19 jan 2009 1:07
19 jan 2009 1:54
19 jan 2009 9:47
19 jan 2009 10:01
19 jan 2009 13:25
19 jan 2009 16:12
Speedy356 schreef:Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:
B+
DF
D-
D+
19 jan 2009 20:10
Renntech schreef:Speedy356 schreef:Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:
B+
DF
D-
D+
Eigenlijk is dit niet zo moeilijk.
Op de spanningsregelaar heb je ook een DF, D- en D+.
Sluit de dynamodraden aan van D- naar D- ( Bruin) en zorg dat ook een D- naar onder een moer van de carterhelften gaat.
Sluit DF aan op DF ( Groen)
Sluit D+ aan op D+ ( zwart) en zorg dat ook de draad naar het controlelampje ( Blauw) ergens op deze draad zit aangesloten. ( doordat de D+ aansluiting spanning gaat leveren als de dynamo boven een bepaald toerental draait , gaat het controle lampje uit omdat de andere kant van het controlelampje ook een spanning heeft vanaf het contactslot.)
Sluit B+ ( Rood) aan op de startmotor, want vanaf hiet gaat er ook een hele dikke draad naar de accu, en is de startmotor of B+ eigenlijk dezelfde aansluiting.
Meer is het niet. Op de spanningsregelaar en/ of de aansluitstekker staat wel welke de D+, D- en DF zijn.
Had ik jou dit niet eerder al eens op het forum verteld
.