Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

911 op gas, geen/wel geld, boten, zendmasten e.a. onzin

03 nov 2004 14:35

Hallo,

Ik heb onlangs een 928S2 op gas zien lopen en de lieverd was nog steeds akelig snel! en slokte maar 1 op 6!!

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een gastank in een 911 te laten leggen en aan te laten sluiten (ikzelf kan dat zeker niet -> uitbesteden).
Is er genoeg plaats?
Loopt de motor dan nog wel fatsoenlijk?
En nog meer van dergelijke vragen, waar moet ik op letten?

Okay ik hoor jullie al denken... NEEE!!! ... rijdt toch gewoon benzine, het mag best wat kosten... maar toch... ik rijdt heel erg graag en dat gaat dan erg veel geld aan benzine kosten.
Het zou voor mij de doorslag zijn om een porsche 911 aan te schaffen als gas mogelijk is.

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor de serieuze reacties.

Groet, Dennis.

03 nov 2004 14:40

Géén ervaringen mee. Mijn motto is "op gas moet je koken".
Lijkt mij vrij lastig om er een tank in te hangen waarbij je niet om de 250 km hoeft te tanken. Het zal best wel te maken zijn, maar ik persoonlijk zou mij er niet aan wagen. Al eens bij PON gëinformeerd, lijkt mij dat hun reactie afdoende is.... :wink:

Re: 911 op gas?

03 nov 2004 14:43

speedkikker schreef:Hallo,

Ik heb onlangs een 928S2 op gas zien lopen en de lieverd was nog steeds akelig snel! en slokte maar 1 op 6!!

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een gastank in een 911 te laten leggen en aan te laten sluiten (ikzelf kan dat zeker niet -> uitbesteden).
Is er genoeg plaats?
Loopt de motor dan nog wel fatsoenlijk?
En nog meer van dergelijke vragen, waar moet ik op letten?

Okay ik hoor jullie al denken... NEEE!!! ... rijdt toch gewoon benzine, het mag best wat kosten... maar toch... ik rijdt heel erg graag en dat gaat dan erg veel geld aan benzine kosten.
Het zou voor mij de doorslag zijn om een porsche 911 aan te schaffen als gas mogelijk is.

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor de serieuze reacties.

Groet, Dennis.



Lees dit topic is door, want dit onderwerp is al is besproken

03 nov 2004 14:44

Ivo964C2 schreef: Al eens bij PON gëinformeerd, lijkt mij dat hun reactie afdoende is.... :wink:


Wie is PON?

03 nov 2004 14:46

als je een 911 op gas moet laten lopen omdat je haar anders niet kunt betalen kun je haar zowiezo niet betalen, er zijn nog andere dingen dan brandstof .

Aangezien gas pas bij en aardig aantal km's de moeite loont zul je ook regelmatig onderhoud moeten plegen en dat is niet voor niets en aangezien financien een rol voor je spelen zal je toekomsige porsche ook wel niet zo'n hele nieuwe zijn dus ook meer onderhoud en dus ook kosten.
Begrijp je een beetje waar ik heen wil....

EN dan heb ik het niet eens over het idee al...een 911 op gas, als je even de zoekfuntie gebruikt zul je zien dat we het er heir al eerder over gehad hebben.

Advies..doorsparen totdat je een Porsche kunt kopen die in je budet past, je kunt rijden EN ondeerhouden.

03 nov 2004 14:48

speedkikker schreef:

Wie is PON?


Geloof me Speedkikker, jij bent nog lang niet aan een Porsche toe...ik gun het je van ganse harte want het is een fantastische ervaring maar je hebt nog geen enkel benul waar je het over hebt, wat je wilt en wat het is en dat zeg ik niet om vervelend te doen maar om je in bescherming te nemen want als jij met je gespaarde centjes bij de eerste beste Porsche staat dan is ie waarschijnlijk verkocht...niet doen

Re: 911 op gas?

03 nov 2004 14:51

John4S schreef:Lees dit topic is door, want dit onderwerp is al is besproken



OKAY! ik ben al genezen.
Ik laat mijn lieverd dan gewoon op haar gebruikelijke dieet benzine.
Einde discussie.

Hartelijk dank!

03 nov 2004 15:02

Ja HO eens even PBSje!

Ik kan em dus met gemak betalen.
(Maar ik ben in eerste instantie niet rijk geworden door geld uit te geven!)
Deze 928 (met 350pk op GAS!!!!) bracht mij serieus aan het twijfelen..... ik zoek een auto om route 66 in USA te doen en om Europa door te crossen.
(ik ga dus serieus km maken, en kom liever niet aanzetten met de optie een bentley, bmw, mercedes of zo.... ).

