Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 jun 2009 21:30
Hoi,
wanneer moet je een 3.2 motor reviseren , wat zou een normale km stand zijn?
mijn 3.2 heeft 195000 gelopen en verbruikt geen druppel olie
gaat de motor makkelijk 3 ton mee?
ik hoor het wel
gr Remco
19 jun 2009 21:38
gewoon doorrijden. ijzersterk spul. bij symptomen weer bellen.
19 jun 2009 22:14
Momenteel 270 K km plus zonder revisie,maar wel met veel liefde en toewijding, altijd keurig warmrijden en onderhoudsbeurten uiteraard laten uitvoeren. dan kan het nog n tijd goed gaan.........
19 jun 2009 23:04
Zoals in Peter Morgans - Original 911 op pagina 143 over de 3.2 wordt beschreven:
It's the best value 'contemporary' 911 and mileage is relatively unimportant because the engine is so reliable.
Kortom, de motor goed verzorgen scheelt al een hoop...
19 jun 2009 23:32
remcodevries schreef:Hoi,
gaat de motor makkelijk 3 ton mee?
Niet makkelijk. Maar uitzonderingen heb je altijd.
2 ton: wel makkelijk, ook al heb je ook uitzonderingen naar beneden. Ik heb vaak een motor met 150.000 tot 200.000 uit elkaar gehad omdat een cilinderdraadeind geknapt was of dat de olielekkage te veel was om er niks aan te doen.
En als je de cilindervoetpakkingen moet vervangen boven de 150.000 km omdat ze te veel lekken, wordt meestal ook wel een preventieve revisie uitgevoerd.
.
20 jun 2009 9:40
Hoi Remco
De onze heeft er momenteel 256.000 km opzitten
, zonder revisie,
en de motor loopt nog steeds als een Klokje
Goed warm rijden en de juiste beurten op zijn tijd zijn wel belangrijk
Gr. Rob
20 jun 2009 9:44
Erwin,
En als je de cilindervoetpakkingen moet vervangen boven de 150.000 km omdat ze te veel lekken, wordt meestal ook wel een preventieve revisie uitgevoerd
Wat wordt tijdens een preventieve revisie precies gedaan
20 jun 2009 12:49
Denk aan zuigerveren, distributiekettingen, klepgeleiders en eventueel drijfstanglagers en onderste cilinderdraadeinden.
.
20 jun 2009 23:04
Mijn 3.2 heeft ondertussen 250.000 km gelopen maar ook hier nog geen vuiltje aan de lucht. Lekt nergens, nauwelijks olieverbruik en vandaag in Duitsland nog even 250 op de teller gehad
en dit na 25 jaar..
21 jun 2009 1:42
ik heb een 911 geweten met 660.000 km op de teller , nooit oopen geweest , wel 3 nieuwe versnellingsbakken
bere sterke motors
21 jun 2009 10:31
wat is er dan mis met dit soort 915 versnellingsbakken?
ik heb ook een merc. uit 72 al ruim 6 ton op de teller en schakeld altijd als een zonnetje .
porsche is toch ook duits
21 jun 2009 10:38
Als je met die met die Mercedes net zo zou rijden als met 'n Porsche (eigenlijk) de bedoeling is, haalt 'ie ook de 6 Ton niet
Daarnaast vergelijk je niet alleen twee heel verschillende auto's - maar ook twee heel verschillende motoren
22 jun 2009 12:45
Mijn 3.0 liter Benz uit 1980 had 80 pk.....
22 jun 2009 13:17
diesel neem ik aan? 2 tujbos?
22 jun 2009 13:36
dit heeft toch niks te maken met de levensduur van een versnellingsbak
22 jun 2009 14:44
de 915 -bak zat aan zijn max wat betreft koppel met de 3.2. de row (231pk) hebben ook een koeler aan de bak gekregen. in 87 ging P G50 bakken gebruiken van een of andere externe leverancier.
22 jun 2009 16:44
wolf schreef:de 915 -bak zat aan zijn max wat betreft koppel...
dachtutnie...
22 jun 2009 16:55
welles.
22 jun 2009 19:01
zeker gezien in een online lijstje van 'Auto und Sport'
22 jun 2009 19:17
enlighten me, oh goddelijke slapeloze.
23 jun 2009 1:18
915 wordt pas kritiek rond de 350 tot 400 pk
23 jun 2009 10:32
Waarom dan over op G50? Waarom koeler?
23 jun 2009 10:39
G50 = evolutie
Hydraulische koppelingPorsche gebruikt ook nu versnellingsbakken van 'n externe leverancier
Mercedes
23 jun 2009 13:45
wolf schreef:Waarom dan over op G50? Waarom koeler?
G50 is een technisch modernere bak. Is ook sterker dan de 915, maar de 915 zat bij de 3.2 nog lang niet aan de limiet...
23 jun 2009 13:47
Olaf schreef:Porsche gebruikt ook nu versnellingsbakken van 'n externe leverancier
Mercedes
alleen op de turbo-tip toch? of inmiddels ook op andere modellen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.