Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
10 nov 2008 17:06
opgelost! danku
Laatst bijgewerkt door
larsson op 22 maart 2010 13:12, in totaal 1 keer bewerkt.
10 nov 2008 21:58
Lars,
Ik heb de X74 sportdempers van Porsche onder auto en de auto is dan 3 cm lager. Bij Carnewal hebben ze een moterbeschermingplaat, kost 95 euro en beschermd de motor voor drempels, etc....
kijk maar op
www.carnewal.com
succes ermee
10 nov 2008 22:38
Als het goed is kan de motor nooit zomaar de straat raken. De voorzijde heeft veel meer ruimte nodig dan de achterzijde.
Niet voor niks dat ze een 911 (ook 996) vaak achterwaarts een autoambulance op zetten.
Als je met de voorzijde op een drempel vast loopt, en dan bedoel ik echt vastlopen want dat doe je blijkbaar, dan kun je er van op aan dat ook de motor een kans maakt op de straat te komen.
10 nov 2008 23:14
hey bedankt!
deze zal ook wel lager zijn dan
Laatst bijgewerkt door
larsson op 22 maart 2010 13:10, in totaal 1 keer bewerkt.
10 nov 2008 23:59
Met zo'n plaat komt ie wel nog lager te liggen
Een C2 kun je niet zonder meer verlagen. Standaard hebben ze allemaal dezelfde hoogte tenzij er een ander onderstel onder zit.
11 nov 2008 0:03
tyd voor een 997 dan ....
11 nov 2008 0:06
C4 kopen. Die is wel verstelbaar
11 nov 2008 0:08
C4 hmmmm dat is voor coureurs zonder ervaring
11 nov 2008 1:14
haha perfect voor mij dus
maar ik zou toch voor de 997 gaan... al zou ik het kunnen betalen
hij zal wel verlaagd zijn dan.
ik zat er al over te twijfelen met de taxateur maar wisten het niet zeker
in iedergeval er MOET zo'n ding onder haha
wel apart dat de motor zo laag ligt maargoed
11 nov 2008 1:16
mooie pics trouwens zuignap!
11 nov 2008 18:57
Zit iets in Marcel.... Ik heb de beschermingsplaat onder auto en deze is 3cm verlaagd, maar de plaat raakt nooit een vluchtheuvel. Als ik iets raak is het aan de voorzijde....
11 nov 2008 21:37
Ik sluit me aan bij wat Maurice zegt.
Dit kan haast niet een geleidelijk verlopende verkeersdrempel op de openbare weg zijn. Het lijkt mij eerder een stoeprand of scherpe rand die de onderkant zo kan raken. Als de koelwater leiding is geraakt moet dat haast wel want die verloopt relatief beschermd, ook door de plastic bodemplaat. En de motor zelf raken is ook bijzonder want dat is niet het laagste punt.
Volgens moet je gewoon niet meer over die dorpel / rand of wat het ook is willen rijden.
11 nov 2008 22:32
mm misschien ben ik wel gewoon over iets heen gereden..
542,50 een paar slangentjes vervangen.
maar hij doet het nog:D
bedankt voor de hulp en ik ga toch voor de zekerheid zo;n plaat eronder doen.
11 nov 2008 22:39
Vraag me af wat zo'n afdekplaat voor de koeling van het onderblok ( en bobines ) betekend....
11 nov 2008 23:53
Zit wat in LeOH. het carter is bewust vrij gehouden van beschermplaten onder de 996. Zal best een reden voor zijn anders hadden ze de hele onderkant wel zo mooi glad gemaakt.
12 nov 2008 17:59
hij is toch niet voor niks watergekoeld
ik heb er 1 besteld.
als het niks is kan die er altijd nog af
12 nov 2008 22:28
Ik heb 'm er nu ongeveer 3 maanden onder en ik merk niks aan de temperatuur
12 nov 2008 23:17
Olie of watertemperatuur
Ik weet ook niet of het zo is en als het al zo is, dat het carter bewust vrij is gehouden, het dan met temperatuur te maken heeft.
Maar mocht dat het geval zijn dan gaat het om de olietemperatuur en wat zie je op het metertje op het dashboard
Blijft toch wennen zo'n watercooler
12 nov 2008 23:30
zuugnap schreef:C4 hmmmm dat is voor coureurs zonder ervaring
Kleine correctie :Coureurs zonder ENIGE LEF en ervaring
14 nov 2008 22:27
Je hebt er toch een andere motor in laten leggen bij het importeren?
Ik vermoed dat er hier iets mis is gegaan. Bij mijn GT3 raak ik alleen de straat nog wel eens met de strip onder de voorbumper. Achter blijft altijd vrij en auto is toch echt de laagste Porsche in het assortiment.
15 nov 2008 18:31
Inderdaad ik heb hetzelfde als Yoda. De strip raakt de drempel, en de rest niet. De strip moet dan ieder jaar vervangen worden, dat wel.
01 dec 2008 20:42
Een 996 GT3 heeft een hele andere motor. Deze heeft nog de ouderwetse luchtgekoelde onderblok met dry-sump (olietank naast de motor).
De gewone 996 heeft een nieuw type onderblok met een oliecarter met carterpandeksel..... die inderdaad bij verlaagd(sport)onderstel wel eens door het asfalt geraakt wordt.
Ik heb diverse carterpandeksels liggen met behoorlijk (schaaf)schade.
Tevens heeft Porsche de nieuwere deksels veel dikker gemaakt.
29 dec 2008 16:04
Maurice, Is de 996C4 in hoogte te verstellen? Vanaf de 1e lichting?
gr. Ernest
30 dec 2008 0:45
Volgens mij is de 996 inderdaad vanaf de allereerste lichting al in hoogte verstelbaar. De handboeken spreken er allemaal over in ieder geval.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.