Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
03 okt 2008 22:26
Hoi,
ik geniet al jaren van mijn 911SC
Vlak voordat ik er eindelijk eens een dagje circuit mee wil boeken, gaat ie in extra veilig staan: Hij begrenst plotseling op 5.800 ipv 6.800 toeren per minuut
Iemand enig idee ?
Ik heb het andere draadje gelezen
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=20228 ; ik heb de standaard rotor, ik weet niet waar de begrenzing geregeld wordt in mn sc
Freek
03 okt 2008 22:45
Er zijn 2 versies, ligt aan je type, US type of ROW
ROW onderbreking ontsteking (motortype 930/03, 09, 10, 13, 19)
US onderbreking brandstof toevoer (motortype 030/04, 05, 06, 07, 08, 15, 16, 17)
ROW onderbreking door middelpuntvliedende kracht van het contactje in de rotor op de ontsteking, misschien slap veertje?
M.b.t. US versie: onderbreking via toerenteller signaal
06 okt 2008 21:53
OK, dank voor de snelle reactie. Hij is US, dus dat zal dan wel in het toerenteller signaal zitten.
Maar toch mysterieus dat ie zo stabiel te vroeg afbreekt; je zou verwachten dat de begrenzer wel/niet werkt, maar precies 1000 toeren lager.....
Ik ga daar in ieder geval zoeken; ook de cruise control (tsja....) doet het niet vaak meer, en die zit ook op de toerenteller aangesloten.
06 okt 2008 22:33
Haperen cruise controle is vaak de aluminium kast die onder het dashboard zit.
Doet het dan niet en dan weer wel, trouwens niet goedkoop, gebruikt bijna niet te vinden, en als je ze vind zijn ze ook kapot.
08 okt 2008 16:07
Toen ik mijn 3.2 kocht deed de cruise control het ook niet. Robert Visser heeft die kunnen repareren. Het had "iets" te maken met afstelling bij het koppelings- en rempedaal. Daar kan dus ook nog de oorzaak liggen.
03 nov 2008 21:39
Ik kon de verdeler testen door met een ander te ruilen. Dat maakte niet uit. Ik heb US versie. Mijn verdenking gaat nu naar de elektronica (US-versie specifiek) die onder de passagiersstoel zit uit.
Twee vragen:
1. Kan ik die bypassen ? Hij regelt emissie ook tbv katalysator, maar ja, die heb ik een paar jaar terug al vervangen door directe pijp
. Iemand een tip/instructie ?
2. Liefst zou ik testen of het aan de elektronica box ligt. Is er iemand bij wie ik een andere, werkende, box kan testen ? Hij is zo in/uitgebouwd, en test is simpel: Rustig gas geven en kijken of ie te vroeg begrenst....
04 nov 2008 15:13
je zou kunnen proberen om het relais wat de benzinetoevoer regelt eruit te trekken en kijken wat ie dan doet. Relais zit achter de instrumenten.
08 nov 2008 17:30
Ja !!!
Er zitten een paar relais links achter het dashboard. Als ik de stekker loshaal van de vrij grote vierkante zwarte xox, zie foto, is ie niet meer begrensd.
Dank je !
Nu natuurlijk de vraag hoe ik weer een nette 6.800 toeren begrenzer installeer, toch wel zo veilig.....
08 nov 2008 18:05
je kunt er een rotor opzetten van de ROW onderbreking. (de rotor met de ''veertjes"")
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.