Echter wordt het nu waarschijnlijk een 928 op gas omdat deze voor lange afstanden comfortabeler zijn dan een starre 911 heeft mij zojuist een kameraad verteld!

Thats all folks.
Oom dagobert gaat op reis.

03 nov 2004 15:09

Folks....

Ja ik snap er inderdaad geen bal van.... haha (heb ik ook ergens geen verstand van).
Enfin.

Het is voor USA een Cadillac geworden die we ook daar kopen (benzine is in USA enkele tientallen dollarcent!!! gallon).
Voor europa weet ik het nog niet..
(eerst wilde ik met de boot door Europa, maar zoveel tijd heb ik helaas nog niet).

Enfin.... in ieder geval hartelijk dank voor de informatie.

03 nov 2004 15:14

Jaja... een flinke reis voor de boeg dus. Dan wordt het dus automatisch benzine! Gas tanken in Amerika? :shock: Dacht het niet he... Zelfs in het zuiden van Europa is dat al een stuk moeilijker dan hier.

Het wordt dus een 928.... Dat is wel heel wat anders dan een 911. Waarom dan geen 968... als je toch centjes hebt....:

Afbeelding

Is dus in lijn 924 --> 944 --> 968 als het om uiterlijk gaat.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=5832551&p_type_lijst=RL&o_id=1479617

Kost je dan dus 17.500 euro voor dit beestje...

EN: tip 1 als je het forum hier betreedt: ALTIJD LATEN KEUREN bij een P-specialist voor aanschaf!

03 nov 2004 15:45

Tja ... ik heb er ook over zitte denken ... heb Lockhead is een keer gevraagd om mn privéjet op diesel te laten vliegen. Was een probleempje. Dan heb ik maar beslist om mn plezierjacht van 36m te voorzien van de RollsRoyce motoren van de jet en de diesel motor van het jacht in de Porsche te knallen ... ik vaar nu de Bermudadriehoek rond in ca 11 minuten en rij met 800 pk diesel 1 op 10 ...


slaat nergens op ... of mss toch weer wel ... :wink:

03 nov 2004 15:51

speedkikker schreef:Het is voor USA een Cadillac geworden die we ook daar kopen (benzine is in USA enkele tientallen dollarcent!!! gallon).
Voor europa weet ik het nog niet..
(eerst wilde ik met de boot door Europa, maar zoveel tijd heb ik helaas nog niet).

Enfin.... in ieder geval hartelijk dank voor de informatie.



In 34 minuten van een 911 naar een Cadillac ????? :shock: :shock:
Je bent in ieder geval flexibel.

Gas kan je inderdaad vergeten in de US en benzine is wel wat duurder geworden daar...in veel staten zo rond de $2 op het moment...is nog steeds veel goedkoper dan hier natuurlijk

03 nov 2004 15:55

speedkikker schreef:Afbeelding]

Wie is PON?




http://www.porsche.nl/contact_informatie/organisatie/0,11957,,00.html


Wellicht helpt je deze url :roll:

03 nov 2004 16:02

dirkie schreef:Tja ... ik heb er ook over zitte denken ... heb Lockhead is een keer gevraagd om mn privéjet op diesel te laten vliegen. Was een probleempje. Dan heb ik maar beslist om mn plezierjacht van 36m te voorzien van de RollsRoyce motoren van de jet en de diesel motor van het jacht in de Porsche te knallen ... ik vaar nu de Bermudadriehoek rond in ca 11 minuten en rij met 800 pk diesel 1 op 10 ...


slaat nergens op ... of mss toch weer wel ... :wink:



Hahaha,.... ja leuk, humor.
Ik kan dat zeker waarderen.

Een jet heb ik helaas niet.
Mijn broer heeft wel zo een russisch proppelording.
Het vliegt ook nog ????
Ik zal em vragen wat dat ding slurpt.... (ik geloof dat hij het had over euro 100 per keertje vliegen)

800pk diesel? YESSSS dat is zeker een VOLVO PENTA!!!
Smulllllll .... als er iets mooier is dan een porsche is het wel een yachtcruiser met VOLVO PENTA motoren erin!
Helaas.... ik moet nog even ervoor sparen (nog ongeveer 20 jaar en dan koop ik em).

Een diesel boot loopt gemiddeld 1 op 5 tot 10 en dan vaar je ongeveer in 1 uur als ik me niet vergis 30 kikometer (dus..... als je erg veel tijd en erg veel geld hebt).

Ik raad dan een speedbootje aan om eens te beginnen.
Koop een boot en werk je dood (tenzij je knipbeurs wat stootjes aankan die een porsche nog laat verbleken).

Neeee.... fun moet ook betaalbaar zijn, geld voor elk niveau.

