Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 jun 2009 21:33
Ik heb startnarigheid met mijn P
Als de startmotor al rondkomt gaat dat errug langzaaaam, maar hij pakt wel aan. Echter, soms draait de startmotor in het geheel niet en hoor ik alleen maar een klikkend geluid. Starten gaat dan alleen met behulp van startkabels.
Als de motor dan even gedraaid heeft en ik start weer, pakt hij zonder problemen, maar na een nachtje slapen, is het klikkende geluid er weer en geeft de motor geen sjoechem.
Wie weet raad?
23 jun 2009 21:33
Hoe is de conditie van je accu
23 jun 2009 21:36
Lijkt prima. Verlichting doet 't, claxon ook, alarm. Kan echter niet checken vanwege het ontbreken van de juiste middelen
23 jun 2009 21:38
ik zeg accu. zelfde gehad. alles deed het, na een paar keer starten overigens ook niet meer.
23 jun 2009 22:06
Ik zal morgen eens kijken, anders maar naar de specialist
23 jun 2009 22:11
100% zeker is de accu!
23 jun 2009 22:12
Iedere garage heeft een meter om je accu en je dynamo op te meten.
Hoef je niet speciaal naar een "specialist" voor
23 jun 2009 22:22
Heel duidelijk de accu!!
23 jun 2009 22:22
Alfred schreef:Iedere garage heeft een meter om je accu en je dynamo op te meten.
Hoef je niet speciaal naar een "specialist" voor
Ik heb een goed adres en bovendien........... garantie!
24 jun 2009 9:28
Ik zeg: ACCU
24 jun 2009 9:32
Als iedereen dat zegt, dan denk ik dat ze gelijk hebben: accu!
24 jun 2009 9:33
Nu dacht ik net - het zou natuurlijk ook de dynamo kunnen zijn
24 jun 2009 9:44
Helemaal fout
Inspuitventielen reinigen, daarom start 'ie natuurlijk niet
En dat klikken zijn de magneten in de ventielen
24 jun 2009 9:49
Paul II schreef:Helemaal fout
Bij mijn eerste coupe was de dynamo overleden. Auto startte op de accu, maar deze werd niet meer opgeladen en werd dus steeds leger. Op een gegeven moment startte hij niet meer. Plaatselijke garage constateerde dat de accu overleden was, bouwde er een nieuwe accu in en toen deed hij het weer. Tot een paar weken later...
Dynamo laten vervangen en van de plaatselijke garage iets van 70-75% van de aanschafprijs van de accu terug gehad.
Dit schoot me net te binnen, vandaar dat ik dat ook even vermeldde...
24 jun 2009 9:54
Edit: volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd O.Zelde verhaal , ook meegemaakt
uiteindelijk bleek mijn batterij (toch) ook
aan vervanging toe ,
dus niks percent terug
gr Diablo
24 jun 2009 10:13
Volgens mij is de startmotor aan revisie of vervanging toe
.
24 jun 2009 10:23
dme relais
24 jun 2009 10:27
ik zeg gescheurde cylinderkop...
Maar voordat je de motor laat reviseren/vervangen toch even de accu checken.
24 jun 2009 10:40
Ik denk gebroken kleptuimelaars vanwege te hoge toeren!
24 jun 2009 11:47
dan weet ik wat dat gaat kosten
sorry heb je ook niks aanrobert
05 jul 2009 23:46
Ik heb onlangs hetzelfde euvel gehad. De startmotor draaide niet meer rond op de accu. Accu laten checken, deze bleek "goed" te zijn volgens de diagnose apparatuur van de P specialist.
Maar toch steeds startproblemen, echter op de startkabels startte hij wel. Ik dacht zelf eerst aan een lekstroom waardoor mijn accu leeg liep. De specialist heeft alles doorgemeten, geen lekstroom, en uiteindelijk bleek toch de accu aan vervanging toe. Het voltage was goed, maar er kwamen nauwelijks nog amperes uit de accu waardoor de startmotor te weinig stroom kreeg. Inmiddels de accu vervangen voor een Bosch Silver en nergens last meer van.
06 jul 2009 9:14
En Schumer?, al wat te melden?
06 jul 2009 18:55
Curiosity killed the
Maar desalniettemin, er zit een nieuwe accu in, maar ik denk dat een week te kort is om er iets nuttigs over te zeggen. Feit is wel dat starten geen probleem is op dit moment. Het Servicecenter raadde me echter wel aan een druppelaar te gebruiken, aangezien de auto aardig wat stroom gebruikt tijdens stilstand, alarm, klokje en dan nog de nodige reststroom, waar de 964 om bekent staat
. Na een weekje stikstand zou de accu wel eens leeg kunnen zijn.....
Alla, ik hou het de komende weken in de gaten. Bij nieuws zijn jullie de eersten die het horen. En.....
Geen nieuws is goed nieuws. !
06 jul 2009 19:50
bij een goede accu en geen rare dingen mag je accu na een week dus niet leeg zijn. dan is er echt wat aan de hand.
horn - 964 met bosch silver die zonder druppellader toch echt na 3 weken probleemloos start
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.