Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 dec 2008 20:06
Hallo ik ben vandaag proef wezen rijden met een 964 Carrera 4.
Toen we bij het stoplicht stonden te wachten kwam er rook de auto in.
Volgens de verkoper kwam dit omdat de auto lang stil heeft gestaan en omdat er dan wat olie op de uitlaat zit en aan het verbranden gaat.
Toen ik buiten de auto keek kwam er bij het rechterachterwiel ook wat rook naar boven.
Als je er een keer goed mee doorreed was het weg (zei hij)
Dit klinkt logisch ,maar is er niet iets meer aan de hand
Voor de rest was de auto wel naar mijn zin.
22 dec 2008 20:19
olie op de uitlaat hoe komt dat dan, lekt de auto?
dat lijkt mij toch niet goed.
ik heb momenteel "lekage" bij de kleppen deksel en distibutie deksel, het is een beetje door zweten zeker met 250+
het drupt ook op de uitlaat dan,ik ruik wel wat in de auto maar geen rook,
en trouwens als het na een beetje door rijden weg is waarom heeft hij dat dan niet even gedaan.
ook als ik stil sta geen rook zichtbaar, dus zou voorzichtig zijn en niet zomaar aan nemen dat het niks is.
robert
22 dec 2008 21:03
Ik heb ooit ook last gehad van redelijk wat lekkage, kwam ook op de warmtewisselaar terecht en dat kon je binnenin een beetje ruiken. Buiten de auto inderdaad wat lichte rook onder het spatbord vandaan, maar rook in de auto...nee dus
Oftewel hij lekt
maar dat kan een kleinigheid zijn....of een boel werk
22 dec 2008 21:10
Ja dat is maar de vraag?
Maar de kachelpotten zitten toch bij de uitlaat?
kan het dan niet zo zijn dat hij daar de lucht van motor opzuigt en door de kachelbuizen naar binnen blaast?
22 dec 2008 21:14
volgens mij is dit echt niet goed, het betekent namelijk dat er waarschijnlijk lekkage is van het blok op je uitlaat. de kachel haalt hier warme lucht vandaan. een 964 opnieuw verpakken is snel een paar duizend euro heb ik mij laten vertellen. mijn advies: laat 'm keuren. ik heb zelf eerder gekocht met een wellicht hele kleine lekkage (zweten), de verkoper wilde verpakken (zat bij de prijs in) en heb korting gekregen met afspraak dat als het toch verder gaat ik eea tegen kostprijs mag laten verhelpen. mijn 964 c2 had lang stilgestaan, ik heb 'm nu 4 maanden en ruim 10.000 kilometer gereden en verder geen last. mijn advies: laten keuren en goede afspraken maken. dit zeker niet zo accepteren
22 dec 2008 21:22
de kachel potten zitten om de uitlaat spruitstukken.
maar nogmaals even doorijden had hij ook kunnen doen.
ik hou niet van die uitspraken," nee de auto start niet maar het is aleen een lucht filter vervangen en dan loopt ie als nieuw, DOE DAT DAN.
het is geen kattepis waar we over praten, als iemand neiot de moeite neemt op voor de verkoop de puntjes op de i te zetten hoe is het totale onderhoud dan aan de auto geweest.
robert
22 dec 2008 21:34
Rook in de auto is nooit goed
g60turbo schreef:Voor de rest was de auto wel naar mijn zin.
AKK
... dan weet je wat er te koop aangeboden wordt en heb je 'n indicatie van wat je te wachten staat ... wil je 'm dan nog steeds
aan de hand van het AKK rapport bepalen wat er van de vraagprijs af moet
22 dec 2008 21:36
robert volledig met je eens. voordat je het weet zit je aan een revisietje
ciao
22 dec 2008 21:38
De auto is voor de rest wel goed in orde zo ver ik zelf kan bekijken.
De auto is schijnbaar van een politieman geweest die doodgereden is bij een verkeerscontrole.
De man is er wel zuinig op geweest ,dat is wel aan de auto te zien.
Maar technisch blijf het altijd een gok ook al heb je hem laten keuren.
22 dec 2008 21:42
g60turbo schreef:Maar technisch blijf het altijd een gok ook al heb je hem laten keuren.
Tja .......
22 dec 2008 21:58
Ja Olaf het is natuurlijk wel beter om hem te laten keuren.
Als ik de auto koop haal ik er de motor toch even uit om alles te checken.
Het is maar ongeveer 4 uur werk (alleen uitbouwen)en dat heb ik er dan wel voor over.
desnoods meteen nieuwe pakkingset en zo.
22 dec 2008 22:06
maar als het niet de kleppen deksel pakking is moet bijna het hele blok uit elkaar.distrubutie ketting los enz.
niet echt een makkelijke klus bij een 964.
bij een suzuki alto zou ik zeggen kan ik ook wel dit is wel andere koek.
dit is van een 993
het kunne ook de olie retour pijpjes zijn, dan moet ook het blok uit elkaar of je moet 2 delige monteren.(heb ik ook)
pakking setje kost waarschijnlijk enkele honderden euro's
robert
22 dec 2008 22:17
Ik denk dat dit mij wel lukt.
