Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Chippoint

06 apr 2009 16:44

Kweetet, de vraag is al eerder gesteld maar voorzover ik kon vinden niet beantwoord: wie heeft er ervaring met chippoint :?:

Ze lijken te weten wat ze doen (zie chippoint.nl), en doen meting voor en achteraf (afstelling op rollenbank). Het lijkt allemaal OK, maar ervaringen zeggen altijd meer.

Re: Chippoint

06 apr 2009 21:12

Rica zit bij je naast de deur :idea:
Chippoint heb ik geen ervaring mee

Re: Chippoint

07 apr 2009 9:36

een 993 atmosferisch chippen..............zonde van je geld... echt waar.

Re: Chippoint

07 apr 2009 9:44

Edit: Als je reageert op een post die meteen erboven staat, hoef je niet te quoten. Dat lees lastig en je reactie is logisch genoeg. Volledige quote van de post hierboven verwijderd.

eens !

en voor de Turbo ga ik naar Beek in Den Haag op aanraden van PCR zelf (en een bekende forummer)

Re: Chippoint

07 apr 2009 11:00

Heb destijds mijn 997 C2 laten doen bij Ziptuning, maar het resultaat was zeer beperkt waarneembaar (niet zo gek natuurlijk, maar toch). Zou er met een 993 zelf van af blijven...

Re: Chippoint

07 apr 2009 18:44

Tjah...zal gaan om plm 20-25 PK extra en idem Nms. Weet nog niet zeker of ik het die Euri waard vind.

Rica is aardig stukkie duurder; Beek ook maar iets minder en is ook vlakbij. Was benieuwd of iemand ervaring had want ze zeggen aardig wat porsches te doen.

@ John: ik zag dat jij eerder ervaring had opgedaan met chippen atmosferische motor?

Re: Chippoint

07 apr 2009 23:54

sanendave schreef:ze zeggen aardig wat porsches te doen.


Dan zou je denken dat er hier wel een paar tussen moeten zitten.

Laatst met de NPC bij een tuner geweest ergens bij R'dam in de buurt maar daar werd heel duidelijk gesteld dat chiptunen voor een niet Turbo motor nauwelijks effect heeft.

Re: Chippoint

08 apr 2009 1:47

goed verhaal op de website van chippoint, geen ervaring
Beek is zo-ie-zo goed

Re: Chippoint

08 apr 2009 14:23

heb idd. ervaring.............na zeer veel sleutel door denk ik de beste Chiptuner van Nederland, het resultaat van 319.9 naar 331 pk

Niet voelbaar, wel een deukje in de kromme eruit..


Een 993 tunen...echt begin er niet aan, ga je nooit merken, behalve in de portemonee....succes.


Een turbo kan je beter beet pakken....


en wrom...de 993 loopt al zo lekker..

Re: Chippoint

03 jun 2009 12:45

Vandaag (lekker eigenwijs :mrgreen:) toch naar Beek geweest.

Resultaat (m.n. van pre meting) mag best verrassend genoemd worden: met fabrieksinstellingen kwam hij uit op 295 PK (fabrieksopgave 272) en 368 NM (fabrieksopgave 330) :scratch:.

Anders dan sportuitlaatsysteem en K&N inlegfilter was alles origineel (100% zeker dat er nog niet aan electronica geprutst was). Het ouwe beestje verkeert dus in goede conditie, best geruststellend :thumleft:.

Ze hebben er uiteraard nog wat meer winst uit weten te halen 8).

Re: Chippoint

03 jun 2009 12:58

die je ook merkt? en dan niet alleen tussen je oren en in je portemonnee? :lol: Zou gaaf zijn!

Re: Chippoint

03 jun 2009 13:02

Wat was het eindresultaat en hoeveel euries was je kwijt en ben je tevreden, gezien het negatieve advies wat hier gegeven is?

Re: Chippoint

03 jun 2009 13:43

Ik heb nog niet zoveel gereden maar ik merk het (althans dat denk ik :mrgreen:) vooral bij hogere toeren. Is ook wel te verklaren als ik naar grafiekje kijk, daar is het verschil tussen oude en nieuwe waarde het grootst en ook is de begrenzer een klein beetje opgeschoven.

Eindresultaat 308 PK (plus 13) en 380 NM (plus 13). In verhouding met gemaakte kosten (E 650)beetje absurd, maar dat wist ik vantevoren. In verhouding met fabrieksopgaves (plus 36 PK en plus 50 NM) niet onaardig. Vond ik het waard? Jazeker; ik weet nu wat mijn blokje presteert (voor een non vario ram 993 blok zeer ok) en (als gezegd) ik merk er daadwerkelijk wat van (ook al weet ik niet hoeveel daarvan overblijft als ik de Pepsi cola blinddoektest zou doen :wink: ).

Ik had prestaties van het blok natuurlijk ook met een gewone meting kunnen achterhalen maar dat heb ik niet gedaan. Ik zal ook wel meer, meer, meer willen, maar dat zien we dan wel weer.

Re: Chippoint

03 jun 2009 13:46

Wat was het vermogen aan de wielen?

Re: Chippoint

03 jun 2009 14:07

Vermogens die van de rollenbank op de computer terecht kwamen zijn de genoemde vermogens (waren iets hoger maar zijn gecorrigeerd voor standaard waarden temperatuur, luchtdruk en luchtvochtigheid).

Re: Chippoint

03 jun 2009 16:33

Beek is een goede tuner en ik ben er zelf ook geweest om de puntjes op i te zetten.

Re: Chippoint

04 jun 2009 11:16

Chippen van een atmosferische motor is puur prestatie technisch gezien misschien niet heel erg de moeite waard, maar vaak is er wel een goeie verbetering in de drivebility merkbaar. Het ligt er dus maar net aan met wat voor verwachtingen je naar de chiptuner rijdt.....

Re: Chippoint

04 jun 2009 14:58

frank1977 schreef:.....maar vaak is er wel een goeie verbetering in de drivebility merkbaar.....



Wat is dat dan?

Re: Chippoint

04 jun 2009 16:14

Peter 993 schreef:
frank1977 schreef:.....maar vaak is er wel een goeie verbetering in de drivebility merkbaar.....



Wat is dat dan?


:lol:


Drivebility verbeteren voor mijn 3.2 is: de voorschermen maar weer eens gaan monteren voordat zomer voorbij is...

Re: Chippoint

04 jun 2009 19:06

Peter 993 schreef:
frank1977 schreef:.....maar vaak is er wel een goeie verbetering in de drivebility merkbaar.....



Wat is dat dan?


Zoals eerder in dit topic ergens vermeld dipje uit de vermogenskromme gehaald zodat die mooi vlak loopt, beter oppakken van onderuit, eventuele gaspedaalreactie veranderen, stationairloop wat anders. Allemaal kleine dingetjes waardoor de motor net wat beter of fijner loopt, oppakt (uit lage toerentallen) of doortrekt.

En of je daar dan geld voor over hebt, moet ieder voor zich uitmaken.

Re: Chippoint

04 jun 2009 20:50

Peter 993 schreef:
frank1977 schreef:.....maar vaak is er wel een goeie verbetering in de drivebility merkbaar.....

Wat is dat dan?

Stuurbekrachtiging op mijn 3.2...


:wink:

Re: Chippoint

05 jun 2009 0:50

Nicolò schreef:Stuurbekrachtiging op mijn 3.2...

mietje!

Re: Chippoint

05 jun 2009 8:15

300+ PK uit een 993. Prima! Bewijs dat Porsche gewoon kwaliteitsauto's bouwt. 650E waard? Tja? Boeien :lol:
Plaats een reactie