levensduur van de batterij enorm beinvloeden (in de negatieve zin dan).

26 aug 2008 14:49

weet ik niet. ik heb de gemiddelde Porsche niet langer dan 2 jaar dus daar kan ik niks over zeggen. Als mijn 911 minder dan een week niet rijdt komt de druppellader er niet aan. Als hij langer stilstaat wel. Maar vertel; hoeveel korter wordt de levensduur van een accu bij een druppellader? En hoe snel? Heb nl. echt geen idee. Er zijn ook nogal wat dealers die hun auto's in de showroom aan een druppellader hebben hangen.

26 aug 2008 14:59

Dit is compleet nieuw voor mij. Ik heb altijd gelezen en gehoord dat een druppellader de levensduur van een accu zou verlengen. :shock:
Hier op het forum wel eens gelezen dat de auto meer roest onder invloed van de werking van een druppellader door omgekeerde katalytische werking o.i.d.

26 aug 2008 15:20

Goeie vraag.
Weet dat het bij laptops is dat de accu's (batterijen) 'lui' worden door continue gedeeltelijk opgeladen en ontladen te worden.
Maar dat zijn Li-Ion (of zoiets) batterijen en echt anders dan een auto-accu.
Kan er op het web ook niet zo snel iets over vinden.
:uh:

26 aug 2008 15:24

Volgens mij gaat een loodaccu snel kapot als die geheel ontladen wordt. Bij Li-Ion accu's is geheel ontladen juist weer wel goed vanwege het "geheugen".

26 aug 2008 15:31

Meester De Pundert heeft gelijk :)

26 aug 2008 15:36

Dat heeft de meester altijd. :wink:

Re: accu

26 aug 2008 15:40

3.6rs schreef:..... constant gebruiken van een druppellader ? Want daar kan ik ook het een en het ander over meespreken ; zowel een goedkope als een duurdere druppellader zal waarschijnlijk de levensduur van de batterij enorm beinvloeden (in de negatieve zin dan).

Onzin. Een goede druppellader doet niets anders dan wat er tijdens normaal gebruik van de auto ook met de accu gebeurt: laden zonder overbelasting en ontladen zonder dat volledig te doen.

soepkip 964 schreef:..... toch even een vraag aan 964 gebruikers. Hoe lang duurt het bij de meesten, als ze geen lader gebruiken, voordat de accu leeg raakt door bijv. het alarm als de P een paar dagen stil staat?

Gewoon op alarm na > 2 weken sleutel omdraaien en de motor slaat aan bij mijn 964.

26 aug 2008 16:23

horn schreef: Maar vertel; hoeveel korter wordt de levensduur van een accu bij een druppellader? En hoe snel? Heb nl. echt geen idee. Er zijn ook nogal wat dealers die hun auto's in de showroom aan een druppellader hebben hangen.

Alles hangt af van het soort druppellader en van de batterij waaraan hij gehangen wordt, maar op lange termijn zal er zeker meer schade zijn dan goeds. Uit ondervinding kan ik u zeggen dat er heel veel mensen NOOIT nog een druppellader aan hun batterij hangen. En wat betreft "de dealer in de showroom" ; een wagen staat normaal geen maanden in die showroom, en die dealer zal hem er weinig van aantrekken als de batterij 6 maanden na de verkoop van de (occasie)wagen de geest geeft. En nog iets : is dat zo een mooi zicht dat er een druppellader aan de batterij hangt in de showroom ? Ik zou me dan toch een paar vragen stellen. U niet ?
Maar goed, ieder zijn mening en zin natuurlijk.

Re: accu

26 aug 2008 16:26

EriC4C schreef:Onzin. Een goede druppellader doet niets anders dan wat er tijdens normaal gebruik van de auto ook met de accu gebeurt: laden zonder overbelasting en ontladen zonder dat volledig te doen.


Dat staat er in de handleiding....
Plaats een reactie