Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
29 sep 2008 17:24
Beste forumleden,
Kan iemand me vertellen wat de richtprijs is van een tweedehandse motor 3.4 996
Men vader zijn 996 heeft een "join du coulasse" weet niet direct hoe je het in het nederlands schrijft. (er zit "mayonaise" in het watergedeelte EN in de olitank ook....dus dat voorspeld alleszinds weinigs goeds...
zijn bij de dealer langs geweest en de kosten zouden kunnen oplopen tot 12K ik weet niet wat de prijzen zijn van 996 (3.4) ocasiemotoren. maar 12K is wel heel veel (bijna 1/3 van aankoopprijs)
als iemand weet waar ik het over heb graag reactie of tips aub.
vriendelijke groeten.
29 sep 2008 17:50
Goede middag,
De ruilmotoren van Porsche voor de 3,4 zijn behoorlijk prijzig geworden.
Ik zou overwegen de motor te laten repareren. Is goed te doen en, afhankelijk van wat er kapot is, zal reparatie goedkoper kunnen zijn.
Wij hebben dit al diverse malen succesvol gedaan.
Overigens, mayo in het koelwater zou ook kunnen duiden op een kapotte warmte wisselaar.
Groet,
Ronald.
29 sep 2008 18:45
Sporting schreef: ...maar 12K is wel heel veel (bijna 1/3 van aankoopprijs)...
Geeft IMO weer waarom de vroege 996'en aan de lage kant geprijst zijn
.... heb(ben) j(ulli)e er al over nagedacht om "in geval van ruil-motor" er 'n 3.6 in plaats van 3.4 in terug te zetten
29 sep 2008 22:06
Lijkt er op dat de warmtewisselaar koelwater/olie defect is. Dat komt bij de eerdere versies 996 t/m 99 nog wel eens voor.
Inderdaad de keuze, repareren en als je hem zou willen vervangen kijk serieus naar de optie van een 3.6 versie. Wel iets meer aanpassingen om hem in te bouwen maar je krijgt daar geen spijt van.
13 okt 2008 19:48
alvast bedankt voor de tips.
De "opties" zijn....- join ducoulase - warmtewisselaar stuk - barstje i/h motorblok..
word vervolgd..
14 okt 2008 12:35
Heb er alweer 8.000 km opzitten met mijn nieuwe motor, rijdt weer heerlijk! Heb met dezelfde overweging gezeten...doorstoten naar de handel, grijze circuit (niet porschedealer) laten repareren of een nieuwe motor via Porsche. Laatste is het geworden omdat je er een jaar garantie hebt op toch wel een enorme uitgave(!) Motor is op alle fronten aangepast aan de laatste stand van zaken en er zitten dan ook veel 997 onderdelen in en op. Je merkt trouwens echt dat dit een soepelere motor daardoor is tov van de oude motor. Voor mij ook de overweging om niet voor een oude opgelapte motor te kiezen. 3.6 motor houd in veel extra investeringen en daarnaast een niet meer orginele auto...Zeg niet dat je het moet doen maar voor mij waren dit de overwegingen en voelt goed. Porsche Leusden heeft dit in de persoon Sander Heeren super goed opgepakt in mijn geval. Als je nog vragen hebt je weet me te vinden, succes met de overweging en (financiele) pijn
14 okt 2008 13:24
ook de ruil/revisie motoren van Porsche klappen gewoon met 50K km weer uit elkaar...
14 okt 2008 14:27
... da's 30K eerder dan ik dacht ....
14 okt 2008 14:34
Even de december editie van Excellence in de gaten houden
Komt een goed stuk in over wat er allemaal mis is met de watergekoelde 6 cilinders (tevens het laatste artikel van technisch redacteur Jim Pascha - RIP)
De gene kennende die de info ter beschikking stelt kun je rake uitspraken verwachten
14 okt 2008 14:48
Jeroen914 schreef:De gene kennende die de info ter beschikking stelt kun je rake uitspraken verwachten
Ik wist niet dat je 'n broer had
15 okt 2008 11:36
Ja,
Kan niet ontkennen dat ik super teleurgesteld was toen de motor kapot was en dat met nog maar 100 K km.. Heb echter over een nieuwe nog niet gehoord dat deze weer opniew gevoelige IMS Lager. Orginele motoren die weer gevoelige IMS Lager wanneer, na revisie en waarbij, dus alleen de kapotte onderdelen vervangen worden die verhalen zijn me wel bekend. Ook trouwens afschuwelijk voor de mensen die hun centen daar in hebben gestopt!! Kortom mijn idee is dat een nieuwe motor ondanks de enorme kosten, een beter idee is omdat de totale motor dan ook beter is doordat dit een door ontwikkeld exemplaar is ipv de oude niet zo beste motor die weer opgelapt is. En ja natuurlijk zijn er altijd dan ook wel weer mensen die daar ook wel weer op af te geven hebben..
