14 nov 2008 12:20
14 nov 2008 12:28
14 nov 2008 12:30
14 nov 2008 13:24
14 nov 2008 14:10
14 nov 2008 14:39
Yabba951 schreef:Wordt het beter als de bak warm is ?
ik denk eerder aan versleten synchromesh ring, of aan verkeerde(te dikke) olie in de bak
14 nov 2008 15:44
14 nov 2008 15:50
14 nov 2008 17:33
14 nov 2008 18:17
Yabba951 schreef:Als je nou even op het tweede deel van mijn vraag ook antwoord, kan ik weer wat uitsluiten : gebeurt het alleen als de bak koud is , of ook na bvb een rit van een uur? is het vooral bij koude motor erg of alleen bij warme motor? Lijkt inderdaad minder te worden bij warme motor.
De meeste dealers gaan je al snel het standaard antwoord geven : Eerst koppeling vervangen , als dat nog niet helpt : Ruilbak erin. Porsche Dealers (mogen?)/werken meestal niet aan versnellingsbakken en zijn ook niet zo'n echte specialisten.
Heb ik inderdaad ook al gehoord van mijn broer. Die kent gelukkig wel de juiste monteurs. Ik geloof ergens in Hilversum. Toch is het niet heel erg of zo hoor. Komt alleen soms voor en dan alleen in 2 dus.
Daarom de vraag ivm wanneer. als het een synchromeshring zou zijn, zou het eigenlijk bij warme bak erger moeten zijn dan bij koude bak.
Dat is zeker niet het geval.
Wat ook kan : eens nakijken of alle clips over de hele leiding van de versnellingsbakbedieningskabels ( 3x woordwaarde ) nog op hun plaats zitten. Kan ik dat van onderen zien? Dan zal ik hem eens boven de smeerput rijden.
Wat ook nog kan : neem de hoes rond de pook er eens af, je zal niet de eerste zijn die een versnelling verliest omdat er mettertijd wat muntjes via de openingen van de asbak of het opbergbakje tussen de bedieningselementen van de versnellingspook hebt zitten.
Dat zou natuurlijk het mooiste zijn... haha.
Je kan natuurlijk ook meteen naar de dealer hollen, maar het Forum is er om zelf ook al eens iets bij te leren , niet? Zeker. Ik vind zo'n auto niet alleen leuk om maar wat mee te planken. Hoewel alles eigenlijk wel erg mooi en goed werkt. Als dit ook is opgelost, samen met het door mijn broer gesloopte knopje voor achterklep, is er niet veel meer mis mee
En deze dingetjes zijn zondermeer redelijk goed zelf te controleren en evt te herstellen.
Anders maken we best gewoon een standaard autoreply in de topics over techniek: GO SEE THE DOCTOR!
14 nov 2008 18:23
maurice schreef:In eerste instantie zou ik ook zeggen een koppelingsprobleem en als dat het niet is blijft eigenlijk alleen een versleten synchro over.
Dat het alleen bij één versnelling voor komt is niet zo gek, maar ja dat is lastig uit te leggen. Een versnellingsbak zit complex in elkaar om dat zo even op te schrijven.
18 nov 2008 23:59
bartjanmeijer schreef: waarom zou dan alleen versnelling 2 problemen hebben?
19 nov 2008 22:24
20 nov 2008 11:13
20 nov 2008 13:43
21 nov 2008 12:30
21 nov 2008 12:46
21 nov 2008 20:52
21 nov 2008 22:39
Elven schreef:Synchroonringen die geluid maken tandwielen die kraken
piefjes en palletjes die schakelen
Blablablaha...haha....laat de wisselbakken techniek maar over aan zij die er verstand van hebben!
Er knarsen geen tandwielen, want zij zijn in constant-mesh!