Ik ben heel tevreden met mijn 944 Turbo, alleen het uitlaatgeluid zou ik graag wat willen veranderen. Het geluid is nu het best te omschrijven als agressief geblaas (met dank aan de Turbo). Ik zou liever wat meer motorgeluid boven het "geblaas" uit horen. Het typische rauwe Porsche-geluid is wat ik zoek. Het geluid mag van mij ook gerust wat harder zijn, maar het moet niet zo zijn dat ik 's nachts niet meer thuis durf te komen, omdat ik dan de hele buurt wek. Ook zou het fijn zijn als ik bij lange stukken op de snelweg niet doof wordt van het uitlaatgeluid.
Zijn hier mensen die goede (of slechte) ervaringen hebben met een uitlaat op maat laten maken? En zo ja: Bij welk bedrijf?
Ik heb al eens op de websites van eps en pmperformance rondgekeken, iemand bekend met het werk van deze bedrijven?
Als ik het me goed herinner heeft Vinny een uitlaat van EPS onder zijn 944 en Erwin (Renntech) rijdt zelf een 944 turbo, dus zal je ongetwijfeld kunnen informeren over alternatieven.
De standaard EPS uitlaat voor de 944 turbo voor ca 700 euro maakt niet veel meer geluid als de orginele. Je kan natuurlijk daar ook een uitlaat laten maken maar dan zal de prijs nog wat hoger liggen.
Chris_H schreef: Het typische rauwe Porsche-geluid is wat ik zoek.
Als je echt rauw Porsche geluid wilt heb je de verkeerde Porsche. ( Je kunt natuurlijk de wastegate vastzetten, binnnen de kortste keren heb je rauw Porsche geluid) Wel kan de 944 een heel mooi geluid geven maar dat geluid wordt veroorzaakt door de uitlaat, niet door de Porsche-motor
Ik snap dat ik nooit het typische rauwe 6-cilinder boxermotor geluid ga krijgen met mijn 4-cilinder... Maar ik denk dat het toch wel mogelijk moet zijn om de 944 wat rauwer te laten klinken, of niet?
Wastegate vastzetten kan zomaar? Dat heeft verder geen gevolgen?
green944 schreef:De standaard EPS uitlaat voor de 944 turbo voor ca 700 euro maakt niet veel meer geluid als de orginele. Je kan natuurlijk daar ook een uitlaat laten maken maar dan zal de prijs nog wat hoger liggen.
Ik vraag me dus af of een op maat gemaakte uitlaat ook echt doet wat ik wil... Als je er een flink bedrag voor neertelt wil je natuurlijk wel waar voor je geld... Anders kan ik natuurlijk net zo goed de standaard uitlaat eronder zetten
Bovenstaand filmpje is me misschien net wat TE enthousiast, ik wil het nog enigszins beschaafd houden Iets meer motorgeluid boven het turbo-geblaas uit zou mooi zijn
Ik heb ondertussen via e-mail met EPS en PM Performance contact gehad, ik moet zeggen dat ik PM Performance veel meer betrokken vind dan EPS... Dus denk dat ik misschien maar eens langs ga binnenkort
Blijkbaar hoef ik geen katalysator onder mijn porsche te hebben aangezien hij van voor 1992 is. PM Performance raad mij aan om voor hun katvervanger twister te gaan, maar ik vraag me af of dat niet te veel kabaal gaat opleveren
Dus ik twijfel nog tussen zo'n twister of een sportkat.
Onder mijn racer (944 N/A) hebben we de kat er onderuit gehaald en vervangen door een rechte buis. Voornamelijk vanwege gewichtsbesparing en vrijere doorstroom van gassen. Niet dat het van toepassing is bij mij maar voor de APK mag dit. Daarnaast levert dit qua geluid vooral meer snerp op, weinig donkere tonen.
PS; ik lees dat die twister juist het geluid wat dempt. Volgens mij niet wat je wilt...
Dat snerpende geluid is waarschijnlijk wel wat ik zoek, maar het moet me niet TE hard worden... Niet dat ik als ik 150 rijd gek wordt van het kabaal en geen normaal gesprek meer kan voeren.
Het feit is dat de meeste mensen het kunnen waarderen als je auto juist minder geluid maakt. Dus als je die een plezier wilt doen kan je beter die euro's in andere chips stoppen. Daar kan je zelf ook veel plezier mee hebben.
Het gaat me toch echt om het uitlaatgeluid, dat van mij wat rauwer mag en tuurlijk wordt het daarbij ook wat harder, maar het moet een beetje binnen de perken blijven, vooral voor mezelf, ik wil er ook nog lange ritten mee kunnen maken op "normale" snelheid zonder gek te worden van het kabaal.
Tja, dan kun je volgens mij het beste die katvervanger RVS buis van hun nemen. Volgens mij ook de goedkoopste oplossing. Kun je altijd weer terugwisselen voor de originele kat. Volgens mij zal je vermogen ook een fractie stijgen, minder weerstand. Maar verwacht hier niet veel van.