Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
08 apr 2009 10:55
Beetje bij beetje ben ik mijn start problemen aan het verhelpen van mijn 924 van '81. Binnenkort wil ik de brandstof druk laten meten en alles goed af laten stellen. Het enige probleem is nu nog dat de wagen wat moeilijker start al hij warm is en dan vooral als hij even stilgestaan heeft. Hij loopt dan bokkerig en lijkt niet op alle cylinders te lopen. Koud start hij prima.
Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat er een of meerdere injectors lekken. Vorig jaar heb ik ze ultrasoon laten reinigen. En daarna ook regelmatig injectorreiniger toegevoegd.
Mijn vraag is nu ,uitgaande van mijn veronderstelling (lekkende injector), kunnen de injectors van het k-jetronic syteem defect raken of is dat altijd een kwestie van vuil? Is er een manier om dit lekken eventueel te testen?
08 apr 2009 21:20
heb je ook al eens naar de warmloopregelaar gekeken? Heb nl zelfde probleem gehad: koudstart in 1 keer, warme start na 2-3 uur stilgestaan te hebben langer doorstarten en daarna idd eventjes "bokkerig" lopen.
08 apr 2009 22:15
Die heb ik vorige week nagekeken. Het hele ding uit elkaar gehad en schoon gemaakt. Daarna startte hij koud veel beter.
Zo op het zicht lijkt hij helemaal in orde. Ook electrisch heb ik hem doorgemeten. Het is een simpele uitvoering waaraan je ook niets kan afstellen.
Maar als ik zo hoor dat jij exact hetzelfde had begin ik toch te twijfelen. Heb al eens rond gevraagd of iemand er een heeft liggen om eens uit te proberen.
22 apr 2009 13:23
Vanmorgen een WUR gemonteerd die ik via Ebay gescoord had. Auto start aanmerkelijk beter en loopt ook mooier.
Volledig op temperatuur laten komen. Als ik hem dan weer start slaat hij onmiddelijk aan.
Maar blijf het probleem houden dat als hij dan een minuut of 20 stil staat slecht start. Wacht ik wat langer dan start hij weer prima.
Blijft voor mij een raadsel wat dat kan zijn. Alle onderdelen zijn schoon en. Nieuwe brandstofpomp. Koude startinjector werkt, luchtschuif doet zijn werk.
Of zou het nu nog een kwestie zijn van CO afstellen i.v.m. andere WUR?
22 jun 2009 20:29
Sorry dat ik even inbreek in dit forum, maar ik heb namelijk exact het zelfde probleem,
weliswaar met een bmw e30 maar de klachten zoals jij ze omschrijft komen exact overeen, al start die van mij wel altijd goed,
probleem zit hem in zoals jij al omschreef in de laufkultur bij een warme motor en dan pas na een minuut of 10-20 uit te zijn geweest. echt bokkig lopen en hij moet er dan even doorheen lijkt het wel
ik ben heel benieuwd naar jouw oorzaak want ik ben al een 3 maanden aan de gang zonder resultaat
24 jul 2009 13:58
Als ik even mag..
Een nieuwe WUR of 2e hands gemonteerd "moet altijd" nog worden afgeregeld. Dat is een klusje van niks maar je heb wel een brandstofmetertje nodig.
Of je kunt je WUR ook instelbaar ombouwen dan kun je het evt ook zonder brandstof meter de toevoer bij koud en warm regelen op de WUR afstellen.
Eduard Kepel
27 jul 2009 23:38
De WUR van een 924 is niet regelbaar voor zover ik weet. Aan de achterzjide is hij geheel gesloten. Heb inmiddels ook de accumulator vervangen. De wagen start wel beter als hij warm is. Maar het schijnt toch een kwaal te zijn van veel 924's.
28 jul 2009 19:21
Hallo
De wur is in feite altijd instelbaar geweest, dit doen ze al in de fabriek voor je. (Oud verhaal. Lees maar eens op Pelicanparts)
Vele 944 924 911 en 928 bezitters vooral amerikanen en duitser gingen je al voor met afstellen van de wur.
Kijk maar eens goed aan de onderzijde van een willekeurige wur. Bij de wur voor de meeste type porsches (of BMW mercedes, golf met CIS) zie je een rond messing of metalen plaatje. Hiermee stel je de veerdruk in tussen bi-metaal arm en diafragma.
Als de stelplaat aan de onderkant naar binnen wordt getikt (zo doen ze dat) bv 1 mm neemt de druk toe en wordt de brandstof toevoer armer. Dus wil je de brandstof rijker dan dien je de plaat iets naar buiten te tikken. Hiervoor moet je de wur wel openmaken. (Uiteraard hang je natuurlijk wel een brandstofdrukmeter tussen de verdeler en de wur om de voortgang hierna te meten)
Ik heb een artikeltje geplaats hoe je van buitenaf door een kleine aanpassing je wur kunt afstellen.
(regelbare branstofdruk regeling)
Suc6
Eduard
28 jul 2009 21:25
Dat is een leuk project. Ik heb er nu toch nog een over dus die kan ik er mooi voor gebruiken.
Ik heb over de WUR heel wat af gegoogled maar ben jou beschrijving nooit tegengekomen.
Als ik het dan helemaal mooi wil hebben zet ik er ook nog zo'n brandstofdruk meter tussen die wel veel op Ebay aangeboden wordt.
Enfin weer een leuke klus om uit te voeren.
Bedankt voor je uitgebreide informatie.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.