03 nov 2004 16:06

John4S schreef:
speedkikker schreef:Afbeelding]

Wie is PON?




http://www.porsche.nl/contact_informatie/organisatie/0,11957,,00.html


Wellicht helpt je deze url :roll:


Hahaha..... Jaaaa..... kermit is cool!
Alhoewel.... ik vind Garfield ook wel rocking.

Dank voor de gezelligheid en voor de lach.

Nu heb ik nog wel slecht nieuws.....
Ik heb het hier op dit forum naar mijn zin en ben van plan af en toe terug te komen.

;-)

03 nov 2004 16:14

In de US kost een gallon inmiddels ook ruim een dollar helaas. Ach helaas... was het hier maar zo duur... :wink:

Speedkikker: niemand zegt dat je geen centen hebt. Het komt echter nogaleens voor dat iemand met zijn zuur verdiende 16.000 euro een 964 wil kopen. Als je goed zoekt vind je er eentje voor dat bedrag. Uit (persoonlijke :evil: ) ervaring weet ik dat je dan een gebakkie koopt. De meeste mensen hier die een Porsche rijden/kopen zijn liefhebbers. Jouw opmerking 'wie is Pon?' is in dat licht een beetje opvallend. Pon is namelijk de importeur van Porsche in Nederland. En dat is iets wat bijna iedereen die zich op een Porsche orienteert wel in les 1 geleerd heeft.

Maar als je centen zat hebt zou ik wat anders kopen dan een 911. Als je kriskras Europa door gaat heb je in een 911 weinig bagageruimte. Koop lekker een Audi RS6 - heerlijk cruisen, kruissnelheid 250+, kan simpel op gas en ruimte te over. Als ik jouw posts zo lees, ga jij helemaal geen plezier hebben aan een 10+ jaar oude 928 of 911.

Goede reis :wink:

03 nov 2004 16:25

Speedkikker schreef:
Een diesel boot loopt gemiddeld 1 op 5 tot 10


Ik vind het wel leuk als er van deze figuren langs komen vliegen , varen, rcen, rondtrekken, zeilen, rennen en welke bewegingsvormen al niet meer. Vooral als je dan tussen de regels door leest en het geheel met een glimlach aankijkt

Speedkikker, boten lopen geen 1:10 of ierts dergelijks, een dergelijk verbruikscijfer wordt echt (haast) alleen bij personenauto's uitgedrukt. Zeker bij boten en meeste andere motoren voor industrieel gebruik wordt het verbruik opgegeven in volume per tijdseenheid, dus liter per uur of zoiets

Vergeet niet als je in de US bent en "you ask for petrol" that you will get "gas" en dan niet wanhopen als je de gastank hebt thuisgelaten, gewoon in het grote gat achter het nummer bord kieperen

03 nov 2004 16:30

Afbeelding schreef:Nu heb ik nog wel slecht nieuws.....
Ik heb het hier op dit forum naar mijn zin en ben van plan af en toe terug te komen.


Ja, dat heb je er nu van als je langzaam typt. Probeer ik een slot aan je verhaal te draaien en je de desilussioneren. KOMTIE TERUG!!!!! Aaaaaaaaarrrrrrrggggghhhhhh! :wink:

Je moet vooral doen wat je niet laten kunt - en foto's van je route 66 trip en je 928 op gas zijn altijd welkom! 8)

03 nov 2004 16:32

horn schreef:In de US kost een gallon inmiddels ook ruim een dollar helaas. Ach helaas... was het hier maar zo duur... :wink:

Speedkikker: niemand zegt dat je geen centen hebt. Het komt echter nogaleens voor dat iemand met zijn zuur verdiende 16.000 euro een 964 wil kopen. Als je goed zoekt vind je er eentje voor dat bedrag. Uit (persoonlijke :evil: ) ervaring weet ik dat je dan een gebakkie koopt. De meeste mensen hier die een Porsche rijden/kopen zijn liefhebbers. Jouw opmerking 'wie is Pon?' is in dat licht een beetje opvallend. Pon is namelijk de importeur van Porsche in Nederland. En dat is iets wat bijna iedereen die zich op een Porsche orienteert wel in les 1 geleerd heeft.

Maar als je centen zat hebt zou ik wat anders kopen dan een 911. Als je kriskras Europa door gaat heb je in een 911 weinig bagageruimte. Koop lekker een Audi RS6 - heerlijk cruisen, kruissnelheid 250+, kan simpel op gas en ruimte te over. Als ik jouw posts zo lees, ga jij helemaal geen plezier hebben aan een 10+ jaar oude 928 of 911.

Goede reis :wink:


Ja.... je hebt gelijk.
Soms ben ik een verschrikkelijke krent en dat kan in context nogal raar overkomen.
Vooral benzine, belasting en verzekeren zijn moeilijke punten in mijn algemeen acceptatievermogen qua geld uitgeven. (ben lang gepest door belastingdienst, verzekeren doen we zelf wel en benzine zit teveel oneerlijke accijns op).
Audi is nog niet zo een slecht idee eigenlijk voor deze reis.

