Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
30 jan 2009 16:27
Ik heb een 911 3.2 uit 1988. Loopt als een kieviet.
Alleen... toen het nog een aangename buiten temperatuur was,liep de P na starten direct netjes stationair.
Nu het wat kouder is is het toeren tal niet mooi stationair na de start.
Hij start altijd wel direct, hoe koud het ook is, maar gaat dan een paar keer met toeren zoeken tussen de 2000 en 1000. Dat gaat dan zo een keer of 4 5 op en neer en daarna gaat ze rustig statoinair draaien. Komt dat nu door de kou? Ik heb ook het idee dat het ietsje erger word, dwz doet het ook als het net boven nul is en soms duurt het dan ook iets langer voordat ze staionair loopt. Verder alles ok loopt nog steeds als een kieviet.
30 jan 2009 16:28
Als ik me niet vergis heet dat "zagen". Cabriowim kan je daar alles van vertellen, maar ik weet niet of hij binnenkort weer online is.
30 jan 2009 16:36
Ik heb dat ook met de 964 vanaf het begin. Meestal met kou en vocht. Het kan ook te maken hebben met de benzinetoevoer. Het pompje moet iets harder werken als het koud is om de benzine naar de motor te krijgen. Ik heb eigenlijk nog niet echte een verklaring gezien op het forum. Alleen dat er meerdere zijn met dit probleem. Met name als hij een paar dagen niet heeft gereden. gr. Ernest
30 jan 2009 17:01
Veel voorkomend tot normaal fenomeen.
30 jan 2009 17:06
is normaal, niets aan de hand.
30 jan 2009 17:07
heeft niets met oud te maken. ze deden het vroeger ook.
30 jan 2009 17:45
Honger
30 jan 2009 18:22
Bekend verschijnsel!
31 jan 2009 3:25
10 keer hetzelfde antwoord...... maarrr
waar ligt het nu aan?
Mijn 318i zelfde jaartal ook met motronic had het iig niet.
31 jan 2009 20:40
Heb ik ook ben benieuwd
31 jan 2009 21:19
ligt volgens mij een de stappenmotor.
deze moeten via de computer gereset worden als de accu polen los zijn geweest. de stappenmotor staat dan als ware niet op 0 waardoor hij gaat zoeken naar juiste stand.
dit veroorzaakt volgens mij dat varierende toerental.
01 feb 2009 11:49
Bedankt voor de antwoorden. Ben nog niet echt wijzer geworden.
Van de stappen motor had ik al eens gelezen. Accu is niet los geweest.
Ik heb ook wel gelezen dat het iets te maken zou kunnen hebben met de LMM.
In mei gaat ze voor de APK en een beurt (eh service beurt dan he....) Kijken wat meneer v.d. Gugten er over zal zeggen.
Ga zo weer even spazieren met haar....
01 feb 2009 11:54
Zoals ik al eerder schreef:
Cabriowim weet hoe je dat aan moet pakken. Als ik jou was zou ik er een PB-tje aan wagen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.