Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Uitlaat op maat (944 Turbo)

04 apr 2009 16:14

Ik ben heel tevreden met mijn 944 Turbo, alleen het uitlaatgeluid zou ik graag wat willen veranderen. Het geluid is nu het best te omschrijven als agressief geblaas (met dank aan de Turbo). Ik zou liever wat meer motorgeluid boven het "geblaas" uit horen. Het typische rauwe Porsche-geluid is wat ik zoek. Het geluid mag van mij ook gerust wat harder zijn, maar het moet niet zo zijn dat ik 's nachts niet meer thuis durf te komen, omdat ik dan de hele buurt wek. Ook zou het fijn zijn als ik bij lange stukken op de snelweg niet doof wordt van het uitlaatgeluid.

Zijn hier mensen die goede (of slechte) ervaringen hebben met een uitlaat op maat laten maken? En zo ja: Bij welk bedrijf?

Ik heb al eens op de websites van eps en pmperformance rondgekeken, iemand bekend met het werk van deze bedrijven?

Re: Uitlaat op maat (944 Turbo)

04 apr 2009 18:18

http://www.uitlaten.com/main.html
dit bedrijf kan het uitstekend!

04 apr 2009 18:21

Ja dat is dus de website van eps, daar had ik al eens rondgekeken. Maar heb je zelf ervaring met eps? :)

04 apr 2009 19:56

Als ik het me goed herinner heeft Vinny een uitlaat van EPS onder zijn 944 en Erwin (Renntech) rijdt zelf een 944 turbo, dus zal je ongetwijfeld kunnen informeren over alternatieven.

04 apr 2009 19:56

De standaard EPS uitlaat voor de 944 turbo voor ca 700 euro maakt niet veel meer geluid als de orginele. Je kan natuurlijk daar ook een uitlaat laten maken maar dan zal de prijs nog wat hoger liggen.

04 apr 2009 20:19

het is een andere motor, maar mijn S2 ging van een braven auto
na een mooie sportieve brom met een Dansk RVS uitlaat

04 apr 2009 20:44

Chris_H schreef: Het typische rauwe Porsche-geluid is wat ik zoek.

Als je echt rauw Porsche geluid wilt heb je de verkeerde Porsche. ( Je kunt natuurlijk de wastegate vastzetten, binnnen de kortste keren heb je rauw Porsche geluid)
Wel kan de 944 een heel mooi geluid geven maar dat geluid wordt veroorzaakt door de uitlaat, niet door de Porsche-motor :roll:

.

05 apr 2009 1:53

Edit: Als je reageert op een post die meteen erboven staat, hoef je niet te quoten. Dat lees lastig en je reactie is logisch genoeg. Volledige quote van de post hierboven verwijderd.

Ik snap dat ik nooit het typische rauwe 6-cilinder boxermotor geluid ga krijgen met mijn 4-cilinder... Maar ik denk dat het toch wel mogelijk moet zijn om de 944 wat rauwer te laten klinken, of niet?

Wastegate vastzetten kan zomaar? Dat heeft verder geen gevolgen?

05 apr 2009 1:55

green944 schreef:De standaard EPS uitlaat voor de 944 turbo voor ca 700 euro maakt niet veel meer geluid als de orginele. Je kan natuurlijk daar ook een uitlaat laten maken maar dan zal de prijs nog wat hoger liggen.

Ik vraag me dus af of een op maat gemaakte uitlaat ook echt doet wat ik wil... Als je er een flink bedrag voor neertelt wil je natuurlijk wel waar voor je geld... Anders kan ik natuurlijk net zo goed de standaard uitlaat eronder zetten :)

05 apr 2009 3:22

Hoe rauw wil je het hebben.....
Zelf te regelen :wink:

05 apr 2009 14:04

Bovenstaand filmpje is me misschien net wat TE enthousiast, ik wil het nog enigszins beschaafd houden :) Iets meer motorgeluid boven het turbo-geblaas uit zou mooi zijn :)

08 apr 2009 11:27

Ik heb ondertussen via e-mail met EPS en PM Performance contact gehad, ik moet zeggen dat ik PM Performance veel meer betrokken vind dan EPS... Dus denk dat ik misschien maar eens langs ga binnenkort :)

08 apr 2009 11:36

Volgens mij heeft Erwin er een open rioolleiding onder liggen...

08 apr 2009 20:33

Wimpie77 schreef:Volgens mij heeft Erwin er een open rioolleiding onder liggen...

dat is voor het chemisch toilet. :flush: :oops:

09 apr 2009 9:58

Zeker voor de passagier tijdens het driften...

09 apr 2009 14:29

Ik denk dat ik pm performance komende maand eens ga bezoeken :) Ik hou jullie op de hoogte.

11 apr 2009 12:04

Blijkbaar hoef ik geen katalysator onder mijn porsche te hebben aangezien hij van voor 1992 is. PM Performance raad mij aan om voor hun katvervanger twister te gaan, maar ik vraag me af of dat niet te veel kabaal gaat opleveren :D

Dus ik twijfel nog tussen zo'n twister of een sportkat.

http://www.pmperformance.nl/informatie.html#katalysator

Iemand die wat nuttigs kan zeggen hierover? :)

12 apr 2009 11:33

Onder mijn racer (944 N/A) hebben we de kat er onderuit gehaald en vervangen door een rechte buis. Voornamelijk vanwege gewichtsbesparing en vrijere doorstroom van gassen. Niet dat het van toepassing is bij mij maar voor de APK mag dit.
Daarnaast levert dit qua geluid vooral meer snerp op, weinig donkere tonen.

PS; ik lees dat die twister juist het geluid wat dempt. Volgens mij niet wat je wilt...

12 apr 2009 12:45

Dat snerpende geluid is waarschijnlijk wel wat ik zoek, maar het moet me niet TE hard worden... Niet dat ik als ik 150 rijd gek wordt van het kabaal en geen normaal gesprek meer kan voeren.

12 apr 2009 13:47

Het feit is dat de meeste mensen het kunnen waarderen als je auto juist minder geluid maakt. Dus als je die een plezier wilt doen kan je beter die euro's in andere chips stoppen. Daar kan je zelf ook veel plezier mee hebben. :mrgreen:

12 apr 2009 13:51

Het gaat me toch echt om het uitlaatgeluid, dat van mij wat rauwer mag en tuurlijk wordt het daarbij ook wat harder, maar het moet een beetje binnen de perken blijven, vooral voor mezelf, ik wil er ook nog lange ritten mee kunnen maken op "normale" snelheid zonder gek te worden van het kabaal.

12 apr 2009 20:41

Tja, dan kun je volgens mij het beste die katvervanger RVS buis van hun nemen. Volgens mij ook de goedkoopste oplossing. Kun je altijd weer terugwisselen voor de originele kat.
Volgens mij zal je vermogen ook een fractie stijgen, minder weerstand. Maar verwacht hier niet veel van.

18 sep 2010 17:45

interessante vraag, heb dat ook. Klinkt wel erg beschaafd.

Nog wat geworden bij pm performance? Na een jaar kun je vast wel wat updates geven als je de auto nog hebt natuurlijk :mrgreen:
Plaats een reactie