Hartelijk dank!

p.s. beste liefhebbers van porsceh mijn excuses dat ik overwoog om gas in een porsche te doen.
p.s.s. wel is zo dat porsche een van de mooiste lijnen ter wereld heeft voor functie automobiel. Ook qua betrouwbaarheid/onderhoudskosten is het DE sportauto (Ferrari ga je om de 5000 km naar de garage en is tie letterlijk bijna total loss!!?????)

03 nov 2004 16:58

Marcel schreef:Speedkikker schreef:
Een diesel boot loopt gemiddeld 1 op 5 tot 10


Ik vind het wel leuk als er van deze figuren langs komen vliegen , varen, rcen, rondtrekken, zeilen, rennen en welke bewegingsvormen al niet meer. Vooral als je dan tussen de regels door leest en het geheel met een glimlach aankijkt

Speedkikker, boten lopen geen 1:10 of ierts dergelijks, een dergelijk verbruikscijfer wordt echt (haast) alleen bij personenauto's uitgedrukt. Zeker bij boten en meeste andere motoren voor industrieel gebruik wordt het verbruik opgegeven in volume per tijdseenheid, dus liter per uur of zoiets

Vergeet niet als je in de US bent en "you ask for petrol" that you will get "gas" en dan niet wanhopen als je de gastank hebt thuisgelaten, gewoon in het grote gat achter het nummer bord kieperen


Haha....tja.
Volgens mij is het alpha oneindig mits beta niet oneindig (ach).

Maar okay, de kapitein koopt diesel in Nederland (rode dus), zo een liter of 3000 tanken (of is het TANKEN) (kleine boot), en dan kan je wel een tijdje vooruit spetteren tot diep in Duitsland (vanuit Rdam dan en niet Uden, alhoewel, bij Uden ligt Volkel, is een vliegbasis, kan je ook landen met een russisch propellording).

Maar eerlijk is eerlijk je hebt wel gelijk. Ze zeggen volume (1 liter diesel is werkelijk een drupje, gemiddeld 6 liter per uur geloof ik, maar je kijkt dan niet op een liter of 50, na een dag varen is de tank nog steeds ramvol!!!).
Als je een bootje wil varen moet je overigens eerst vaarbewijs halen en dan weer snel vergeten.

Bij porsche ga je toch ook een slipcursus volgen?

03 nov 2004 19:36

Lachen dit draadje! Heeft verder niets met Porsche te maken (dat ging al mis met de gasvraag wat mij betreft :roll: :roll: ) maar ik leer wel veel over boten en benzineprijzen en andere gezellige items. Leuk dat je je reis zo goed voorbereidt, speedkikker. Houd ons zeker op de hoogte van je ervaringen, ben erg benieuwd naar eventuele andere vervoersmiddelen en/of brandstroffen. Mijn zus verplaatst zich sinds kort met een satelliet op waterstof maar is niet tevreden over het verbruik (gemiddeld 60 triljard ton per lichtjaar).
Doe de groeten aan de kerstman en stuur nog eens een kaartje.

03 nov 2004 21:06

Fred schreef:Mijn zus verplaatst zich sinds kort met een satelliet op waterstof maar is niet tevreden over het verbruik (gemiddeld 60 triljard ton per lichtjaar).


Dan is het dus de schuld van jouw zus en haar satelliet dat ik sinds kort zo'n kl*te dekking met mijn gsm heb.... :lol:

03 nov 2004 21:17

horn schreef:
Fred schreef:Mijn zus verplaatst zich sinds kort met een satelliet op waterstof maar is niet tevreden over het verbruik (gemiddeld 60 triljard ton per lichtjaar).


Dan is het dus de schuld van jouw zus en haar satelliet dat ik sinds kort zo'n kl*te dekking met mijn gsm heb.... :lol:


Sjee horn Hoe kom je er op zeg

HAHAHAHAA :lol: :lol:

03 nov 2004 22:26

Effe kappe nâh: wie van het forum zit er hier onder pseudoniem / alter ego "Speedkikker" flauwe grappen uit te halen.... :?:
(dit kán toch niet serieus zijn)....

03 nov 2004 23:12

Hmm, toch es proberen met een serieuze er tussendoor. We hebben het er al eerder over gehad, maar krijg je geen problemen met het keuren van een 911 op gas?

Ik bedoel, de gastank zal VOORIN moeten, en je maakt mij niet wijs dat de RDW dat leuk vindt... Of zal dat niet zo'n probleem zijn?

Iemand hier een serieus lichtje op?
Plaats een reactie