Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

3.2 SSI

14 jan 2009 20:50

Vraagje.Ga waarschijnlijk in februari SSI laten monteren bij Renntech.
Heb nu de keuze tussen kachelblower in motorruimte laten zitten (betekend
een kachelslang in het zicht in de motorruimte) of kachel laten verwijderen.
Dit laatste betekend minder rendement natuurlijk. Vraag is naar ervaring van anderen mbt eide opties. Gebruik de auto dagelijks ook in de winter.
Alvast edank voor reactie's.

14 jan 2009 20:52

zoals hij het bij mij heeft gedaan bevalt me heel goed, geen idee welke optie; maar dat weet Erwin nog wel :idea:

14 jan 2009 21:26

Erwin adviseerd (ivm) dagelijks gebruik blower laten zitten. Ik vind de
andere optie echter mooier. Ben daaron benieuwd naar ervaringen prestatie kachel (zonder blower) in de winter.

14 jan 2009 21:31

Je bedoeld je verwarming "Backdaten" :?: Afbeelding

is simpel en ziet er clean uit. Met SSI heb je zo ook in de winter wel goede verwarming.

14 jan 2009 21:32

zou ik persoonlijk niet doen, je ziet dat ding toch nooit; ik kijk nooit onder die klep :mrgreen:
helemaal zonder blower in de winter, voor mij geen optie; bij mij zit ie er nog meen ik :scratch:
Laatst bijgewerkt door Marco op 14 jan 2009 21:33, in totaal 1 keer bewerkt.

14 jan 2009 21:33

In de winter geen kachel is koud hoor! :wink:

Bij mij ook SSI bij Renntech! Als het goed is begin februari...

14 jan 2009 21:36

volgens mij heb je nog wel een kachel maar mis je de extra kracht van de blower.

14 jan 2009 21:59

in december SSI geplaatst door schmidt Oss .
(heerlijk geluid) en lekker warm in de P.
waarschijnlijk kachelslang in motorruimte
niet gezien, er zitten wel meer slangen in 8)


is dat soms de kachelslang rood siliconen 60 mm 32,60- euri of
kachelslang zwart 16,85- euri.
staat op mijn factuur van dec.

14 jan 2009 22:05

Slang kun je niet missen, loopt van links naar rechts over koelfan heen.

14 jan 2009 22:11

ik zal van weekend even kijken.

15 jan 2009 14:37

Ik heb vorig jaar bij mijn 3.2 een SSI uitlaatsysteem gemonteerd en de blowermotor verwijderd, omdat dat er veel beter uitziet en het bespaart gewicht 8)
Bij een 3.2 zijn extra blowers gemonteerd voorin de auto en daarmee is het zonder de blower in het motorcompartiment meer dan voldoende warm te krijgen. Deze extra "footwell blowers" werken echter alleen als de blower in het motorcompartiment is aangesloten en draait. Ik heb dit op de volgende, nette manier opgelost:

http://forums.pelicanparts.com/showthre ... ell+blower

Mocht dit niet bevallen of je vindt het toch te koud (kan ik me niet voorstellen of je moet een vrouw zijn) dan kan de blower in het motorcompartiment er zo weer tussen gezet worden.

15 jan 2009 19:28

lorenz schreef:Ik heb vorig jaar bij mijn 3.2 een SSI uitlaatsysteem gemonteerd en de blowermotor verwijderd, omdat dat er veel beter uitziet en het bespaart gewicht 8)
Bij een 3.2 zijn extra blowers gemonteerd voorin de auto en daarmee is het zonder de blower in het motorcompartiment meer dan voldoende warm te krijgen. Deze extra "footwell blowers" werken echter alleen als de blower in het motorcompartiment is aangesloten en draait. Ik heb dit op de volgende, nette manier opgelost:

http://forums.pelicanparts.com/showthre ... ell+blower

Mocht dit niet bevallen of je vindt het toch te koud (kan ik me niet voorstellen of je moet een vrouw zijn) dan kan de blower in het motorcompartiment er zo weer tussen gezet worden.


