Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

nadieselen 944 K6 1986

26 mei 2009 13:15

sinds kort heb ik een 944 aangeschaft nu is er een probleem als de motor op temperatuur is stottert hij bij optrekken in zijn eerste versnelling en dieselt hij na (ongeveer 3 sec)

wie weet wat dit probleem kan zijn.

B.V.D.

groetjes paul

Re: nadieselen 944 K6 1986

26 mei 2009 15:07

dat nadieselen kan zijn dat je brandstoftoevoer niet helemaal afsluit op het moment dat je de motor afzet. Hij druppelt dan nog even na.
Dat stotteren kan zo veel zijn; houdt hij ook in bij andere snelheden, toerentallen, versnellingen? Is het inhouden, bokken of iets anders?
Iets meer info, dan is het beter achterhalen wat het probleem is.

Re: nadieselen 944 K6 1986

26 mei 2009 16:07

Drewster bedankt voor je reactie,

je kan het inderdaad bokken noemen (alleen bij warme motor in de eerste versneling)
voor de rest in andere versnelingen en diverse snelheden geen probleem.
bij meer gas geven bij optrekken is het probleem niet meer merkbaar.
motor hou ook niet in !!! rijd als een speer

gr paul

Re: nadieselen 944 K6 1986

26 mei 2009 16:25

Nadieselen betekent dat de motor zonder 'normale' ontsteking van de bougie nog beetje napruttelt.

Voor dit proces is brandstof en onsteking nodig. Het laatste dan door hete plekken in de verbrandingsruimte, waarschijnlijk door (overdadig) koolaanslag wat nagloeit.

Re: nadieselen 944 K6 1986

26 mei 2009 16:40

Paul van engelen bedankt voor je reactie,

zijn er reinigingsmiddellen om deze koolaanslag te verwijderen ? (via brandstof toevoeging)

of is het een optie om de duitse autobaan onveilig te maken (schoonbranden door langdurig hard te rijden)

of zit er niets anders op dan de cilinderkop te verwijderen en alles schoon te bostellen ?

ter info deze auto heeft 158.000 miles gereden altijd keurig zijn beurte gehad

Re: nadieselen 944 K6 1986

26 mei 2009 23:38

Er zijn brandstof additieven beschikbaar die dit zouden moeten kunnen, ook V-Power/BP Ultimate zouden een reinigende werking hebben maar natuurlijk minder als een additief denk ik.

Re: nadieselen 944 K6 1986

27 mei 2009 12:44

loop gewoon alles even na; bougies eruit, die geven wel een indicatie over hoe jouw verbranding verloopt. Zijn ze zwart, dan staat ie te rijk en heb je waarschijnlijk ook wel koolaanslag op je zuigers. Mijn remedie is dan even blazen (additieven tot het minimum beperken, maar dat is iets persoonlijks...) maar dat heeft natuurlijk alleen maar zin als je de oorzaak van de rijke verbranding ook wegwerkt.

Mijn vermoeden is toch brandstoftoevoer; nadieselen en bokken kan duiden op teveel brandstof vanaf stationair. Door een gebrek aan zuurstof in de verhouding (je hebt nog geen rijwind) kan hij moeilijk gaan lopen. Iets wat ophoudt op het moment dat je rijwind gaat vangen. Injectorrubbertjes vervangen?

Re: nadieselen 944 K6 1986

27 mei 2009 16:01

Paul van Engelen schreef:Nadieselen betekent dat de motor zonder 'normale' ontsteking van de bougie nog beetje napruttelt.

Voor dit proces is brandstof en onsteking nodig. Het laatste dan door hete plekken in de verbrandingsruimte, waarschijnlijk door (overdadig) koolaanslag wat nagloeit.


Sluit ik me bij aan.

Schroef de bougies er een uit en meet eens compressie. Denk ook aan een grote hoeveelheid koolaanslag in de kop en op de kleppen.
Plaats een reactie