Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 apr 2009 16:42
Wat een mooie rit was eindigde in een domper, het begon heel vreemd op de snelweg eerst ging de radio aan en uit en aan en uit, daarna hielt de motor in geen vermogen meer. Uiteindelijk voor het stoplicht de auto leek wel op 2 of 3 cilinders te lopen kwam bijna niet meer weg. auto stil gezet motor uit daarna is motor niet meer te starten. Olie druk + niveau was perfect tot de laatste seconde. auto is nu weg gesleept en staat voor de deur. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??
Alle ideeen zijn welkom.
12 apr 2009 16:46
accu laadt niet op.
12 apr 2009 16:48
keespieter schreef:... motor uit daarna is motor niet meer te starten.
Wil zeggen: draait niet meer rond? Controle/rode lampjes nog wel aan?
Lijkt me accu leeg en dus laadstroom/dynamo systeem defect.
Goed dat er wel oliedruk was tot het laatste moment
12 apr 2009 18:27
Check ook ff de massa van de accu. Losmaken-schoonmaken-weer vastzetten.
Ik bedoel het massapunt aan de carosserie.
12 apr 2009 19:56
Ik zal morgen is wat dingen gaan probberen, dan heb ik ook de beschikking over een brug eventueel, alvast bedankt voor de tips ik hou jullie op de hoogte wat het is.
12 apr 2009 21:34
Zal wel de spanningsregelaar op de dynamo zijn.
Gewoon even door laten meten bij een specialist of accuboer.
12 apr 2009 22:16
Met mijn P uit '86 zelfde gehad, dynamo kapot en dus lege accu. Ik zou zeggen, op de oplader en morgen starten. Suc6
12 apr 2009 22:37
Zou wel vreemd blijven dat er geen rood lampke is aangegaan.
Of heb je dat gemist door het stralende zomerweer op heden
13 apr 2009 12:58
Vandaag auto met startbooster gestart tik lopen, auto na 1 minuut uitgezet en start als een droom. het rode lampje op dashboard van de accu/dynamo gaat gewoon uit. de dynamo snaar staat erg slap ik denk dat deze te veel slipt en daardoor te weinig bij laat. ik ben de accu nu aan het bijladen met de druppel lader en heb het snaartje op de juiste spanning gezet. Ik hoop dat de auto nu goed blijft.
13 apr 2009 13:34
Als de snaar slipt had je dat volgens mij moeten horen.
En als 'tie zo veel slipte dat de accu niet bijlaadde dan zul je ook weinig koeling hebben gehad.
Toch?
13 apr 2009 18:00
Als de spanningsregelaar/dinamo of accu verdacht zijn, even een multi-meter op de accu poolen aansluiten.
Auto starten (uitlezen wat er gebeurd). Als ie mooi loopt en je verhoogt het toerental (uitlezen). Weet je eigenlijk gelijk de spanningsregelaar/dinamo zijn werk goed doet.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.