Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 okt 2008 18:45
een vraag waarop wellicht iemand een antwoord op kan geven.
stel ik bouw in mijn huidige boxster 2.5 een 3.2 motor in.
waar zou ik tegenaan kunnen lopen?
dat het het extra radiatortje er niet inzit is wel duidelijk, maar zijn er meer dingen waar ik mee kan zitten?
27 okt 2008 18:58
zinloos geweld ... het is niet alleen de motor maar ook het onderstel met de daarbij behorende remmen dus inruilen op een echte lijkt me een zinvollere optie!! + je versnellingsbak krijgt er dan ook een schakel bij!
27 okt 2008 19:19
dennis-b schreef:waar zou ik tegenaan kunnen lopen?
Kabelboom - Computer ...
Praat eens met 'n Specialist of het de moeite is & je niet beter de pesos bij je eigen boxster kunt leggen om 'n echte S te kopen
27 okt 2008 21:33
Wat ik heb geleerd van de verschillende internet/forum berichten.
2.5 non-S is pre-99 en is non-e-gas.
3.2S is post-2000 en is e-gas.
Kortom je hebt problemen met ECU, kabelboom, etc., etc.
De (!) update voor een pre-99 non-e-gas 2.5 is een eerste generatie non-e-gas 996 3.4 blok. Meer vermogen en simpeler zonder genoemde problemen.
Aandachtspuntje is dan wel weer dat van alle M96 motoren (2.5, 2.7, 3.2, 3.4, en 3.6) nou juist de 3.4 de meeste problemen hebben en het minst betrouwbaar zijn (D-chunk probleem waarbij de cylinderwand afbreekt).
Verder is een 3.2S meer dan een 2.5 met een groter blok. Kortom als je vermogen wilt is het prima maar als je een S wilt (remmen, onderstel, interieur, cabrio-kap, 6-bak, etc.) dan kun je beter een S kopen.
Mark.
28 okt 2008 0:32
snap het hele egas verhaal nogniet helemaal, maar het gaat om een 2.5 van BJ 99.
stel de vraag eigenlijk mede omdat ik een 2.5 in duitsland heb zien staan met een defecte motor. t idee was om mijn motor daar in te lepelen, en voor de mijne dan een 3.2 blok aan te schaffen. heb hier in de buurt een 3.2 blok uit 2001 zien staan voor ca 4000 euro.
de boxster in duitsland was dermate goedkoop dat het eigenlijk wel uitkan om daar 4 mille aan te spenderen.
meende dat de 3.4 standaard niet paste namelijk.
28 okt 2008 0:41
bel domenico effe van dsp
z,n broeahhh heeft een 2,5 omgebouwd naar een 3,2
28 okt 2008 21:35
e-gas verhaal zoals ik het begrijp (maar misschien heb ik het helemaal mis)
non-e-gas versie hebben gewoon traditioneel een (ijzer)kabeltje lopen van gaspendaal naar gasklep. Pendaal in, gasklep evenredig open. Gasklep open, er komt lucht binnen en computer bepaald diverse zaken zoals ontstekingstijdstip, benzine inspuiting e.d.
e-gas versies hebben geen directe mechanische verbinding meer tussen gaspendaal en gasklep. Gaspendaal is elektronisch verbonden met de ECU via een stroomdraadje. Aan de hand van de input van o.a. het gaspendaal wordt de gasklep geopend (dit hoeft niet evenredig te zijn) en diverse zaken zoals ontstekingstijdstip, benzine inspuiting e.d. bepaald.
Samenvatting: Totaal andere concepten, andere bedrading, andere computers.
Mark.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.