Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
15 feb 2009 17:53
Ik heb gisteren mijn 964 opgehaald.
hij loopt als een zonnetje,alleen het motoroliepeil was wat aan de lage kant(koud)
Toen heb ik er wat bij gedaan maar het peil zag je niet stijgen.
Kan het zo zijn dat hij vanuit zijn oliereservoir zelf zijn motoroliepeil regelt?
PS ik heb vandaag nog een keer gekeken en toen stond het peil wel ongeveer goed.
15 feb 2009 17:56
g60turbo schreef:... alleen het motoroliepeil was wat aan de lage kant(koud).
Toen heb ik er wat bij gedaan maar het peil zag je niet stijgen.
.. tik 'ns Olie AND Peilen in bij de zoekfunctie
Laatst bijgewerkt door
Olaf op 15 feb 2009 17:59, in totaal 2 keer bewerkt.
15 feb 2009 17:56
Heb wel eens gehoord dat je de luchtgekoelde motoren moet meten bij warme motor ipv koud!
15 feb 2009 17:57
dacht wel dat je het oliepeil met warme draaiende motor moet peilen.
15 feb 2009 17:58
ver boven de 200 schreef:Heb wel eens gehoord ...
Klok & Klepel
Dry-Sump-System
Motor op Bedrijfstemperatuur - zegge na 30 Km gereden te hebben ...
Stationair Toerental
Vlakke Ondergrond
Peilen met de Peilstok
Metertje is puur Indicatie
.. de volgende topics staan met stip genoteerd in de zoekfunctie als het om Olie-peilen gaat
... uit 2003
... uit 2005
... uit 2007
... en zo is er nog veel meer
15 feb 2009 18:08
Beetje teveel olie kan toch geen kwaad.
Snap niet wat mensen doen, zonder zich eerst te informeren.
Denk dat er velen buiten hem, die een eerste 911 kopen niet eens weten wat een dry sump inhoud of werkt.
15 feb 2009 18:11
Ik kijk trouwens altijd in het instructieboekje, zeker bij Porsche is dat erg duidelijk; check voor de start bij een vliegtuig is er niets bij
15 feb 2009 18:23
RTFM
15 feb 2009 18:40
ver boven de 200 schreef:Heb wel eens gehoord dat je de luchtgekoelde motoren moet meten bij warme motor ipv koud!
Ook de waterkokers moeten een minimaal temperatuur nivo bereikt hebben
weet ik nu uit eigen ervaring
15 feb 2009 18:48
Ben ik met je eens PAul, mijn instruktieboekje zegt dat ik helemaal kan blindvaren op de meter op het dashboard; ik kan het niet laten af en toe te peilen!
15 feb 2009 18:53
ik zou er gewoon net zoveel olie bijgooien tot je het oliepeil in de vulopening kunt zien.
15 feb 2009 19:19
...
Laatst bijgewerkt door
Paul II op 15 feb 2009 20:59, in totaal 1 keer bewerkt.
15 feb 2009 19:28
Ik heb er 2 weken geleden nog wat (200cc) UIT gehaald. Hij stond steeds rond het max op de peilstok en dat vond ik wat té veel van het goede...
15 feb 2009 21:05
Paul van Engelen schreef:...
17 feb 2009 23:12
Helaas is het nodig met draaiende motor. Stond in het koude Duitsland die rot dop er af te halen in de kou met warme motor. Moet je nog opletten dat je niet in de draaiende delen terecht komt(met je das of zo). Maar heeft ook weer zijn charme.
18 feb 2009 8:42
gewoon geen das meer dragen. één probleem opgelost
18 feb 2009 9:18
soepkip 964 schreef:Stond in het koude Duitsland die rot dop er af te halen in de kou met warme motor.
Sommige hebben toch echt een olietik hiero.
Zolang olie meter bij mij op dashboard niet onder de helft kom ga ik echt niet peilen.
Of vertrouwen er mensen hier hun eigen Porsche niet.
18 feb 2009 13:51
Stond ie ook. Je hebt gelijk ga echt niet voor mijn lol bijvullen.
18 feb 2009 13:59
In de BMW zit geen peilstok meer en ook geen temp. meter., wel jammer hoor
Je moet de comp. geloven op zijn blauwe ogen
PS
In de laatste trucks ook niet meer
18 feb 2009 14:03
Vanavond tot en met vrijdag zit ik in de olie!
18 feb 2009 16:19
olie ? het is toch een luchtkoeler ?
en die metertjes zijn toch een beetje voor de show ? heb hem maar tot de gele dop afgevuld...kan wel aardig wat in zeg...
misschien zoekt hij ook wel naar de G lader.....
hopen dat het goed gaat..
18 feb 2009 16:47
cabrio wim schreef:Sommige hebben toch echt een olietik hiero.
helemaal eens, en blijft hij ook bij goed warm nog onder de helft dan gewoon een liter erbij
... je kan het ook simpel houden
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.