Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

backfire ? en alles naar de kl##en

10 jan 2009 14:31

Ging mijn 3.0 sc starten ,het wat heel koud geweest en had buiten gestaan
eerste keer starten toen sloeg hij weer af en de tweede keer gaf i een hele harde knal (backfire) toen ik ging kijken was de hele boven kant er af geblazen ( injectie en luchtfilter) ??? iemand enig iedee hoe dit kan.
alle info is welkom.

10 jan 2009 14:32

Heeft waarschijnlijk te maken met bougiekabels zonder goede mantel. Hierdoor kan er een verandering in de ontstekingsvolgorde ontstaan geloof ik. Hopen dat er niet te veel naar de kl.te is!

10 jan 2009 14:40

Wel balen zeg.

10 jan 2009 14:48

Had je een popoff valve in de luchtfilterbehuizing? Zou dit moeten voorkomen ... Wel klote!

10 jan 2009 14:58

als het goed is is alleen je luchtfilterhuis kaputt.

10 jan 2009 14:59

OK GEEN PANIEK.

Het is erg als het gebeurd, maar het is nu maar zo. Reden waarom is bvb dat de wagen te rijk staat afgesteld in lagere toeren en starten dan plots een back fire geeft. Andere reden is dat je gas gaf en dan de motor stopte. (Ik laat een k-jet 911 even 30 sec draaien alvorens af te zetten).

Anyway: wat je ook doet: zet er een pop-up valve in aub.

info + fitting guide hier:
http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_pop_off_valve/911_pop_off_valve.htm

tweedens:
Have a good look at the box before you commit £££s to make sure it is definitely not repairable. I blew my SC airbox apart about a month after buying the car and noticed that it had just blown the box into two halves along the seam that joins the two halves. High temp silicon gasket and a few slightly larger self-tapping screws and it was air tight. All you need to ensure is that it is airtight so that you are not getting unmetered air into the system.


Houdt ons op de hoogte.

Als je wil dat ik rondvraag voor een 2nd hand airbox, dat stuur maar een pm. Het ziet er altijd erger uit dan het is.


Bert

dat ziet er makkelijk uit

10 jan 2009 16:13

het is jammer dat ze dat niet gedaan hebben toen hij in november is gereviceerd ?? het is maar een kleine handeling ,zo zag het er op jou link naar uit ,maar hij gaat weer terug naar de garage ,en ik heb nog effe goed gekeken ,en het is idd allen het luchtfilter en de airbox die gebarsten zijn. thnx voor de info.

14 jan 2009 22:49

Ik zou even goed kijken of er geen zelftapper is uitgeknald van de koudstart buisjes.
Deze buisjes zitten met 3 zelftappers vast, bij mij was na een backfre er 1 uitgeknald en in cilinder 5 terecht gekomen.
Resultaat, 1 kromme inlaatklep :oops:

backfire

15 jan 2009 20:56

Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

Hij gaat vandaag naar de garage en zal het effe melden
thnx voor de info

27 jan 2009 19:00

heb je hem al terug??

28 jan 2009 10:50

Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

nee nog niet als het goed is eind deze week ,ik niet wachten :lol:
maar vanwaar de intresse :wink: of heb je het zelfde probleem :?:

het duurt ook wat langer omdat de hele motor er uit is ,hij was helemaal gereviseerd en weer ingereden dus nu moesten de kleppen en zo ook weer afgesteld worden ,kan alles mooi in 1 keer .

28 jan 2009 13:25

pokerpascal schreef:maar vanwaar de intresse :wink: of heb je het zelfde probleem :?:

Pascal, ik heb ook interesse. Al was het maar om te horen hoe het afgelopen is en wat je ervaringen zijn enz. Maar ook zit ik te overwegen of ik ook een pop-up-valve moet installeren. Laat je dat meteen doen? Bij wie laat je het doen?

28 jan 2009 14:43

Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

zou ik wel doen kost 80 euro voor een klep maar dan moet i er nog wel in.
ik heb net gebeld hij is klaar, kost wel 600 euries maar de hele airbox was dan ook gebroken, ja had ik er maar een klep in moeten laten zetten. hier staat hoe het moet http://www.pelicanparts.com/techarticle ... _valve.htm
en onder tussen al van veel mensen gehoord die het ook hebben gehad dus zeker de moeite om te (laten) doen

28 jan 2009 17:52

600 Euro is niet niks, maar het had erger kunnen zien. Gelukkig is het opgelost. Voorkomen is natuurlijk beter, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt.

28 jan 2009 18:38

pokerpascal schreef:
dannyl schreef:heb je hem al terug??

vanwaar de intresse :wink: of heb je het zelfde probleem :?:


nee gelukkig (nog) niet , het was gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik vraag me trouwens af of dit alleen bij de 3.0L motoren voorkomt of ook bij de 3.2L?

29 jan 2009 9:56

Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd :arrow: gebruik s.v.p. Afbeelding in plaats van Afbeelding :idea: .

nee gelukkig (nog) niet , het was gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik vraag me trouwens af of dit alleen bij de 3.0L motoren voorkomt of ook bij de 3.2L?[/quote]
tot zover ik weet alleen 3.0

29 jan 2009 16:38

dannyl schreef:Ik vraag me trouwens af of dit alleen bij de 3.0L motoren voorkomt of ook bij de 3.2L?

Is een probleem bij motoren met een K-jetronic / CIS injectie systeem (2.4, 2.7 en 3.0)
De 3.2 heeft een heel ander inlaat / injectie systeem
Plaats een reactie