Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
11 aug 2009 18:23
Hoi ik had al wat antwoorden gekregen over mijn vraag lekkage 964 maar wilde nu wel eens weten hoeveel er nu allemaal ook een beetje of meer lekken van die van jullie ?? zeg eens eerlijk? of hoor ik bij een van de weinigen?
11 aug 2009 18:28
met mijn vorige blok 964 had ik last van zwetende cilinderkoppen, het was nog niet lekken maar werd wel al zichtbaar bij 3 cilinders.
196000 km stond er op.
nu een 993 blok met 54000 km en gort droog gelukkig, dus netjes warm rijden en gaaaaaaaaaaan
robert
11 aug 2009 19:13
Nope laatste 2 weken door diverse specialisten bekeken.
11 aug 2009 19:35
nope. maand geleden door specialist naar laten kijken.
11 aug 2009 20:02
Sorry, ook bij mij geen lekkage meer sinds de complete koprevisie 1 1/2 jaar en ca 7000 km geleden. Voor de revisie lekte ze wel behoorlijk langs 3 van de 6 cylinderkoppen maar heb eigenlijk direct de revisie laten doen na aanschaf (was ingecalculeerd in aanschafprijs).
Momenteel verbruik van hooguit 1/4 liter per 1.500 km wat ik zeer acceptabel vindt van een 18 jaar ouwe auto met 215.000 km's op de klok. BOVAG norm is 1 ltr op 1.000 km.
Ze lekt wel ergens (heel langzaam) stuurbekrachtigingsvloeistof rechts achter maar ben er nog niet in geslaagd deze te lokaliseren.
11 aug 2009 20:26
Geen 964, maar wel beetje een druppie af en toe.
Gaat eerdaags voorzien worden van andere (turbo) klepdeksels en bijbehorende pakkingen. Hoop dat het dan verholpen is...
Trouwens.... het mooiste meisje van Nederland lekt ook wel eens, dus geen zorgen hoor!
11 aug 2009 20:29
Ik meet een olieverbuik van 1 liter op 5000K
11 aug 2009 20:32
Als zweten lekken wordt bij mijn P. dan wordt daar beslist snel wat aangedaan
Vind het armoede, voor mezelf

, zo'n plas(je) onder de auto.
Maar ik hoor bij het groepje wat alles goed in orde wil houden
11 aug 2009 20:33
Heb eerder 964 en 993 gehad.
Zowel mijn 964 (200.00km) en mijn 993 (85.000km) kurkdroog.
11 aug 2009 20:34
Bij 150K is mij geadviseerd om de pakkingen te vervangen, tijdens het vervangen van de koppeling, om lekkage te voorkomen.
11 aug 2009 20:56
Geen druppel lekkage bij stand van 135K km.
Olieverbruik 1 liter per 3K km.
11 aug 2009 20:59
Ook geen klachten, geen druppeltje te vinden op de garage vloer en toch 193.000 km. verder verbruik ongeveer 1l op 8.000 km.
11 aug 2009 21:11
PaulusdB schreef:[..]Olieverbruik 1 liter per 3K km.
+1, met 126k KM
11 aug 2009 22:16
hoe kan de topicstarter dan 1 liter per 4K km hebben en een 3x3 plasje onder de auto...
11 aug 2009 22:20
Amaaaaaiiii !!!
allemaal drogies ??
Nou mijn 3.2 lekt wel een paar druppies per nacht !
komt ergens van boven (midden motor)
zelfs mijn LMM word er vettig van ,
denk dat het een O-ring is die lek is ,
moet nog ff op onderzoek uit , ben nog ff lui ..
gr Diablo
PS: iemand miss. een foto van bovenkant motor 3.2 ,
kan ik miss ff beter zien van waar lek eig. komt
11 aug 2009 22:21
volgens mij is er ook een relatie met het rijgedrag,
snelle ritten geeft volgens mij een hoger olie verbruik
robert
11 aug 2009 22:27
Geen druppel en zonder bijvullen is het oliepeil na 10.000 km (beurt) iedere keer nog altijd ruim boven het minimum.
11 aug 2009 23:06
Twee gehad, allebei kurkdroog.
11 aug 2009 23:09
Mijn 964 kurkdroog

. Nog nooit een druppel onder de auto gezien (heb in de garage een wit laken onder de motor gelegd, dus zou dat wel moeten zien). Laatst even geschroken na een beurtje bij Robert Visser, want er zat wat olie rechtsachter ter hoogte van het oliefilter

Maar het bleek te komen van het oliefilter dat volgens Robert lastig te verwijderen is zonder wat olie te knoeien. Robert verzekerde me dat ie kurkdroog was

Zover ik weet is deze ook nog nooit verpakt, dus waarschijnlijk is deze goed ingereden. Heeft wel de modificatie uit modeljaar '92 (kunststof spruitstuk / inlaat).
Ik las trouwens een stuk in de 911 buyer's guide van Leffingwell, dat heel veel nieuwe eigenaren de auto heel weinig boven de 4500 toeren durven te laten draaien, maar dat dat met name voor de 964 juist wel moet! Daardoor gaan kennelijk in de eerste levensfase van de motor de pakkingsloze delen (zoals een 964 motor die heeft) beter sluiten en is olie lekkage veel minder waarschijnlijk. Iemand anders hier ook mee bekend?
11 aug 2009 23:13
Paul II schreef:Als zweten lekken wordt bij mijn P. dan wordt daar beslist snel wat aangedaan
Vind het armoede, voor mezelf

, zo'n plas(je) onder de auto.
Maar ik hoor bij het groepje wat alles goed in orde wil houden

dit is mijn 6de 911 en nog nooit olie bijgevult tussen de beurten...paul +2.....
11 aug 2009 23:13
snelle ritten geeft volgens mij een hoger olie verbruik
Kan ik volledig onderschrijven, na het PF uitje naar het P museum moest er op ca 1.700 km's ruim 1 ltr bij
11 aug 2009 23:16
horn schreef:hoe kan de topicstarter dan 1 liter per 4K km hebben en een 3x3 plasje onder de auto...

lekken is wat anders dan olie verbruiken mi
11 aug 2009 23:28
ja. volgens mij ook. maar, deelnemer A, je auto lekt niet en je moet er toch elke 3000 km een liter bijpleuren. En u, deelnemer B, heeft na een ritje een plasje van 3x3 cm onder uw auto maar hoeft er slechts elke 4000 km een liter bij te gooien. Leg me dan eens uit hoe dat kan? Bij A lekt er niks uit maar verbruikt de auto elke 3000 km een liter olie. Die moet toch ergens heen. Bij B lekt het er wel uit maar die hoeft slechts elke 4000 km een liter erbij te doen. Verbruikt auto B dan veel minder dan auto A, maar lekt het er bij B gewoon uit in 4000 km...
Tell me please, ben maar een domme boer...
11 aug 2009 23:34
Ben ik blij dat ik niet de enige ben die er niet helemaal uikomt na het lezen van dit alles,misschien weet

het?!
Laatst bijgewerkt door
Sigrid op 11 aug 2009 23:41, in totaal 2 keer bewerkt.
11 aug 2009 23:37
Volgens de boer die hier in huis aanwezig is, verbruikt de ene auto nou eenmaal meer olie dan de andere. En simpeler is het niet.
En om het lollig af te sluiten kwam ook nog de opmerking...ik drink toch ook meer dan jij
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.