18 nov 2004 12:32
18 nov 2004 17:43
18 nov 2004 18:04
18 nov 2004 18:06
18 nov 2004 21:56
19 nov 2004 5:19
19 nov 2004 11:35
20 nov 2004 6:03
20 nov 2004 6:07
20 nov 2004 12:47
20 nov 2004 13:14
20 nov 2004 13:32
20 nov 2004 17:53
20 nov 2004 19:54
22 nov 2004 15:13
Zo te zien wel ja... ken je ´m? Is er wat over te vertellen?Lou schreef:Hey, da's toch die met ze'n 2-spakig stuurtje, niet?
22 nov 2004 15:17
22 nov 2004 15:37
22 nov 2004 15:51
jeroenrally schreef:Ik kom even wat kennis te kort mbt zenith/weber carburateurs. Hoe zit het nou precies qua origineel fabricaat? Iemand?
maar inmiddels heb ik wel een andere kijk op veiligheid gekregen en m´n eisen flink opgeschroeft
22 nov 2004 16:28
22 nov 2004 17:18
22 nov 2004 17:44
22 nov 2004 17:54
22 nov 2004 20:08
Jeroen914 schreef:Nee... enige wat hier eerder ter sprake kwam over die auto was het "tweespaaks" stuurtje...
22 nov 2004 20:32
22 nov 2004 20:54
Erwin van Rebel Engineering te Steenwijk schreef:Even wat feiten over een ombouw van een 2.4 T naar S motor.
Naast een volledige revisie moeten de volgende onderdelen vervangen worden om tegen de 200 pk te krijgen.
-zuigers en cilinders vervangen door S cilinderset.
- kleppen kunnen weer gebruikt worden omdat alle 2.4 motoren de zelfde maat en kleppen hebben, nieuwe kleppen zijn geen overbodige luxe.
-de kanalen moeten vergroot worden naar minimaal de S maatvoering.
-de nokkenassen moeten vervangen worden door minimaal S nokenassen.
-de inlaatspruitstukken moeten aangepast worden aan de cilinderkoppen.
-de Zenith carburateurs moeten vervangen worden door Webers en 32 mm venturi's krijgen.
- een oliekoeler moet gemonteerd worden zoals bij de S.
-de drukgroep moet van de S gebruikt worden.