03 nov 2004 14:21
03 nov 2004 14:36
Weet niet wanneer de laatste grote beurt is geweest, maar anders zou ik een keer olie verversen en dan gaan checken of het vermoeden tot olie verbruik terecht is.WdePundert schreef:Ergens (misschien wel hier op dit forum) heb ik gelezen dat een 911 altijd heldere olie heeft, ook na vele kilometers. Hoe kan dit? Heeft dit misschien te maken met het dry-sump systeem en kan iemand me misschien uitleggen wat dat laatste inhoudt?
Als mijn P bij de grote beurt van voldoende olie voorzien is, (dat heb ik jammer genoeg niet gecontroleerd) dan heb ik nu te maken met een olieverbruik van één liter per zeshonderd kilometer, want na twaalhonderd kilometer zag ik haast niets meer op de peilstok (Jaja, op de goede manier gecontroleerd). Dat lijkt me rijkelijk veel. Betekent dit tijd voor een revisie? Verder heb ik (nog) geen klachten over de motor. Goede raad?
Wim.
03 nov 2004 14:38
03 nov 2004 14:51
Maar doordat er dus geen carter is waar je krukas lekker doorheen roert
03 nov 2004 15:31
03 nov 2004 16:34
03 nov 2004 17:17
03 nov 2004 21:00
dirkie schreef:en als je goed kijkt ... daar rijd ie met de P ... heel achteraan op het plaatje ...
GEINTJE
Toch maar es naar laten kijken hoor ... is nie normaal ...
03 nov 2004 22:38
Vinny schreef:dirkie schreef:en als je goed kijkt ... daar rijd ie met de P ... heel achteraan op het plaatje ...
GEINTJE
Toch maar es naar laten kijken hoor ... is nie normaal ...
ehh PaSCal?
03 nov 2004 23:16
ErikE schreef:Vinny schreef:dirkie schreef:en als je goed kijkt ... daar rijd ie met de P ... heel achteraan op het plaatje ...
GEINTJE
Toch maar es naar laten kijken hoor ... is nie normaal ...
ehh PaSCal?
Niet zo flauw nou; paSCal verbruikt 1 liter 10W40 op 12,5 kilometer.
Dat mag je niet vergelijken, dan is 600 km nog heel redelijk.
08 jan 2005 14:43
WdePundert schreef:Als mijn P bij de grote beurt van voldoende olie voorzien is, (dat heb ik jammer genoeg niet gecontroleerd) dan heb ik nu te maken met een olieverbruik van één liter per zeshonderd kilometer, want na twaalhonderd kilometer zag ik haast niets meer op de peilstok (Jaja, op de goede manier gecontroleerd). Dat lijkt me rijkelijk veel. Betekent dit tijd voor een revisie? Verder heb ik (nog) geen klachten over de motor. Goede raad?
Wim.
08 jan 2005 16:05
John4S schreef:In kabouter Ploptaal,
dry-sump: is dus een oliesysteem dat geen carterpan heeft, waardoor je motorblok lager bij de grond kan zitten, dit in combinatie met een boxermotor is tuurlijk fenominaal voor de wegligging.