26 jul 2009 21:53
26 jul 2009 21:57
26 jul 2009 22:17
26 jul 2009 22:22
brian951 schreef:Hallo,
..., met het keverblok bekroop mij de vraag of de topsnelheid van een 911 ook de cruisesnelheid is.. roep vast iets heel doms nu dus laat maar komen
27 jul 2009 9:39
brian951 schreef:bekroop mij de vraag of de topsnelheid van een 911 ook de cruisesnelheid is..
27 jul 2009 21:46
brian951 schreef:bekroop mij de vraag of de topsnelheid van een 911 ook de cruisesnelheid is..
27 jul 2009 21:49
Renntech schreef:
Vele Porsche's halen op topsnelheid bijna maximaal toerental, ik zou dit niet langer dan een paar minuten rijden, zeker niet bij een motor die meer dan bijvoorbeeld 180.000 km heeft gedraaid.
28 jul 2009 12:00
28 jul 2009 12:23
brian951 schreef:maar even het onderwerp van dit topic veranderen is "de topsnelheid van rob zn 964 met 993 blok" ?
28 jul 2009 12:28
28 jul 2009 13:49
rob964.c4 schreef:
we hebben het erover of je die snelheid ook continue kan rijden, renntech geeft aan van niet, althans niet te lang.
28 jul 2009 13:50
Diablo schreef:Vraagje die ik mij ook altijd afstel is hoeveel top zou zijn van een 3.2 met 231 pk (met chip),
dan bedoel ik op de teller ,
Iemand al uitgetest?
Ik heb de teller van een 964 en weet niet in hoeverre deze te vertrouwen is ,
maar heb toch al met gemak de 270 km/h gehaald ,harder durfde ik niet.
haal ook gemakkelijk meer dan 7200 t/m (sinds chip)
iemand ???
gr Diablo
28 jul 2009 16:47
28 jul 2009 16:58
28 jul 2009 17:02
28 jul 2009 17:22
Diablo schreef:Iemand al uitgetest?
28 jul 2009 18:24
28 jul 2009 21:43
Devilson schreef: Renntech meent dus kennelijk dat Porsches vrij matig van kwaliteit zijn.....
28 jul 2009 22:20
Renntech schreef:
Volgens mij heb ik dat helemaal niet gezegd....
Ik heb ook wel eens een 911 gereden waarbij de motor begon in te houden net onder de 7000 omw/min omdat de klepveren het niet meer konden bijbenen en de inlaatkleppen begonnen te zweven. Dat was achteraf te zien aan de zuigers waarbij alle kleppen duidelijk de zuiger hadden geraakt.
Ik vindt niet dat je dan over topsnelheid= kruissnelheid kunt spreken.
Ik kan me niet voorstellen dat urenlang 7000 omw/min rijden met een 911 geen overmatige slijtage geeft. Ik denk wel dat een frisse 911 motor daar heel lang tegen kan.
en weet nog wel dat ik ook langzamer moest gaan rijden om de olietemperatuur weer te laten zakken.
Het nadeel van een monteur die ook wel eens een motor reviseert is dat hij weet wat er allemaal gebeurt als een motor constant vol belast wordt. Niet alleen theoretisch, maar ook in de praktijk.
Soms is het makkelijker dat je niet alles weet.
28 jul 2009 22:31
28 jul 2009 22:32
28 jul 2009 22:39
Renntech schreef:Owh, wat ben ik blij dat jij het met mij eens bent, had geen zin in de hele avond argumnten te moeten onderbouwen
28 jul 2009 22:44
28 jul 2009 23:54
Diablo schreef:Vraagje die ik mij ook altijd afstel is hoeveel top zou zijn van een 3.2 met 231 pk (met chip),
dan bedoel ik op de teller ,
Iemand al uitgetest?
Ik heb de teller van een 964 en weet niet in hoeverre deze te vertrouwen is ,
maar heb toch al met gemak de 270 km/h gehaald ,harder durfde ik niet.
haal ook gemakkelijk meer dan 7200 t/m (sinds chip)
iemand ???
gr Diablo
29 jul 2009 0:08