Goede tip! Ga dit met Erwin opnemen.

15 jan 2009 19:38

lorenz schreef: "footwell blowers"


... zijn bij mij ook verwijderd 8)


Naast de SSI's worden er ook nog 'ns PMO's op de motor gemonteerd :ba:

15 jan 2009 20:08

Marco schreef: zou ik persoonlijk niet doen, je ziet dat ding toch nooit :mrgreen:


Wat je niet hebt, kun je ook niet zien :roll:



Marco schreef:helemaal zonder blower in de winter, voor mij geen optie; bij mij zit ie er nog meen ik :scratch:


Dus het is voor jou geen optie zonder achterventilator? Dat had je toen moeten zeggen, dan had ik hem laten zitten. :lol:


Ik heb bij jou toen een elektrische schakeling gemaakt zodat de voorste wel blijven werken.
Maar dat hadden ze in Amerika ook al uitgevonden lees ik net :idea:

.

15 jan 2009 21:01

ah... dus toch :?
ik was er al bang voor :oops:

bij mij werkt het iig prima :thumleft:
nu alleen nog een sperretje erop

16 jan 2009 9:28

Marco schreef:
nu alleen nog een sperretje erop


Zal ik hem bestellen, ga binnenkort in mijn eigen bak ook een sper zetten.


.

17 jan 2009 10:56

die SSI uitlaat, brengt dat nu ook wat extra's mee behalve geluid?
- beter oppakken in de toeren / extra vermogen ?

en zoja ook echt voelbaar?


groet,


Mark

17 jan 2009 11:32

Ja.

Volgens de geleerden is de vermogenswinst bij een 3.0 groter dan bij de 3.2..........

En het ziet er mooier uit :mrgreen: Afbeelding

17 jan 2009 14:36

oh ja Andre? Dan zeker overal meer pk behalve op de A15? :^: :wink:

Enne, ziet er mooier uit, maar om het te bekijken moet je hem eerst op zijn dak leggen? :lol:

17 jan 2009 14:37

Of zo:

Afbeelding

17 jan 2009 14:43

Jeroen C3.0 schreef:oh ja Andre? Dan zeker overal meer pk behalve op de A15? :^: :wink:


Heb je je daar nu al weer misdragen :?: :lol:

Jeroen C3.0 schreef:Enne, ziet er mooier uit, maar om het te bekijken moet je hem eerst op zijn dak leggen? :lol:


Gewoon zo :arrow:

Afbeelding

... en dat kan zelfs binnen in 'n standaard garage box :wink:

17 jan 2009 16:33

yep! Hoewel ze daar wel steeds vaker staan te flitsen! (Tiel, ochten, Dodewaard.... :roll: )

Samen met Andre naast elkaar vanaf 100 km/h accelereren. Onze C3.0 gingen exact gelijk op, Andre met SSI, ik met normale set-up, alleen een Bursch dempertje (waarvan Bursch ook een vermogenswinst verspeld..)

Ik heb nog een Leistritz einddemper (met twee van die rechte uitlaten in het midden, wel erg mooi) liggen waar SSI op aangesloten dient te worden, maar na de test met Andre twijfel ik over het nut/vermogenswinst.

Enne, foto is duidelijk geen SSI! :wink:

17 jan 2009 16:41

Jeroen C3.0 schreef:Enne, foto is duidelijk geen SSI! :wink:


Klopt :!: ... die liggen nog netjes in de doos :wink:

17 jan 2009 22:04

Voor mij? :wink:

17 jan 2009 22:38

Jeroen C3.0 schreef:oh ja Andre? Dan zeker overal meer pk behalve op de A15? :^: :wink:


Wacht maar,m'n kleppen en ontsteking worden v/d zomer weer gedaan.......

Vraag maar aan Olaf of hij me los kon rijden met de 11 stedenrit :twisted: :lol:
Plaats een reactie