15 okt 2008 11:52
Je kan je afvragen nu het toch aardig bekend is, wie koopt er nog een 996 met 3.4 motor? Daarnaast, het motorprobleem zit al aardig verdisconteerd in de marktprijzen van deze 996, dus wie er zo een koopt, neemt denk ik redelijk bewust dat risico.....
15 okt 2008 12:05
Zo aardig is het nog (steeds) niet bekend denk ik
Ik denk zelfs dat 95% van de Porsches wordt gekocht zonder AKK, terwijl het woord AKK je hier op het forum om je oren vliegt.
De Porschewereld is stukken groter dan het eilandje hier!
De meeste Porsche kopers zijn helemaal niet goed voorbereid/ingelezen. Ze hebben gewoon een mooie auto gezien die past binnen het budget (soms ook niet, dan even een financierinkje erop
), ze hebben een goed gevoel over de auto, de verkoper en/of het bedrijf en de koop is gedaan!
15 okt 2008 13:58
clemens schreef:Je kan je afvragen nu het toch aardig bekend is, wie koopt er nog een 996 met 3.4 motor?
Heel veel mensen, alleen PON heeft er al 25 te koop staan. Er zijn ook heel veel mensen die probleemloos in hun 3.4 rondrijden. De wereld is echt veel groter dan dit forumpje......
15 okt 2008 14:07
Peter 993 schreef:Er zijn ook heel veel mensen die probleemloos in hun 3.4 rondrijden.
Waarvan héél veel met een Tip
15 okt 2008 14:16
Peter 993 schreef:
Heel veel mensen, alleen PON heeft er al 25 te koop staan
Lukt het ook een beetje om ze te verkopen?
15 okt 2008 15:44
Als de prijs maar laag genoeg is dan raak je die apparaten wel kwijt. Alleen is de bodemprijs nog niet in zicht, zeker momenteel niet.
20 okt 2008 12:14
Ach die van mij gaat nu naar de 100k toe en ik geniet er nog (bijna) iedere dag van. En gewoon handgeschakeld
Ik zie wel hoe lang hij het uit houdt, ik zal jullie op de hoogte houden
21 okt 2008 10:35
Gisteren weer lekker met kap open gereden....Wat een heerlijke auto!!! Sportuitlaat open of dicht maakt helemaal niet uit in beide gevallen super geluid. Hoop mensen vinden er van alles van maar diep in hun hart nog steeds een auto om gewoon lekker te hebben en te genieten.
21 okt 2008 10:48
TD (zonder I) schreef:Als de prijs maar laag genoeg is dan raak je die apparaten wel kwijt. Alleen is de bodemprijs nog niet in zicht, zeker momenteel niet.
ik hoor dat ze in 'de handel' al dik onder de 30k doen...
21 okt 2008 11:13
De handelsprijs is iets anders dan de kopers-prijs.
Denk dat zakken v.d prijzen meer met het grote aanbod ( produktie-aantal ) van doen heeft.
21 okt 2008 13:57
Voor je het weet gaan we generaliseren. 996 is een veel vekochte en dus populaire auto, dus ook dito aanbod. De positiev meningen zijn van de mensen die een 996 rijden, de negatieve van mensen die m niet of uberhaupt geen porsche hebben. Niet meteen beledigd zijn zat alleen even naar de feiten te kijken. 996 prima en fijn auto om lekker (dagelijks) in te rijden, 993 met name de 4s een toppertje en waar de 997 (terecht) naar terug grijpt. De handel zijn de mensen die een boterham proberen te verdienen en natuurlijk, in hun voordeel is een lager bedrag, lees inkoop, beter.....Let op zullen ook wel mensen nu zijn die hebben gehoord..dat ze voor 20 K weggaan..oeps liet ik me ook even meeslepen door het weer
21 okt 2008 18:44
... zegt hij die z'n 3.4 verkocht heeft
... en zeer wss terug zal komen met 'n ge-upgrade 964 blok en haar omhulsel
17 dec 2008 19:48
update:
de 996 (3.4 !) rijdt weer vrolijk rond hopelijk blijft dit zo.
oorzaak was dus: het rijden zonder water..
bobines waren verbrand, 1 coulasse was kapot,...
alles is vervangen ook de warmtewisselaar etc..
& tot nu toe bolt die weer... de eerste 1500 km rustig aan en niet over de 3000 toeren & daarna hopelijk weer volle gas
gegroet.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.