Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Oliedrukmeter 996 turbo

24 jan 2009 21:03

Ik heb een vraag, mijn oliedrukmeter fluctueert een beetje vreemd. Als ik constante snelheid rij en de meter rond ''niveau'' 3-4 staat schiet hij af en toe ineens wat omhoog en/ of omlaag (zonder gas te geven, en/of bergop te rijden ) :roll: Terwijl als mijn turbo stationair zo'n 1,5 angeeft blijft de meter keurig constant.. Mijn boordcomputer geeft ook niks van failures aan. Weet misschien iemand wat dit kan zijn of dat het bij een turbo hoort? want mijn 996 C4 had dit verschijnsel niet..

Groetjes

David

26 jan 2009 0:41

Kan van alles zijn. In veel gevallen is het de sensor. Kan echter ook als het oliefilter niet schoon is en dus niet recent vervangen is.
En zonder je nodeloos ongerust te maken kan het ook te maken hebben een oliepomp die niet helemaal goed functioneert.
Als je het niet vertrouwd zou ik zeker even langs de dealer rijden. Met olie moet je geen risico's nemen.

27 jan 2009 13:17

Thanks Maurice, ik ga idd even langs de P dealer :wink:

29 jan 2009 0:22

Succes, ik ben benieuwd wat er uiteindelijk over gezegd wordt. Beter één keer teveel langs de dealer dan een keer langs de weg eindigen met motorschade.

26 feb 2009 19:59

Bij porsche eindhoven is er een nieuwe oliedrukmeter in gezet en alles werkt weer perfect, ben blij dat er niks mis is :D

28 feb 2009 13:01

Gelukkig maar. Goed om te horen dat het allemaal mee viel.
Plaats een reactie