En als het dan toch tegen valt kan ik de motor ook naar Schmidt (Porsche onderhoud)brengen,die zit bij mij om de hoek.
Maar ik heb de auto nog niet gekocht ik ga ook nog naar een Carrera 2 kijken.
22 dec 2008 22:24
dan zou ik een akk keuriong laten doen omdat de rest van de auto je bevalt en hopen op veel lekkende pakkingen.
dan het opnieuw laten verpakken van de motor van de prijs afhalen
ik dacht een paar duizend euro.
en het dan zelf doen, dan word het prijs technisch interessant.
succes,
ik begrijp alleen je eerste vraag niet zo, als je dit toch zelf kan.
robert
22 dec 2008 22:31
Tja, als er na alle goede raad en tips van het forum dit soort auto's met bij de proefrit al dit soort problemen, plus het jippie van de verkoper, de koper nog niet overtuigt is ruik ik niet alleen olie, maar ook een berg eigenwijsheid
Effe verpakken, effe motor uitbouwen.
tuurlijk met 2 rechterhanden, ( en dat heb je volgens mij) het is toch even iets anders dan een blok van een Golf.
opnieuw verpakken is niet alleen pakkingen, maar ook het vlakken van de koppen, blok ligt ver uit elkaar, wie weet wat je nog meer tegen komt.
Jou geld, jou beslissing
22 dec 2008 22:34
+1. Als je handig bent (en het dus zelf kan doen) is een lekkage geen dealkiller MITS de prijs juist is.....
22 dec 2008 22:37
Wat is de gereden KM-stand van d(i)e Porsche
.... als het blok toch uit elkaar moet om te 'verpakken' ---- overweeg dan meteen 'n complete (preventieve) revisie
22 dec 2008 23:36
Nou dat zelf doen dat moet wel lukken ik heb een goede technische opleiding gehad
Ik ben dan nu wel acount manager maar dat wil nog niet zeggen dat ik niets meer zelf kan.
Maar ik sla jullie tips echt niet in de wind hoor ,ik wil denk ik ook wel een keuring laten doen.
Ps de prijs is inderdaad wel aantekelijk dus al zou ik een paar duizend euro moeten versleutelen dan is het nog goed te doen.
22 dec 2008 23:38
Wat is die prijs dan? Aantal kms, bouwjaar?
22 dec 2008 23:39
Noem eens wat cijfers dan? Top end revisie kost volgens mij aan onderdelen al aardig wat. Porsche onderdelen lijken soms wel van goud gemaakt....Als ze 15k vragen voor een voor het overige goede auto dan is het te doen maar als het 20k is dan zou ik verder zoeken.
22 dec 2008 23:47
Even terug naar de hoofd vraag:
Kan het niet zo zijn dat een van die oranje slangen een lek heeft en zo als het ware die geur/ lucht naar binnen zuigt??
23 dec 2008 0:55
Bij mij was dit een reden voor APK afkeur de laatste keer. Reden dat ik uitlaatgassen binnen kreeg kwam heel eenvoudig doordat m'n warmtewisselaars lek waren; die waren immers vanaf 1976 nooit meer vervangen. Nu met een nieuwe set SSI eronder is alles opgelost. Ga je echter voor een paar honderd euries niet redden....
23 dec 2008 11:03
RGJC4 schreef:Even terug naar de hoofd vraag:
Kan het niet zo zijn dat ..........
Oftewel, één en al aannames en speculatie. De enige oplossing, wagen op de brug en kijken.
Ik heb overigens zeiknatte 964 gezien waar echt nog geen rook in de cabine kwam, de warmte wisselaars van een 964 zijn van RVS en aardig goed afgesloten.
23 dec 2008 13:52
g60turbo schreef:Nou dat zelf doen dat moet wel lukken ik heb een goede technische opleiding gehad.
Maar ik sla jullie tips echt niet in de wind hoor ,ik wil denk ik ook wel een keuring laten doen.
Ps de prijs is inderdaad wel aantekelijk dus al zou ik een paar duizend euro moeten versleutelen dan is het nog goed te doen.
Ook al ben je (erg) handig en heb je een opleiding dan nog kan je te 'optimisch' zijn (ik weet waar het over gaat).
Motor uitbouwen kan je lukken, met al de benodigde gereedschappen en crick met passende steun voor het blok; maar dan is het (vaak) niet even wat deksels los en pakkingen verwisselen.
Onderdelen zijn pittig geprijsd voor een P.
Keus tussen een iets duurdere P. met minder werk (op basis AKK) en een 'koopje'.
23 dec 2008 19:39
Het is een Carrera 4 uit eind 1989 (model 1990)
Km stand is 180000 km.
De vraagprijs is 15900.
Ik denk dat ik hem rond de 15000 euro meeneem
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.