Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
11 jul 2009 13:31
allen,
heb gisteren een rijvaardigheids training gedaan met Gijs van L. kwam ik er opeens achter dat de motor regelmatig inhoudt. bij het gasgeven is dan ineens het vermogen weg. onwijs vervelend. dme reeds vervangen en geen verschil. het lijkt erop dat de motor op zulke momenten geen/niet genoeg bezine krijgt.
kent iemand dit probleem?
Ik hoor het graag.
Gerben
11 jul 2009 14:17
Gaat het over een 993, itt tot je avatar en album
Ken dit van de 993, bleken de verdelerkappen te zijn die doorsloegen: de vonk vindt dan een niet bedoelde weg, dus minder/weinig bij de bougie.
Trad ook op bij acceleren en (nog) niet bij constant gas.
12 jul 2009 15:06
gerben,
wanneer treedt het probleem op?
alleen als het regent of heeft geregend
----> waarschijnlijk overslag bij de ontsteking, kabels of verdeelkappen rotor etc
als de motor koud is
----->temp meter op de kop
ontsteking diverse onderdelen (bobines etc)
startblokkering oid
als de motor warm is
----->benzine pomp
dme relais
luchtmassameter
ik ben geen techneut, maar ik denk dat als je alles vervangt wat hierboven staat je een perfecte auto hebt die geen schokproblemen meer kent.
12 jul 2009 16:14
gerben schreef: dme reeds vervangen en geen verschil.
dme of alleen dme relais???
Was het op de natte baan of vlak daarna? indien ja zou ik even kabels en rest van ontsteking checken. Riempje verdeler nog heel?
13 jul 2009 10:16
Lijkt me een ontstekingsprobleem: rotors, verdeelkappen, kabels en bougies eens vernieuwen? Is meestal al dik 10 jaar oud...
15 jul 2009 18:13
precies hetzelfde gehadmet de 964. Was bij mij de microswitch relais. Die regelt stationair en volgas.
15 jul 2009 19:42
je had toch gelijk bij cursus het DME-relais vervangen??
had dat niet geholpen??
ik was er met die rode 924
15 jul 2009 23:26
trap dat hok eens op zn staart misschien dat ie verstopt zit met prut... door al dat gepruttel van je!
30 jul 2009 16:19
Ik heb het ook gehad, eerst DME relais vervangen, later wilde hij helemaal niet eens meer starten. Toen DME zelf vervangen en alles was anders, hij liep zoals ik hem nog heb gekend! Geen inhouden meer soepeler oppakken bij koude motor etc. Succes met zoeken!
30 jul 2009 16:45
Wat doet een DME eigenlijk
, waar staat deze afkorting voor
Vast bedankt
30 jul 2009 16:47
Digital Motor Electronic
DME staat voor: Digital Motor Electronic.
Dit is de algemene term voor digitale injectie en ontstekings sturing op ontbrandings motoren, ook wel ECU genoemd. De DME of ECU zal alle parameters van de motor verwerken, temperatuur, toerental, gaskleppen, en nog vele andere, om dan de motor van onder andere de juiste hoeveelheid benzine te voorzien, en ook de juiste ontstekings timing...
Bijvoorbeeld Bosch Motronic.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.