Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

injecteurs

01 maart 2009 14:47

Hallo ik heb een probleem met mijn 3.0sc ,stationair draait hij slecht nu trok ik er een injecteur eruit en de benzine druppelt eruit ipv verstuiven is dit normaal?

01 maart 2009 15:43

Lijkt me niet. Duidt volgens mij op vervuilde injectoren.

01 maart 2009 16:45

+1 Je injectoren kun je laten reinigen. De meeste Bosch centra hebben een ultrasoon apparaat hiervoor.
Zou ook even de 'zoek' functie gebruiken, er is al een hoop over geschreven.
Succes :wink:

01 maart 2009 18:00

De meeste Bosch centra kunnen niets (meer) met K-Jetronic injectors (een uitzondering daargelaten).
Injectors van nieuwere motoren (3,2-964, etc.) zijn wel eenvoudig te reinigen met ultrasoon.

Je maakt voor je SC meer kans bij een revisiebedrijfje voor dieselmotoren. De K-Jetronic injectoren lijken erg veel op verstuivers van dieselmotoren.

Destijds voor de SC's in Gouda laten doen; weet effe niet 1-2-3 meer hoe die tent ook al weer heet...

Injector demonteren, volspuiten met WD 40 en een nachtje laten staan is meestal voldoende om de boel weer gangbaar te maken.

Succes,

Dick
Laatst bijgewerkt door Dick op 01 maart 2009 18:04, in totaal 1 keer bewerkt.

01 maart 2009 18:02

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb het pas bij J&S laten doen.

01 maart 2009 18:23

... doen die dat zelf of besteden die dat (ook) uit :?: :idea:

01 maart 2009 21:12

En je hebt al een flesje injectorreiniger door de benzine gegooid?

injecteurs

02 maart 2009 15:44

inderdaad heb al eens een flesje er in gedaan, maar nog een vraagje hoe kun je zien dat de bezineleiding die vertrekt vanaf de verdeelkop op de juiste cilinder zit want je kunt ze namelijk verwisselen .
(misschien een domme vraag)

Re: injecteurs

02 maart 2009 16:39

paul911sc schreef:Hallo ik heb een probleem met mijn 3.0sc ,stationair draait hij slecht nu trok ik er een injecteur eruit en de benzine druppelt eruit ipv verstuiven is dit normaal?

hoe bedoel je met draaiende motor of als hij stilstaat.
wat je wel eens moet nakijken is de luchtschijf in de luchtfilter die de plunjer aandrijft,wanneer deze nat is van benzine en olie kan hij te zwaar worden en slecht werken.heb dit zelf eens gehad bij de corrado .

02 maart 2009 16:52

--------------------------------------------------------------------------------
hoi,

Het maakt voor een K-jet systeem niet uit op welke cylinder welke leiding zit.

de K staat voor kontinu (duits continu) wat zoveel betekend dat er constant
benzine geinjecteerd wordt.

Bij diesels is dit anders, hier is het tijdstip van injectie van brandstof heel belangrijk en mogen die leidingen niet verwisseld worden.

Coen.

02 maart 2009 16:58

misschien ben je hier iets mee www.porsche924-944.nl/924/systeem_K-Jetronic.html

injecteurs

02 maart 2009 16:59

Het is wel degelijk als de motor draait dat de injecteur druppelt alvast bedankt voor de antwoorden K-voor continue

Re: injecteurs

02 maart 2009 17:00

paul911sc schreef:Het is wel degelijk als de motor draait dat de injecteur druppelt alvast bedankt voor de antwoorden K-voor continue

benzinepomp te weinig druk of plunjer versleten.

02 maart 2009 18:02

Olaf schreef:... doen die dat zelf of besteden die dat (ook) uit :?: :idea:

Steven doet dat zelf.

03 maart 2009 1:06

Dick schreef:De meeste Bosch centra kunnen niets (meer) met K-Jetronic injectors (een uitzondering daargelaten).
Injectors van nieuwere motoren (3,2-964, etc.) zijn wel eenvoudig te reinigen met ultrasoon.

Destijds voor de SC's in Gouda laten doen; weet effe niet 1-2-3 meer hoe die tent ook al weer heet...

Dat moet Rob Stokking geweest zijn; ik ben er met al mn Golfjes Diesel geweest van tijd tot tijd....
Plaats een reactie