Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
09 aug 2009 12:15
de auto van mijn zwager (boxster 2.5) is gestrand in het buitenland na een enorm geratel uit de motor en vervolgens liep de olie eruit, volgens de garage - geen porsche is de disributieriem gebroken, heeft een boxster die?
09 aug 2009 12:17
distributieketting, google is je vriend..........
De motor is een 2.5, 2.7 of 3.2 liter watergekoelde 24 kleps boxermotor met variabele inlaattiming -tot 25 krukas graden-, hetgeen voor een grillig verloop van het koppel zorgt.
De 96er modellen hadden "slechts" 204 PK bij 6000 t/min, terwijl de nieuwe S uitvoering 252 PK aan de krukas brengt bij 6250 t/min. Die krukas is overigens zevenvoudig gelagerd in een speciale brug met gietijzeren ringen, wat de lagerspeling tijdens de opwarmfase constant houdt en zo het motorgeluid vermindert. De distributie geschiedt via veel kettingen -zie tekening- wat totaal niet lijkt op de 1500cc Fuhrmann motor van de 550 met zijn "Über Königswellen angetriebenen Nockenwellen", welke goed was voor 110 PK bij 6200 t/min.
De Fuhrmann motor had een vermogen van 148 PK-
Laatst bijgewerkt door
Boxy&Boraman op 09 aug 2009 12:19, in totaal 1 keer bewerkt.
09 aug 2009 12:18
Nee, een boxster (en ook 996) hebben kettingen (en die breken zeer zelden).
09 aug 2009 12:35
thomas993 schreef:... een enorm geratel uit de motor en vervolgens liep de olie eruit ..
Lijkt mij meer dan alleen de distributie
09 aug 2009 13:44
Klinkt als een kapot drijfstanglager?? T'is natuurlijk allemaal giswerk
zo op een afstand.
T'is altijd vervelend panne onderweg en helemaal in het buitenland. Succes en sterkte aan je zwager.
09 aug 2009 20:51
stel dat dat het is hoe zou dan alle olie eruit kunnen lopen?
ben bang voor meer schade.
robert
09 aug 2009 20:53
Ik gok op ims (intermediate shaft) failure.
Nieuwe motor dus...
Mark
09 aug 2009 20:55
wat is een ims in het nederlands,
of wat doet het als je het nederlands niet weet.
ik weet wat aardig wat termen in het engels maar deze weet ik niet.
robert
09 aug 2009 21:46
ims is InterMediate Shaft, zeg maar tussen as.
Krukas drijft ims aan, ims drijft nokkenassen aan.
Alle m96 motoren schijnen zo'n ding te hebben. Ims kan twee problemen geven. 1e is dat ie aan de bakzijde olie gaat lekken. Vaak wordt dit aan de krukaskeerring verweten maar kan dus ook de ims zijn. Tweede is dat het ims lager aan de bakzijde het begeeft. Dat betekent dus vaak hele blok naar de klote. Distributie, zuigers, kleppen, kop, etc.
Google maar ff op flatsixengineering...
Mark.
09 aug 2009 21:48
wat is een ims
Goed opletten wat
hier allemaal voorbijkomt Robert
09 aug 2009 22:15
Paul II schreef:wat is een ims
Goed opletten wat
hier allemaal voorbijkomt Robert
a thanks,
moet wel bekkennen datik dat topic eigelijk (bijna) nooit lees
vond het een beetje lang worden.
allemaal bedankt voor de uitleg.
robert
29 aug 2009 23:53
thomas993 schreef:de auto van mijn zwager (boxster 2.5) is gestrand in het buitenland na een enorm geratel uit de motor en vervolgens liep de olie eruit, volgens de garage - geen porsche is de disributieriem gebroken, heeft een boxster die?
wat was het nu?.......
30 aug 2009 11:33
is nog niet bekend auto is inmiddels terug staat in de carport en gaat tzt naar de specialist om de schade vast te stellen cq reparatie te laten uitvoeren (ff sparen)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.