Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
18 jul 2009 20:21
Hallo iedereen,
ik zit al een paar maanden met een fenomeen dat me begint te irriteren.
* Koude motor, starten , na een paar seconden toerental op ongev. 1100 rpm.
Na enkele minuten zakt het toerental naar de +- 850 rpm. Prima. Na een tijdje
gereden te hebben, stoppen aan bijv. verkeerslicht : toerental op 1100 rpm.
Ook wanneer ik het stationair toerental even 'forceer' naar lager ( koppeling +
rem), komt het toerental terug op 1100 rpm.
Nu, alvorens ik een aantal zaken na zal kijken had ik graag jullie suggesties/
opinies hierover gehad.
Opmerkelijk is dat de wagen 2 op de 10 keren wel mooi op 850 rpm draait.
Dingen die ik nog NIET nagekeken heb :
- vervroeging in de verdeler ( vastzittende vlieggewichtjes , lekkende slang)
- stand van de stelschroef op de decelaration valve
- co waarde; was op de laatste controle 3,4% als ik me nog goed herinner
Extra info : 911 SC van '80 ( A reeks, 188 Pk, ROW , 235000 Km, Normale benzine)
Alvast bedankt voor alle tips
Dirk
18 jul 2009 20:23
Stom vraagje,
is dat ene met kat ?
18 jul 2009 20:46
Diablo schreef:Stom vraagje,
is dat ene met kat ?
Daar ben ik vrij zeker van, ik twijfel nu heel even of het
een geregelde of niet geregelde kat is , ik vermoed het
eerste. Kan nu niet direct onder mijn wagen gaan liggen.
Ik ben er nog niet volledig uit maar mijn wagen is de
derde laatste van de A reeks, en daar de Porsche
jaren lopen van juni tot juni, is dit steeds (voor mij
dan toch) een randgeval geweest.
Dirk
18 jul 2009 20:48
Hoi,
Ik doelde daarmee dat de lambdasonde waarschijnlijk de oorzaak zou (kunnen) zijn,
gr Diablo
18 jul 2009 21:00
Diablo schreef:Hoi,
Ik doelde daarmee dat de lambdasonde waarschijnlijk de oorzaak zou (kunnen) zijn,
gr Diablo
Dag Diablo,
zonder je kennis in twijfel te willen trekken, waarom denk je
hieraan ?
18 jul 2009 21:05
Omdat de lambdasonde een (soort) elektronische co regelaar (levert naargelang +-1,5 volt uit naar kastje) is en dit zeker het toerental beinvloed ,
heb het trouwens meermaals meegemaakt in mijn beroep .
Dus ik zou zeggen lambdasonde uitmeten !
gr Diablo
18 jul 2009 21:13
Diablo schreef:Omdat de lambdasonde een (soort) elektronische co regelaar (levert naargelang +-1,5 volt uit naar kastje) is en dit zeker het toerental beinvloed ,
heb het trouwens meermaals meegemaakt in mijn beroep .
Dus ik zou zeggen lambdasonde uitmeten !
gr Diablo
Bedankt voor de tip, zal dit morgen doen.
19 jul 2009 10:07
ik heb hetzelfde met mijn 911 2.7 zonder kat.
soms blijft mijn toerental op 850-900. De andere keren op 2100. Na het forceren keert deze terug naar 2100. Na goed warm rijden kan het zijn dat ik de dagen daarna weer op 900 zit
19 jul 2009 10:35
Hallo Kev,
Kan natuurlijk vanalles zijn he ,
maar heb je al gekeken naar een vacuumleiding die lek is (bv onderdruk Verdeler)?
of vervroeger op verdeler zelf testen op lek .
die dan valse lucht zou kunnen zuigen , of bv speling op as verdeler ?
Speleng op gasklep zou ev ook kunnen ,
Heeft die bv een stappenmotor (openen en kuizen)?
en zo kan ik nog wel ff doorgaan he,
gr Diablo
21 jul 2009 12:20
ik heb inderdaad ook al in mijn hoofd gezeten met de speling op de gasklep. Dit is quasi het enige stuk dat ik nog niet vervangen heb aan de motor. Heb de vacuum al laten testen en deze was goed.
Ik ga binnen een week of 2 kijken voor een nieuwe gasklep. ik hou jullie op de hoogte
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.