Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

start moeilijk met warme motor

28 feb 2009 18:33

Als ik hem koud start slaat hij meteen aan ,als hij warm is en ik ga bv effe tanken gaat het ook nog goed maar als hij een 1/2 of uur stil heeft gestaan wil i bijna niet aanslaan ,het lijk wel of i geen benzine krijgt.
heef iemand hier een idee :idea: :?: :roll:
gr pascal

01 maart 2009 1:03

we zullen elven missen..er zijn er niet veel meer die veel weten over de 3.0 en ook zelf restaureren.

01 maart 2009 1:50

Niet veel :?: :shock:

Er is in Steenwijk nog zeker wel een specialist :idea: :wink:

01 maart 2009 2:00

Dat is er 1 Paul :wink:

Re: start moeilijk met warme motor

01 maart 2009 22:34

pokerpascal schreef:Als ik hem koud start slaat hij meteen aan ,als hij warm is en ik ga bv effe tanken gaat het ook nog goed maar als hij een 1/2 of uur stil heeft gestaan wil i bijna niet aanslaan ,het lijk wel of i geen benzine krijgt.
heef iemand hier een idee :idea: :?: :roll:
gr pascal


Even de benzinedruk meten van K-jector systeem.Dit moet gebeuren tussen Warm up regelator (grote koppeling) en de verdeelinjectie.Bij koude motor moet dit ongeveer 800gr. zijn ,warme motor 3,2kg zijn.(zonder vacum). De benzinedruk moet blijven behouden worden na het stilleggen van de motor,mag zakken tot 1,5kg na een half uur.Misschien kan je ook eens de thermoswitsch controleren links vooraan op de motor op het kettingsdeksel,die geeft aan of de cold startinjector nog een inspuiting moet geven.Als deze zou kapot zijn zal die bij warme motor nog een inspuiting geven met als gevolg een verzopen motor.
Of even de luchtschuif controleren (rechts midden) deze moet bij warme motor dicht staan en omgekeerd bij koude motor.

kan nog dingen opsommen maar als dit in orde is ben al een stap voor uit.

Nog veeeeel porsche genot!!!

02 maart 2009 0:50

Ik weet het niet zeker;

Mijn Golf 1 is ook K-jet.

Weet dus niet of bij een 911 ook van toepassing is, maar kijk naar:

-Drukaccumulator brandstof
-Koudestart injector
-Injectiesysteem

Ik heb mijn benzinesysteem eens doorgespoeld met injectorreiniger.
Dit bleek zeer goed te werken.
Heb nu geen last meer van lastig starten bij motor warm..

Re: start moeilijk met warme motor

02 maart 2009 0:58

pokerpascal schreef:Als ik hem koud start slaat hij meteen aan ,als hij warm is en ik ga bv effe tanken gaat het ook nog goed maar als hij een 1/2 of uur stil heeft gestaan wil i bijna niet aanslaan ,het lijk wel of i geen benzine krijgt.
heef iemand hier een idee :idea: :?: :roll:
gr pascal
de auto was toch gereviseerd dan hoor je dit toch niet te hebben. net als die popupvalve die had er toch ook tussen moeten zitten?????????

Re: start moeilijk met warme motor

02 maart 2009 9:24

de auto was toch gereviseerd dan hoor je dit toch niet te hebben. net als die popupvalve die had er toch ook tussen moeten zitten?????????[/quote]


inderdaad ??? ik ga maar weer naar de garage bellen , maar ik weet niet of dit iets te maken heeft met de revisie .

06 maart 2009 13:53

Heb hetzelfde probleem gehad. In het boek "101 projects for your Porsche 911" wordt het probleem specifiek behandeld (911 SC). 90% kans dat het de brandstofdrukaccumulator (fuel accumulator) is. Deze moet de druk op de brandstofleiding houden, anders verdampt deze en start de motor niet als hij warm is. Succes.

thnx

06 maart 2009 15:35

heren alvast bedankt voor de info.


gr pokerpascal
Plaats een reactie