Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
04 nov 2004 23:16
Mijn 911 3,2l lekt tussen cylinder en culasse van de vierde cylinder,kan ik dit herstellen met de motor erin of haal ik hem best eruit?Heeft iemand hier ervaring mee?
05 nov 2004 1:29
en in gewoon nederlands?
05 nov 2004 9:34
Lekt ie ook
culasse = cylinderkop
05 nov 2004 14:18
Hallo PaulVV,
Helaas zal je de motor gedeeltelijk moeten demonteren.
Heeft geen zin om het dicht te kitten of iets dergelijks...
Wel even goed opletten als de motor er uit ligt:
Boven op het motorblok zit een oliedrukzendertje en toegang tot een thermostaathuis van de oliekoeler die aan het blok geschroefd zit.
Deze 2 onderdelen (en de aansluiting van de ouliekoeler op het blok ook!!) kunnen ook lekken.
Vaak zijn genoemde onderdelen oorzaak van een olie-spoor tussen cylinder en culasse. Vaak denkt men al snel dat daar dan een lek zit. Het komt bijna nooit voor dat er een lek is tussen cylindervoet en krukkast (culasse in het frans, Jeroen...).
Succes met de zoektocht,
Dick
05 nov 2004 22:37
Dick schreef:Het komt bijna nooit voor dat er een lek is tussen cylindervoet en krukkast (culasse in het frans, Jeroen...).Dick
La culasse = cylinderkop en niet krukkast
05 nov 2004 23:40
Lou schreef:Dick schreef:Het komt bijna nooit voor dat er een lek is tussen cylindervoet en krukkast (culasse in het frans, Jeroen...).Dick
La culasse = cylinderkop en niet krukkast

Krukkast=motorblok..
06 nov 2004 7:30
Coulasse is wel degelijk een cylinderkop in het Frans ...
07 nov 2004 21:49
Dank u voor de tips, zal deze winter mijn motor eruithalen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.