Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 aug 2008 21:08
Als ik het gaspedaal door iemand helemaal laat intrappen kan ik met de hand de gasklep op de carburateur nog iets verder openzetten.
Ik wil dus de gaskabel iets strakker hebben zodat ik zeker weet dat de gasklep helemaal opengaat.
Achter het gaspedaal zit wel een stelschroef maar kan volgens mij niet verder aangedraaid worden.
Is er nog een andere manier om te zorgen dat de gasklep wel helemaal opengaat?
29 aug 2008 16:56
Echt niemand
29 aug 2008 17:19
Over wat hebben we het hier dan, de VW Kever of de Porsche.
Want gasklep carburateur bij een 964.
29 aug 2008 17:58
Da's een goeie
Gaat wel over de 964; waar de gaskabel boven de gasklep open/sluit. Na intrappen van het gaspedaal kan ik de gasklep nog iets verder openen.
Net Erwin gesproken; er is niets aan de hand want bij volgas hoort er nog een paar mm speling op te zitten. Jammer want dacht hier nog even een paar PK te kunnen behalen
Het afstellen wordt gedaan door aan de onderkant van de auto de kabel aan te spannen/draaien.
29 aug 2008 18:44
Oké, prima dan, maar als je Erwin al gebeld hebt hoef ik het niet meer uit te leggen dat dit normaal is.
29 aug 2008 23:57
Die speling schijnt er inderdaad normaal te zijn volgens Erwin.
Ik kwam erop omdat ik door 911chips.com (waar ik vorige week op bezoek was) de tip kreeg om te controleren of de gasklep wel helemaal geopend werd. Dit blijkt bij veel auto's niet te gebeuren en verlies in PK's op te leveren.
30 aug 2008 10:08
porscheware schreef:Ik kwam erop omdat ik door 911chips.com (waar ik vorige week op bezoek was) de tip kreeg om te controleren of de gasklep wel helemaal geopend werd. Dit blijkt bij veel auto's niet te gebeuren en verlies in PK's op te leveren.
Als dit representatief is voor hun overige oplossingen voor pk-winst .....
30 aug 2008 11:34
Nee, maar wel iets waar op gelet moet worden. Ze gaven een aantal mankementen aan die veel voorkomen. Bijv. het besproken onderwerp van Rob964 waarbij de ontsteking maar half werkte, de gasklep en het juist werken van de ignition switch.
30 aug 2008 23:44
als je hem helemaal strak zou kunnen trekken zou je te hard haaks op de as van de gasklep trekken waardoor je die te zwaar belast en deze snel slijt (speling krijgt). Je moet dus altijd iets ruimte houden