Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 dec 2008 15:47
Een schema en een foto van onder mijn auto. Er zit een
dikke slang tussen de oliekoeler en de olietank.
Maar waar zit die nu in het schema?
14 dec 2008 18:08
ik begrijp je vraag niet helemaal maar ik denk op het schema net boven de thermostaat, licht grijs gekleurd.
robert
14 dec 2008 18:10
Zou zeggen rechts bovenin, horizontaal tussen olietank en oliekoeler (met thermostaat) zoals je zelf schrijft
De donkere leidingen in het schema geven kanalen 'onder druk' aan en zitten in het blok
14 dec 2008 18:17
Paul van Engelen schreef:Zou zeggen rechts bovenin, horizontaal tussen olietank en oliekoeler (met thermostaat) zoals je zelf schrijft
De donkere leidingen in het schema geven kanalen 'onder druk' aan [color=#]
en zitten in het blok :idea:
aha weer wat geleerd
14 dec 2008 18:50
Of misschien is deze het
Ja dus.
14 dec 2008 18:55
Is er nog een speciale reden waarom je dit wilt weten?
15 dec 2008 10:47
Renntech & Elven bedankt!
Normaal stijgt het wijzertje v/d olietemp tot net boven het 2e streepje en zakt dan iets terug (zoals bij iedereen). Maar nu haalt hij dat streepje niet meer. Ook niet bij een cruisesnelheid van 160.
Nu wou ik voelen of de thermosstaat v/d 1e oliekoeler mss open blijft staan maar daarvoor moet ik weten wáár de olie de koeler binnenstroomt.
Overigens de 2e koeler blijft gewoon koud lange tijd.
::EDIT:: ik ga ook eens op zoek naar de temp-voeler op het blok, mss maakt dat kabeltje niet goed contact.
Laatst bijgewerkt door
NordRack2 op 15 dec 2008 11:09, in totaal 1 keer bewerkt.
15 dec 2008 11:09
Zou dat ook niet een beetje met de weersomstandigheden te maken hebben.
15 dec 2008 11:35
Misschien is het in limburg nog niet zo koud als hier. Limburg ligt natuurlijk wel een stuk meer richting spanje, dus zou kunnen.
Wat mij betreft is er niks aan de hand en zou ik eens een half jaar wachten voor er conclusies getrokken worden.
.
15 dec 2008 12:25
Bij mijn busje staat de koelvloeistofwijzer altijd in het midden hoor... 'szomers én 'swinters.
Lijkt mij sterk dat de bedrijfstemp van olie swinters lager is dan somers.
15 dec 2008 12:34
er zit wel degelijk verschil in een olie gekoelde P en een water gekoelde andere auto.
bij een P kan ook zomers de temp oplopen bij mijn andere auto's watergekoeld zie ik nooit een verandering.
robert
15 dec 2008 12:36
Aha, nou, begrijpelijk dan (???) dat de 911 is overgestapt op waterkoeling
Ik ben trouwens bezig in de bus een olietempmeter te bouwen. Ben benieuwd hoeveel díe fluctueert
15 dec 2008 12:47
dit is inderdaad gewoon een klimaatgevolg. door de global cooling blijft mijn temp ook ver onder 1e streepje.
15 dec 2008 15:25
Is inderdaad bij mij ook zo. Deze tijd moet ik wel dertig à veertig kilometer rijden voordat de olietemperatuurwijzer uit het onderste gedeelte komt.
15 dec 2008 17:01
Nieuwe oliekoeler gemonteerd
16 dec 2008 2:05
OK ik heb het voelertje op het blok besprenkeld met WD40; daar zal het niet aan liggen.
En de 1e oliekoeler blijft relatief koel terwijl de olieleidingen heet worden.
Dan zal het toch wel in orde zijn dus
Bedankt voor het meedenken!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.