Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Revisie en 'over-reviseren'

22 maart 2009 0:41

Ik ben op zoek naar een goede 964 C2 en heb veel lectuur bestudeerd en ook hier een aantal discussies voorbij zien komen. Wat is een goede auto; lage kilometerstand en ongereviseerd (misschien over 5 jaar meer geld terug ivm met originaliteit) of een gereviseerde motor die er weer een aantal jaren tegenaan kan. Volgens een post van Erwin werd aangegeven dat hij maar weinig blokken aantrof die onder de 180000 nog goed waren wat betreft lagering. (afhankelijk van ouderdom, rijstijl etc) Wanneer een blok wordt gereviseerd is het dus heel belangrijk in hoe ver dit wordt gedaan (kruskaslagers, tapeinden, drijstanglagers etc) en wat zijn dan de kosten hiervan? Zie ook weleens auto's voorbij komen met hele lage kilometerstanden en denk dan in hoeverre dit klopt en of als dit zo zou zijn, dit wel goed is. Wat ik ook heb gezien is dat auto's soms al een (deel) revisie gehad hebben na 100000 kilometer en en dan plaats ik mijn vraagtekens; klopt dit?
Heb hier ook de term 'versleuteld blok' een keer voorbij zien komen, weet niet of dat hier dan van toepassing is dus misschien dat iemand kan verklaren.

22 maart 2009 0:52

wat is nu de vraag...?

22 maart 2009 9:49

ach, je kan zo'n blok in een km of 2000 kapot rijden door koud er hard tegenaan te gaan en de boel niet goed warm te rijden. Dus je hebt ze ook met < 100K km's die niet meer zuiver zijn. En als het kapot is moet je het (laten) maken. En dan heb je revisie's en revisie's. Wat is er gedaan en door wie? Ik denk dat het moeilijk is om een algemeen antwoord te geven op deze vraag. Een goede AKK zegt wat, maar zoals zovaak gezegd - ze kunnen niet in je blok kijken.

En nu maar ruimbaan voor alle mensen met > 250K km op de teller die nog als een naaimachientje lopen... :lol: Nou, als mijn motor als een naaimachientje liep, liet ik hem mooi reviseren... :lol:
Plaats een reactie