Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 apr 2009 7:50
mijn oliekoeler ( aan de motor ) lekt olie ,de olie komt tussen de koelellementen uit . is dit een kwaaltje dat veel voorkomt of gebeurd dit zelden ? ik had dit graag geweten omdat het prijsverschil tussen een gebruikte of een nieuwe nogal aanzienlijk is .
22 apr 2009 8:30
Persoonlijk zou ik voor 'n nieuwe oliekoeler gaan ... met 'n gebruikte weet je niet hoe veel (of weinig) tijd er tussen zit voordat je weer op zoek kunt naar 'n andere
Of 'n (gebruikte) oliekoeler goed is moet je 'm verwarmen en op druk brengen ... ergo: monteren en gaan rijden
Gebruikte onderdelen doen vaak zo'n 50 a 75% van de nieuwprijs - afhankelijk van het aanbod en conditie van het gebruikte product
22 apr 2009 17:11
helaas koste deze 1250 euro voor een nieuwe,daarom mijn vraag of deze nogal veel kapot gaan of ni.anders opteer ik wel voor een gebruikte
22 apr 2009 17:19
Zijn die dingen niet te reviseren? Radiateurs wel... mijn radiateur kostte ook iets van 900 euro bij Porsche, nieuw koelblok met garantie voor 300.
22 apr 2009 20:47
Een gebruikte koeler is wel het laatste wat ik zal doen. Je weet nooit wat voor troep er in zit, bijvoorbeeld door een ernstige motorschade.
22 apr 2009 21:46
Meteen upgraden naar een 3.2 oliekoeler, deze schijnt beter te koelen zegt "Men" in specialistenland.
Wellicht is een ander type (universeel) koeler ook mogelijk/beter/voordeliger of een combinatie van de drie...
Ik volg dit topic met belangstelling, ik heb ook nog zo'n spijltjeskoeler in mijn rechtervoorscherm.
Gr. Gijs
22 apr 2009 22:25
als je de oliekoeler aan het blok bedoelt zou ik eerst even kijken of de lekkage niet ergens anders vandaan komt. Boven op het blok en dus boven de oliekoeler zitten een aantal dingetjes die olie kunnen lekken.
Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
-lekke oliethermostaat (pakking)
-carterontluchting
-ontluchtingslang
Ik zou eerst deze dingen uitsluiten voordat je aan een nieuwe dure oliekoeler begint
23 apr 2009 7:56
ik zal van de week eens goed kijken vanwaar de olie komt .ik heb heb een 2 tal uren in de fille gestaan met de wagen , zou dit er iets met te maken kunnen hebben ? moet ik de oliekoeler aan de motor er eerst afhalen om aan die oliethermostaat te kunnen ? het zou mij veel geld kunnen besparen als het 1 van deze probleempjes zou zijn
12 mei 2009 10:29
oliekoeler kon niet meer hersteld worden .heb iemand gevonden in duitsland die de orginele kon leveren voor 500 euro.is vandaag aangekomen met de post. scheelt toch meer dan de helft als ik hem bij porsche zelf had besteld .nu nog juist monteren
12 mei 2009 13:54
Je kunt de oude na demontage op lekkage controleren dmv perslucht met een beetje pielen.
Zou zelf ook nooit een gebruikte durven monteren; als hij een motorschade heeft meegemaakt kan er troep in zitten; dat ktijg je er nooit helemaal uit.
12 mei 2009 22:28
die ik gekocht heb is splinternieuw en orgineel van porsche voor 500 euro .
14 mei 2009 19:15
waar heb je deze gekocht. Ga namelijk binnenkort mijn olieleidingen ed vervangen.
14 mei 2009 19:48
op ebay duitsland,verkoopt orginele oliekoelers voor 500 euro + 22 euro verzendkosten .ik had in amerika er ook gevonden voor 467 euro inclusief verzendkosten maar dan was het geen orginele
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.