Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Inhouden motor=> oorzaak nw k&n luchtfilter?

27 okt 2008 11:13

Zoals de titel zegt heb ik een motor die inhoudt van mijn boxster 2.5

Dit is sinds een week ofzo ontstaan. Om zoveel mogelijk uit te sluiten en meteen onderhoud te plegen heb ik dit weekend nieuwe bougies en brandstof filter geplaatst. Ook heb ik de MAF goed bekeken en deze leek schoon maar ja vuil wat erin zit kan je niet zien. Na veel lezen kwam ik toch wel tot de conclusie dat mijn storing een typisch MAF probleem is.

Heb dus maar een nieuwe bestelt en deze gaat er a.s. weekend in. Na al het lezen viel mij ook op de er gezegd wordt dat het kan komen door de olie die in de K&N filters zitten.

Dit filter heb ik nu zo een 3500 km geleden gemonteerd en gaat er nu voor de zekerheid maar weer uit. Ik ga toch maar weer over op de originele stoffen filter en zal de aanvoerbuis tot de MAF ook maar reinigen.

Mijn vraag nu, zijn er mensen met dezelfde conclusie en is dit in jullie ogen een aannemelijke conclusie? :roll:

27 okt 2008 11:24

ik denk niet dat het aan het lucht filter heeft gelegen of deze moet door doorweekt zijn met olie.



heb wel eens gehoord van iemand van een porsche centrum dat het een veker voorkomend "probleem" is en gemakkelijk te verhelpen door een schroef te stellen.

Helaas heb ik dit verhaal toen maar half beluisterd daar ik ook met andere dingen bezig was.
Ik zou eens bellen naar een specialist en de vraag voor leggen.


robert

27 okt 2008 12:35

heb wel eens gehoord van iemand van een porsche centrum dat het een veker voorkomend "probleem" is en gemakkelijk te verhelpen door een schroef te stellen.


Dit is denk ik van toepassing voor een 964 of 911(mechanische meter) de boxster werkt met een elektronische meter dus daar kan je voor zover ik weet niks aan afstellen met een "schroef".

27 okt 2008 14:42

dit weleens eerder gelezen idd., k&n zou de oorzaak kunnen zijn

27 okt 2008 15:36

Fabricsman schreef:
heb wel eens gehoord van iemand van een porsche centrum dat het een veker voorkomend "probleem" is en gemakkelijk te verhelpen door een schroef te stellen.


Dit is denk ik van toepassing voor een 964 of 911(mechanische meter) de boxster werkt met een elektronische meter dus daar kan je voor zover ik weet niks aan afstellen met een "schroef".



dat is ook het lastige dat ik het niet helemaal gevolgt heb dat gesprek,
sorry niet echte hulp dus.

robert

27 okt 2008 16:05

Ik neem aan dat je alleen het filter-element hebt vervangen - en niet het gehele filter (element + behuizing) hebt vervangen voor 'n "open" filter :?:

Bij open filters kan het nog weleens voorkomen dat er teveel warme lucht aangezagen wordt :arrow: zoekfunctie :idea: :wink:

27 okt 2008 16:06

Zeer onwaarschijnlijk dat het Filter de oorzaak is van een defecte hittedraad.

Feiten:

Er rijden behalve Porsche heel veel auto's rond met een K&N filter die dat probleem niet hebben.

De hittdraad van een Boxster gaat ook stuk bij een standaard filter.

Een overdreven geolied aftermarket luchtfilter kán de oorzaak zijn van een defecte hittedraad.



.

27 okt 2008 16:12

mod by horn - als je reageert op de complete post direct hierboven, hoef je deze post niet geheel te quoten... :salut:

Ok, dus dan kan ik dus de conclusie trekken dat ik gewoon de MAF moet vervangen. Het filter heb ik niet extra geolied ofzo en die zag er netjes niet nat uit. We houden het maar op de ouderdom van 11 jaar, de kilometers kunnen het denk ik niet zijn geweest.

Storing komt zo te lezen op het web wel bij heel veel auto's/merken voor.
Is een mooi bedacht onderdeel :? :shock:

Ach, zo leer je weer elke dag iets en leer je de auto steeds beter kennen. :lol:

27 okt 2008 16:30

Fabricsman schreef:Storing komt zo te lezen op het web wel bij heel veel auto's/merken voor.
Is een mooi bedacht onderdeel :? :shock:



Ja, een hitttedraad gaat gewoon een ker kapot. Bij elke auto kan dat gebeuren.

Net als de gloeilampen die je thuis hebt, hebben ook hittedraden niet het eeuwige leven. :lol:



.

07 dec 2008 17:02

tis oppassen met die k&n filters ! vriend van mij heeft zijn impreza wrx van 2 jaar oud ermee gesloopt daar de luchtsensor die de turbodruk regelt door de olie in het filter besmeurd was en niet meer afregelde waardoor de motor stuk liep . koste een vermogen in plaats van vermogen winnen ! maar weet niet hoe porsche en k&n samengaan?

20 dec 2008 1:17

Nou dat is weer mooi dan :shock:
mijn auto staat voor dinsdag bij de garage gepland voor oa een nieuw luchtfilter van k&n.
Zou dit zo zijn met origineel geoliede filters of heeft men gewoon na het reinigen zijn filter te dik ingespoten?

20 dec 2008 9:14

caddylex schreef:tis oppassen met die k&n filters ! vriend van mij heeft zijn impreza wrx van 2 jaar oud ermee gesloopt daar de luchtsensor die de turbodruk regelt door de olie in het filter besmeurd was en niet meer afregelde waardoor de motor stuk liep


Hoeveel liter had hij er op gedaan. :roll:
Een kennis van ons heeft in zijn soepbarrol zo'n filter al 4 jaar erin zitten en geen problemen. :wink:
Plaats een reactie