Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

2.7 vervangen door 3.0 204pk

23 maart 2009 21:25

Jullie zullen wel gek worden van mijn vragen over ombouwen van een blok. Maar bij deze dan waarschijnlijk de laatste vraag hierover.

Eigenlijk was ik op zoek naar een 3.2 blok, maar vandaag ben ik tegen een hele interessante 3.0 204pk aangelopen.

Aangezien ik nu een 2.7 heb, is het ombouwen volgens mij heel erg makkelijk. Klopt het dat er helemaal niets hoeft te worden aangepast om de 3.0 204pk in de auto in te bouwen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

23 maart 2009 21:47

Dat gaat al veer eenvoudiger dan een 3.2 in een oude koets lepelen.

Nu heb je alleen nog als 'probleem' dat de ontsteking niet overeen komt en de bedrading in de 12-polige stekker moet worden gewijzigd omdat de plaats van sommige pootjes net iets anders is bij de 3.0 motor.
De ontsteking inclusief het draadboompje kun je van de 3.0 óf van de 2.7 gebruiken, combineren gaat niet.




.

23 maart 2009 21:51

Hoi Renntech,

betekent dit dan dat ik dit huidige ontstekingn van mijn 2.7 gewoon in de 3.0 kan zetten?

Dit maakt het wel heel erg makkelijk.

Of bedoel je dit niet?

Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk

13 aug 2009 13:29

Klopt, heb het ook laten doen...dat rijdt wel ff anders zo'n 3.0 motor...lekker... 8)

Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk

21 aug 2009 13:15

Hoi.

Easy! Heb zelf een 3.0 204 pk in een 2.4 gebouwd. Een verademing.

:idea: Elektrische aanpassingen:
Als je elektrische schema's kunt lezen is ombouwen geen probleem. Heb een schema getekend voor dit project. De draadboom stekker vanaf het SC blok moest aangepast op 5 stekker punten op 2.4 kastje in compartiment. (Afhakelijk van de lengte van draden kun je de aanpasing doen in het aansluitkastje of op de draadboom stekker. Ik heb de SC kabelboom stekker orgineel gelaten.) Ontsteking HKZ 3 draads omwisselen voor 6 draads type. De SC HKZ past direct op 6 draads stekker motorblok. Maar let wel op juiste aansluiting 14 pins stekkerblok op aansluikast (paars/zwart) naar de tacho! U bent niet de eerste die hierdoor een hkz opblaast..

Dit zijn zo'n beetje de belanrijkste aandachtspunten voor kabel swap 2.4 naar 3.0
Failsafe op massaswitch voor benzinepomp / warmup regelaar.
Extra rode relais nodig voor benzinepomp sc (inclusief nw relais voet 5 aders).
Let op aansluiten draad zwart/paars naar tacho.
Externe spaningsregelaar is overbodig vanwege interne in dynamo sc
DF en +B verplaatsen op stekker

:drive: Essentiele mechanische aanpasingen:
Voorpoten verwisseld, turbopoten 79 met sc klauwen.
Groene bilsteins rondom
SC torsiestangen voor/achter
Alu achterophanging
Flex brandsofleiding aanvoer/retour met groter diameter
Langere bak 915/62
Front oliekoeler
Ben ik wat vergeten?

Suc6 met swap 2,7 naar 3,0

Eduard

Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk

21 aug 2009 13:33

Eduard, heb je ook beeldmateriaal van jouw bolide?

Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk

21 aug 2009 16:22

Bij deze.

http://www.mypicx.com/08222009/72_911T_30_204hp
http://www.mypicx.com/08222009/72_911T_30/

projecten: KILL CIS :cheers:

EFI/MSD: Afbeelding

PMO: http://www.youtube.com/watch?v=FT-f9ov5ypQ
Laatst bijgewerkt door icarus op 24 aug 2009 11:15, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk

21 aug 2009 16:51

Helaas Icarus maar zo zien we niets.
Plaats een reactie