Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 jan 2009 15:05
Ik ben voornemens om een 3,2 motor kompleet met versnellingsbak intebouwen in een 2,7 carrosserie. Deze carrosserie is veel lichter dan een 3,2 carrosserie. Dus de vraag is eigenlijk, welke prestatie zal dit gaan leveren b.v Topsnelheid en acceleratie. Moet de auto bij de RDW opnieuw gekeurd worden, ook zal deze carrosserie turbo breed worden. Remmen enz zullen van een 996 worden genomen(aanpassingen reeds klaar) .
M.v.gr
Alfa
22 jan 2009 16:59
Frank,
Er zijn er wel meer die er 'n 3.2tje ingelegd hebben - en niet naar de RDW zijn geweest.
Wat het verschil in topsnelheid en acceleratie is zou je kunnen berekenen
het blijft echter theorie als je niet weet wat de werkelijke output van je 2.7 en 3.2 is
22 jan 2009 18:54
En het uiteindelijke gewicht.
22 jan 2009 19:46
trager dan een originele 3.2 volgens mij. Bredere banden, meer weerstand. De Remmen zullen ook zwaarder zijn,...
23 jan 2009 14:45
Het gaat hier om ongeveer 200kg minder als in de daadwerkelijke 3,2.
dus vroeg ik me af, zal de top hoger worden? Ik kan me wel voorstellen dat de snelheid sneller wordt bereikt. Maar hoe ik dit kan berekenen, ik dacht meer dat hier iemand met ervaring zou zitten en dit ooit heeft gebouwd.
24 jan 2009 10:25
volgens u gaat het om 200 kg minder maar je maakt de wagen turbobreed, motor is zwaarder, de velgen en de remmen zullen ook wel zwaarder zijn dan een 2.7. Dus ik vermoed dat het wel niet zo veel verschil zal geven op een goede 2.7
24 jan 2009 14:31
Laat staan een goede carrera 3.0 evt. voorzien van SSI...
Ik denk dat je het meeste winst boekt door een 3.2 voorzien van SSI te takelen in een smalle 2.4 of 2.7 carros en dan " lightweight" maken. (Interieur uitkleden, achterzitjes, radio eruit, RS deurpanelen, RS spiegels,lightweight stoeltjes, indien 2.7 carros de impact bumpers eraf en vervangen voor 3.0 RS of RUF setje etc.
24 jan 2009 21:05
[quote="Jeroen C3.0"][/quote]
ontopic,lepel er een 3.6 in,dat zul je beter merken.
25 jan 2009 23:08
mwah... dat is 250 pk, dat scheelt niet zoveel met een 3.2 met SSI toch?
Volgens mij moet je voor een 3.6 veel meer aanpassen dan voor een 3.2, of heb ik dat verkeerd?
Zit hier eigenlijk op een reactie van Olaf te wachten.... die heeft ervaring met dit soort materie!
25 jan 2009 23:27
André schreef: ... lepel er een 3.6 in ...
... nadat je deze eerst op hebt laten boren tot 4.0
25 jan 2009 23:31
volgens mij kan je wel snel 3.8 met 300 pk + maken van een 3.6 met andere zuigers toch?
25 jan 2009 23:32
zuigers en cilinders .... dus wat dat betreft kan je dan net zo goed meteen naar 4 liter gaan
25 jan 2009 23:37
OK, wist niet dat 4.0 ook een gangbare maat/upgrade was....
25 jan 2009 23:53
Jeroen C3.0 schreef:OK, wist niet dat 4.0 ook een gangbare maat/upgrade was....
Nou, gangbaar
... wel goed mogelijk als de boel toch uit elkaar ligt en je andere zuigers en cilinder moet/wilt kopen ...
.. er zit inderdaad nog wel meer aan vast - maar van 3.6 naar 3.8 of door naar 4.0 scheelt dan niet zo veel meer
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.